Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNilsson
En teori som jag har om avskedsfesten är det stormötet som frun planerar som victoria skulle öppningstala på. Detta då tidigare talare dött i förgiftning, känns som en grej som man tror slumpar sig men efteråt verkar genialiskt planerat av gm.

Jag tror du har helt rätt. EU-toppmötet nämndes redan i första avsnittet. Jag tror det är det som är avskedsfesten och att gm planerar nåt stort till det.
Citera
2013-11-04, 00:00
Medlem
Mollgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Jag tror du har helt rätt. EU-toppmötet nämndes redan i första avsnittet. Jag tror det är det som är avskedsfesten och att gm planerar nåt stort till det.
Jo men det har man ju fattat sedan början. Frågan är ju vad som ska hända på EU-toppmötet. Caroline är ju ansvarig för mötet och Victoria talare. Sen vet vi ju inte så mycket mer.
Citera
2013-11-04, 00:08
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapphona
Intressant teori! Tanken har aldrig slagit mig. Är Martin i själva verket ute efter hämnd?

Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Jo, fast hämnden är nog som han beskrev för sin chef att få Jens att förstå vad han gjort, alltså inte bara i huvudet utan också i hjärtat. Han vill få honom att känna skuld. Jag tror att Jens också förstår detta och försökte hålla sig undan, men Martin pressade på. Idag sa han exempelvis att han var ledsen för Jens sons död. Allt som en enda stor guilt trip.

Men tror inte han rent fysiskt förgiftar honom, utan det är en annan slags hämnd. Att han såg ut att må dåligt kan vara ett tecken på att Martin håller på att lyckats bryta ned hans fasad.

Samtidigt kan jag inte glömma hur briljant mördaren var i säsong 1, hur han hela tiden låg steget före. Han borde veta bättre än att låta sig manipuleras.

Men Martin hintade lite om det hela genom att berätta för Jens om barnflickan som hade förgiftat hans son, sen efter det mer eller mindre tvingade han på Jens det medhavda kaffet... Visst hade han förut också med sig nåt till honom när de sågs?

Jag tror han är ute efter en fysisk hämnd där Jens inre organ lång- och plågsamt krackelerar ihop.
Citera
2013-11-04, 00:16
Medlem
Ganska spännande teori. Det stämmer ju att Martin har haft med sig en del mat och sådär. Samt verkar allt kunna hända i serien som tex när August dog i förra säsongen. Vem såg den komma? Är dock inte helt såld. Kändes inte som att Jens hade några fysiska men utan att han bara var deppig.
Citera
2013-11-04, 00:58
Medlem
Mollgans avatar
Men fattar ni inte. Jens håller ju på att brytas ned psykiskt, och det är ju det som Martin vill. Han har ju tackat Saga för att hon förhindrade honom från att döda Jens förra säsongen så han vill ju inte döda honom. Han vill bara knäcka honom psykiskt.

Sen tycker jag att vi kan diskutera själva morden istället för Martin och Jens lilla sidestory.
Citera
2013-11-04, 00:58
Medlem
Tror inte att Martin har som avsikt att döda/skada Jens. Martin vill få tillbaka sin gamla kompis, eller den Jens var innan hans son dog och hela det där kittet. Kan utveckla men orkar inte med det just nu.

Har kommit på en liten teori ur tomma intet sista kvällen innan lovet är slut:
Alexander, Carolines man, var ofta borta och jobbade på sena kvällar och kom ofta hem sent. Han som sprang rundor på Medisonus var bara där på nätterna. Är det Alexander??

Mother of Three - Gertrud???? Hon är forskningschef på Medisonus. Mother of Three kommer ifrån att hon samarbetar med tre stycken, nämligen Alexander, Peter (Säkerhetschef på medisonus) och Oliver.

Tror för övrigt inte att Laruas pappa har något med det att göra.
Citera
2013-11-04, 01:17
Medlem
cannabis-slampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Om Saga har Asberger så är rollen inte särskilt trovärdig. De flesta som har asberger lär sig efter några år hur man ska agera i sociala sammanhang och lär sig de flesta koder, vilka samtalsämnen som är ok osv. och kan fungera helt normalt. Saga verkar ju inte lära sig något trots att hon är 40 år vilket gör att trovärdigheten på den rollen hon spelar är lika med noll.

