Citat:
Ursprungligen postat av
griffen
Jag kan se det från två sidor. Hade jag varit Rasmus hade jag också blivit arg på paragrafryttar-Saga när han ju gjort något som förde utredningen framåt. Däremot tror jag inte hon är medvetet hårdare mot honom, utan det är väl så att hans sätt att vara/arbeta skär sig mest med hennes. Exempelvis hans vana att berätta om saker han jobbar på men inte är klar med ännu, som Saga uppenbarligen inte kan förstå sig på.
Men det fanns ingen ursäkt för Rasmus att vara så svinig som han var. Han gick på tok för långt med det han sa, precis som Martin poängterade. Jag gillade för övrigt Sofia Helins skådespel i den scenen. Det är inte helt lätt att uttrycka känslor och samtidigt inte gå emot Sagas reserverade natur: att visa utan att visa för mycket, med andra ord.
Ja, det är väldigt spännande nu

Han går väl hårt emot henne för att han känner sig motarbetad, kritiserad och hunsad hela tiden. Saga låter ju honom sköta de tråkiga uppgifterna när han vill vara ute på stan och leka polis på riktigt. Det är därför han beger sig ut på dumdristiga små äventyr och råkar i trubbel. Han förstår att något är fel med henne och att hon inte förstår ironi men han vet nog inte att hon lider av Asperger. Jag tror inte han förstår att hon lider av ett verkligt handikapp. I hans ögon lider nog Saga mer av nån sorts betéendestörning.
Absolut en sevärd serie. Spännande till tusen och välspelat av alla medverkande.