Bra avsnitt, även om frågorna hela tiden blir fler än svaren. Nu har dom dessutom inkluderat ännu fler karaktärer i form av den danska polisen vars kolleger misshandlade en gripen.
Jag trodde i förra avsnittet att Lasse, aka Té-killen, skulle vara mer av en otäck sexförövare. Istället är han uppenbarligen helt knäpp i bollen. Jag skulle då inte återvända till den lägenheten för allt i världen. Nästa dag glömmer han väl bort vem tjejen är igen och hugger ner henne med svärdet. Jag tror som många i av er att snubben är psykiskt sjuk och att det kanske är mördaren som skickat honom svärdet? Möjligt att Lasse blivit utsläppt från nåt psyksjukhus fasten han fortfarande är knäpp och att mördaren vill statuera exempel med detta. Att tjejen bor där har mördaren dock inte räknat med, och vi vet ju att hans svaga punkt är oväntade händelser som spräcker hans planer.
Saga är för skön med sitt regelorienterade och socialt handikappade sätt. Jag antar att hon när hon snackade med Martins fru egentligen mest ville veta om han snackat nåt om henne, t.ex. sagt nåt dåligt, men fick det istället att låta som om dom hade en affär eller nåt och att hon nojade över att bli upptäckt

Sättet hon resonerar angående konfrontationen med GM är också rätt typiskt henne: dvs att refera till handboken och att skydda kollegan/säkra målet hade samma prioritetsgrad där.
Dock märker jag att dom kanske tonat ner hennes egenhet något. Det är väl ok att hon inte är för annorlunda, men jag hoppas dom inte gör henne för "vanlig" heller. En sak som jag gillar är just hennes raka sätt ("hur är det med pungen", "vill du ha sex med mig?", "ni lägger ju pengar på hög", osv) och det bör hon fortsätta med enligt mig.
Och jag undrar också varför danskan bär peruk?