Källa önskas på det fetstilta.
Med tanke på att du inte ens kan stava diagnosen korrekt så är du inte särskilt trovärdig.
Vem säger att de flesta med Asperger lär sig hur man agerar i sociala sammanhang?
Hur många procent är "de flesta"?
Citera
2013-11-04, 01:30
Medlem
Svårt att säga om Lauras pappa är inblandad eller inte. Kändes som att det var lite väl tydligt när han inte ringde polisen, sen om det var för att lura tittarna eller att visa att han verkligen är skum kan vi inte veta.

Något som är väldigt intressant är kidnappningen av Laura. Jag är väldigt frågande till tidpunkten för kidnappningen. Om inte jag har fått tidslinjen helt om bakfoten så borde Laura nu ha varit på sjukhuset ett antal dagar. Om "mördaren" oroade sig för att Laura skulle kunna identifiera honom/henne borde väl ändå kidnappningen skett tidigare? Och eftersom det har gått ett par dagar sedan hon blev skjuten så borde väl mördaren anta att hon inte vet vem hon blev skjuten av (polisen borde rimligtvis haffa mördaren relativt snabbt om de vet hur han/hon ser ut.

Så varför blev hon kidnappad just precis nu? Min teori är att mördaren på något sätt fick reda på att Laura nu mindes vem som sköt henne och därför var tvungen att agera. Och vilka visste om att Laura fått tillbaka minnet? Jo, hennes pappa och polisen (även om det kanske är lite tajt med tid av planera en kidnappning från dess att pappan tog kontakt med polisen). Jag ser dock ingen anledning till att kidnappa henne, om nu inte pappan är inblandad och inte vill att hans dotter ska dö. Men det känns inte så troligt med tanke på giftet i sängen.
Citera
2013-11-04, 02:46
Medlem
Mollgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabis-slampa
Källa önskas på det fetstilta.
Med tanke på att du inte ens kan stava diagnosen korrekt så är du inte särskilt trovärdig.
Vem säger att de flesta med Asperger lär sig hur man agerar i sociala sammanhang?
Hur många procent är "de flesta"?
Ok, får erkänna att jag inte hade under fötterna på det där uttalandet. Jag läste nån annan som skrev det på Brons Facebook-sida. Men har du någon annan info om Asperger så får du gärna framföra den.
Citera
2013-11-04, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuriSahin
Svårt att säga om Lauras pappa är inblandad eller inte. Kändes som att det var lite väl tydligt när han inte ringde polisen, sen om det var för att lura tittarna eller att visa att han verkligen är skum kan vi inte veta.

Något som är väldigt intressant är kidnappningen av Laura. Jag är väldigt frågande till tidpunkten för kidnappningen. Om inte jag har fått tidslinjen helt om bakfoten så borde Laura nu ha varit på sjukhuset ett antal dagar. Om "mördaren" oroade sig för att Laura skulle kunna identifiera honom/henne borde väl ändå kidnappningen skett tidigare? Och eftersom det har gått ett par dagar sedan hon blev skjuten så borde väl mördaren anta att hon inte vet vem hon blev skjuten av (polisen borde rimligtvis haffa mördaren relativt snabbt om de vet hur han/hon ser ut.

Så varför blev hon kidnappad just precis nu? Min teori är att mördaren på något sätt fick reda på att Laura nu mindes vem som sköt henne och därför var tvungen att agera. Och vilka visste om att Laura fått tillbaka minnet? Jo, hennes pappa och polisen (även om det kanske är lite tajt med tid av planera en kidnappning från dess att pappan tog kontakt med polisen). Jag ser dock ingen anledning till att kidnappa henne, om nu inte pappan är inblandad och inte vill att hans dotter ska dö. Men det känns inte så troligt med tanke på giftet i sängen.

Här tror jag du är inne på något intressant. Kan pappan känna till den som sköt Laura, och vilja skydda hen? Jag har undrat hur det är möjligt att den som sköt Laura kunde stå precis framför henne på kort avstånd och inte skjuta ihjäl henne - kan det ha varit meningen att endast skadskjuta henne?
Citera
2013-11-04, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Tror vi alls på fantombilden? En man med rejäl flint?
Peter?
Citera
2013-11-04, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Olivers grej att i detalj filma allt som hans syster gör är verkligen djupt stört. Kan det vara så att han vill hålla henne sjuk för att hon ska vara svag och beroende av honom?

Om det är Münchhausen även här, verkar ju Oliver vara rätt så aktiv i köket, kanske han manipulerar hennes hälsa den vägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in