2013-10-22, 18:00
Medlem
NoTruces avatar
Jag stör mig på att Laura och hennes pappa heter Möllberg i efternamn i serien, Westberg på DR:s webbplats och Mössberg på IMDB.
Citera
2013-10-22, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
Sen i nästa sekund fick jag en klump i halsen, när Saga såg så ledsen ut. Gaah!
Erkänn nu. Du har blivit lite förälskad i Sofia Helin (Saga)
Citera
2013-10-22, 21:33
Medlem
Svårt att inte se scenen när saft-gate uppdagas framför sig.

Saga: Anna-Dea! Hon hällde upp det glaset till just Nikolaj.
Martin: Anna-Dea? Nej, det skulle hon aldrig göra.
Saga: Hur vet du det?
Martin: Sånt vet man.
Saga: Det kan du inte alls veta osv.

Om det nu var Anna-Dea är intressant att fråga sig varför just Nikolaj blev föremål för attentatet. Tjejerna är väl för unga för att blodet skulle förväxlas med mens. Och om det var för att AD skulle visa sig duktig hade det inte spelat någon roll vilket av barnen som blev dåligt.
Citera
2013-10-22, 22:09
Medlem
Tror ni att vi i nästa avsnitt får se Saga slå ner de två maskklädda som tagit sig in på hennes hotellrum, rycka av grismasken och finna Anna-Dea...
Citera
2013-10-23, 00:38
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Jag kan se det från två sidor. Hade jag varit Rasmus hade jag också blivit arg på paragrafryttar-Saga när han ju gjort något som förde utredningen framåt. Däremot tror jag inte hon är medvetet hårdare mot honom, utan det är väl så att hans sätt att vara/arbeta skär sig mest med hennes. Exempelvis hans vana att berätta om saker han jobbar på men inte är klar med ännu, som Saga uppenbarligen inte kan förstå sig på.

Men det fanns ingen ursäkt för Rasmus att vara så svinig som han var. Han gick på tok för långt med det han sa, precis som Martin poängterade. Jag gillade för övrigt Sofia Helins skådespel i den scenen. Det är inte helt lätt att uttrycka känslor och samtidigt inte gå emot Sagas reserverade natur: att visa utan att visa för mycket, med andra ord.

Ja, det är väldigt spännande nu
Han går väl hårt emot henne för att han känner sig motarbetad, kritiserad och hunsad hela tiden. Saga låter ju honom sköta de tråkiga uppgifterna när han vill vara ute på stan och leka polis på riktigt. Det är därför han beger sig ut på dumdristiga små äventyr och råkar i trubbel. Han förstår att något är fel med henne och att hon inte förstår ironi men han vet nog inte att hon lider av Asperger. Jag tror inte han förstår att hon lider av ett verkligt handikapp. I hans ögon lider nog Saga mer av nån sorts betéendestörning.

Absolut en sevärd serie. Spännande till tusen och välspelat av alla medverkande.
Citera
2013-10-23, 01:58
Bannlyst
Om några dagar börjar säsong ett av den fransk-engelska versionen. Det ska bli intressant att se hur de lyckas med den. Jag är rätt säker på att den blir mycket bättre än den mexikansk-amerikanska, som var rätt tråkig de tre avsnitt jag såg.
Citera
2013-10-23, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Erkänn nu. Du har blivit lite förälskad i Sofia Helin (Saga)

Jag är förälskad i Bron
Citera
2013-10-23, 10:15
Medlem
HerrKaleuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Om några dagar börjar säsong ett av den fransk-engelska versionen. Det ska bli intressant att se hur de lyckas med den. Jag är rätt säker på att den blir mycket bättre än den mexikansk-amerikanska, som var rätt tråkig de tre avsnitt jag såg.

Började redan förra veckan på Sky.

http://www.flashback.org/t2240043
Citera
2013-10-23, 13:34
Medlem
Jag bildgooglade Sofia Helin och det är roligt att hon skrattar på nästan alla bilderna. Hon ser jätteglad och söt ut. De bilder som inte är från Bron då.
Citera
2013-10-23, 21:47
Medlem
snapphonas avatar
Jag hör till dem som förstår varför Rasmus flippade tillslut. Jag hade aldrig fixat en chef som Saga. Hon kan inte hjälpa att hon har ett socialt handikapp, men i verkligheten hade hon givetvis aldrig fått vara polis, iaf inte jobbat med mänskliga kontakter.

Intressant karaktär för serien dock.

Visst gick Rasmus för hårt fram med tanke på de svårigheter Saga har, men han vet ju inte det. Är man inte öppen med eventuella svårigheter eller diagnoser, är det ju inte så lätt för omgivningen att förstå, då kan det lätt tolkas som att man bara är kall och hänsynslös.
Citera
2013-10-23, 21:51
Bannlyst
Rasmus kommer nog att rädda livet på Saga någon gång innan serien är slut, och så kommer hon ge honom lite cred med en tår i ögat.
Citera
2013-10-23, 21:54
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
Rasmus kommer nog att rädda livet på Saga någon gång innan serien är slut, och så kommer hon ge honom lite cred med en tår i ögat.

Sen är ju Rasmus ingen ängel heller, vägrar av ren stolthet berätta att det var han som blev nerslagen i trappan, så nu tvingas kåren lägga onödiga resurser på att leta efter den personen. Ger sig över till Danmark SJÄLV för att hitta leverantören av tunnorna, trots riskerna. (Han hade ju ren tur som fann gubben själv och obeväpnad...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in