Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-11-22, 22:51
Medlem
Jag får en tanke om att Henriks familj kommer att vara inblandad i fosterhemshärvan. Kan det vara Henriks barn som varit instängda i källaren?
Citera
2015-11-22, 23:00
Medlem
Jaha, bara att börja fundera på hur det ska sluta. Erfarenheten säger att det blir både spektakulärt och sannolikt tragiskt.

Saga tog Henriks tabletter för att kunna sova, och verkade förvånad hur starka dom var. Det där gav mig en ond aning, men hoppas verkligen att Rosenfeldt inte låter det sluta med att hon sätter dit ännu en partner. Kan det inte sluta bra mellan Henrik och Saga? Håller tummen för det.
Citera
2015-11-22, 23:13
Medlem
Kanske inte har någon koppling till fallet.
Henriks fru kanske tog barnen och begick självmord eller något liknande..
Att hon var deprimerad och Henrik har bara varit i förnekelse.

Då får ju Henrik och Saga en koppling till varandra. Hennes syster begick självmord, och det gjorde även Henriks fru. Hon kanske ligger på botten någonstans. Vilket kanske låter lite mörkt.

Tror fortfarande att det var Emil som var stängt i källaren.
Citera
2015-11-23, 00:00
Medlem
carpemores avatar
Var det någon annan än jag som störde sig eller tänkte på mannen i spegelbilden bakom Holst fru 16.58 in i avsnittet(om ni kollar svtplay) är det bara produktionen som gjort en tabbe eller vad?
Citera
2015-11-23, 00:17
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carpemore
Var det någon annan än jag som störde sig eller tänkte på mannen i spegelbilden bakom Holst fru 16.58 in i avsnittet(om ni kollar svtplay) är det bara produktionen som gjort en tabbe eller vad?

Det är väl livvakten-säkerhetsvakten som står utanför huset o vaktar? Det är ingen spegelbild utan rutorna på huset.

Konstigt att Rasmus åkte efter Holst utan att Saga fick veta om det. Såg misstänkt ut när han åkte mot industriområdet, eller ?
Tråkigt att Emil var inblandad.

Fö fattar jag mindre än förra avsnittet, vad tror ni om Åsa?

Haha, såg om avsnittet, och de hörde på Radion att Rasmus följde efter, men sen försvann han?

Senast redigerad av Koppykatt 2015-11-23 kl. 00:27.
Citera
2015-11-23, 00:18
Medlem
coldapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carpemore

det är väl en av hans vakter...
Citera
2015-11-23, 00:32
Medlem
En annan sak: hur inblandad är Annika? Flera av offren var personer som både hon och Emil hade anledning att tycka illa om, men hon saknar direkt koppling till Freddie.

Har hon hjälpt Emil med några av morden, eller använde han bara hennes lägenhet?

Det var Emils berättelse som ledde polisen till Annika. Ville han ge dom en annan misstänkt för att leda uppmärksamhet bort från sig själv? Det verkar så. Då blir min fråga alltså om hon är en kumpan som han sålde ut, eller om hon faktiskt är oskyldig?
Citera
2015-11-23, 01:18
Medlem
Suck, denna säsongen har varit fördjävla rörig. Man har inte haft en chans att hänga med. Dessutom tycker jag att det saknas humor, det är aldrig någon som skrattar, som Martin Röhde gjorde ibland.
Citera
2015-11-23, 02:11
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Suck, denna säsongen har varit fördjävla rörig. Man har inte haft en chans att hänga med. Dessutom tycker jag att det saknas humor, det är aldrig någon som skrattar, som Martin Röhde gjorde ibland.
Fast det var roligt idag när Saga gav boken till Johns dotter

Log lite åt att Freddie Holst ska föreställa 17-18 år äldre än Annika. Det skiljer fem år mellan dem i verkligen. Spännande avsnitt i övrigt, men jag stör mig på att det är så otroligt många sidospår den här säsongen. Vill se mer av Anna, hon var med jättemycket och sedan så dör både hennes pojkvän och hennes man och poff, så får man inte ens se hennes reaktion på makens död. Slarvigt.
Citera
2015-11-23, 10:05
Medlem
Bandida.locas avatar
oookej lite tankar från gårdagen

Fritidssnubben dog för att var ett hot mot Jeanette som var gravid med Holsts barn? eftersom Marc vägrade sluta spela och höll på att ta livet av Jeanette. Jag tror att Holst först köpte dem fria men sedan ändå insåg att hotet var stort. Tror därför han mördades av Holst (eller ja torped) och inte Emil

Emil är alldeles för liten och spenslig för att ha kunnat göra allt detta själv. Visar det sig att han inte har någon kumpan så är det väldigt osannolikt uppbyggt -_-. Annika är antingen inblandad av fri vilja eller av tvång. Jag tror Emil bodde i källaren men att han sa i förhör att det var Annika som var hackkycklingen fast det var han själv.

Tycker ändå det är väldigt märkligt att de visade hur Emil satt fastspänd och blodig. Det fick ju oss att tro att han blev skadad av någon utomstående. Konstigt att han ville att de skulle hitta Annikas hus, känns ju som en riskabel undanmanöver! Dessutom att han var blodig ute på ett fält, då hittades han ju långt bort från där han fått "skadorna".. vem körde honom till fältet? Hur kan han skjuta så bra? Varför var han tvungen att mörda Morten Anker? Visste han för mycket? Eller skulle han på något sätt avslöja honom....
Citera
2015-11-23, 10:25
Medlem
En tanke:

Rasmus Larsson. Samma efternamn som Emil? Kan de vara bröder? Känns otroligt att Emil skulle göra allt själv. Tror vi kan förvänta oss en till gärningsman. Mordet på Sagas mamma genomför Rasmus för att hämnas på Saga?
Citera
2015-11-23, 10:40
Medlem
McLaughlins avatar
Sista avsnittet borde bli dubbelt så långt för att jag skall förstå, inkluderat återblickar.
Jävligt rörigt enligt mig. Men kanske säger mer om mig än serien i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in