Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Vad vänsterorienterade Bron lär oss om vita män...

De är as. Alltid. Oavsett.

Frank är en varg i fårakläder. En vit typ som registrerar och fångar in utsatta och redan kuvade kvinnor i sitt nät. Han lyssnar, förstår och hjälper. För att i själva verket vara 10 gånger värre än mannen vars klor kvinnorna försöker undkomma. När kvinnorna sedan inte fogar sig efter Franks välvilja blir det nattsvart i huvudet och Godnatt, jord, för kvinnornas del.

Henrik kan inte acceptera Sagas svek-abort och gör det en vit man gör bäst; tycker synd om sig själv, grisar och ligger genast med en ny. Att Henrik faktiskt har genuina skäl att känna sig sårad är ingenting som intresserar ett kallt och självhatiskt vänsterhjärta.

Henriks kollega är en böghatande rasist och givetvis polis. Allt för att vänsterns föreställningar ska cementeras hos den lättpåverkade publiken.

En sexhärva inom en släkt med ett barn som konsekvens, ska visa oss att vita män är illojala och kukstyrda.

Däremot är det alltid synd om bruna och svarta i vänsterns värld. Vad de än hittar på är det den stora, globala rollen som Offer som måste gälla först. Individens handlingar och val är sekundära företeelser. Ifrågasätt aldrig deras motiv, särskilt inte om de har täckmanteln "flykting" aktiverad.

En del luckor i det där, hördu. Om Morgan är ett otroget as, vad är då inte Nicole? Och Tobias, som ju också råkar vara en vit man, skildras som ett sympatiskt offer med tårar nedför kinderna.

Jag tycker synd om Saga för att jag följt henne så länge, men att förstå Henrik är inte heller särskilt svårt. Jag tycker inte att han skildras så värst osympatiskt. Det du missar är att han inte bara "ligger med en ny". Istället går han tillbaka till exakt den livsstil han hade när säsong 3 började, med knark och random one night stands utan någon känslomässig närhet. Dvs det är ett rop på hjälp mer än det är griseri.

Moyo, en "brun" karaktär, svek Tommy och bidrog till hans död.
Citera
2018-02-04, 22:22
Medlem
Sagas psykolog/terapeut som hon besöker är skum på något sätt. Är det Steph? Försöker förstöra förhållandet mellan Henrik och Saga?
Citera
2018-02-04, 22:27
Medlem
Repeatzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repeatz
Tror inte gatutjejerna är hans döttrar, alldeles för uppenbart. Däremot tjejen, som sonen till taxichauffören träffade i silon bland möblerna, kan mycket väl vara en av döttrarna.
Långskott, men tjejen som saga träffade berättade om ”någon snubbe på hennes jobb”, var ju så killen och hans mamma kom till den byn, genom en kille på jobbet.
Det enda som inte går ihop är att Astrid i silon pratade svenska.

Citerar mig själv
Citera
2018-02-04, 22:35
Medlem
Citat:
Citerar mig själv

Du förtjänar nån slags pris. Jag minns att jag läste din kommentar och tyckte att din teori var rätt galen.

Men jag blir nog tvungen att även klappa mig själv lite på axeln, angående Sagas agerande i detta avsnitt:

Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Frank reagerade på Henriks efternamn (och försökte sen dölja det), så det kan mycket väl vara så att han och byn är kopplade till Henriks familjs försvinnande.

En tanke är att Saga, för att försöka gottgöra för aborten, gör ett nytt försök att hitta döttrarna. Hon har ju redan pratat med Alices manliga kolleger, men kanske hon har missat Frank? Minns inte exakt vad han jobbade med, men var han inte sån slags handledare som åker runt till olika arbetsplatser och pratar med folk? Kan han ha kommit i kontakt med Alice på det sättet?
Citera
2018-02-04, 22:37
Medlem
Repeatzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Du förtjänar nån slags pris. Jag minns att jag läste din kommentar och tyckte att din teori var rätt galen.

Men jag blir nog tvungen att även klappa mig själv lite på axeln, angående Sagas agerande i detta avsnitt:

Vi delar på priset helt enkelt!
Citera
2018-02-04, 22:43
Medlem
Citat:
Citerar mig själv
Imponerande!
Citera
2018-02-04, 22:49
Medlem
Saga när hon höll barnet

Jag tyckte Robin Scherbatsky from HIMYM såg obekväm ut i den sitsen, men Saga lyckades nog ta det till en ny nivå.

Trevligt föresten att Dag Malmberg fick vara med på ett hörn igen.

Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Niels har ju något skumt för sig. Bilder på Patrik/Rickard levereras, han har underliga samtal på telefon...bränner fruns saker...där låg bland annat en dagbok, och han ville inte att Susanne skulle se något. Kan Susanne ha samarbete med Patrik/Rickard, mot Niels?

Fattade jag det rätt att mannen som blev skjuten i dagens avsnitt (Douglas?) var en privatspanare som anlitats av Niels? Det kan i så fall förklara varför han verkar veta så mycket.

Assistenten tror jag inte är inblandad, men jag kan ju förstås ha fel på den punkten.
Senast redigerad av GulsomSol 2018-02-04 kl. 23:16.
Citera
2018-02-04, 23:02
Medlem
bees avatar
Journalistens tvillingbror är mördaren..

I brevet till Stephanie ifrån farmorns husbil, skriver Tommy och gör slut med henne, i halvan av brevet dem inte kunde tyda förklarar han att han är bög och har en relation med journalisten bror.

Tommy dör och brodern vill hämnas, genom att klippa sin egen broder (journalisten) ger han sig själv ett riktigt bra alibi.

Han var väl förutom William och sjuksköterskorna den enda som visste att Leonore var rädd för clowner... ?
Citera
2018-02-04, 23:23
Medlem
En hel del trådar kvar att reda ut på två ynka avsnitt men:

Henriks ena dotter är iaf tjejen i byn. Alice ångrade sig och ville tillbaka till Henrik. Frank ville annat.

Journalistens tvillingbror är inblandad i morden.

Moyo svek Tommy vilket kostade Tommy livet och är en vidrig jävel. Värsta sorten.

Sorgesamt att inte båda Henriks döttrar är i livet.

Ett av morden är Henriks fru och dotter så dessa har antingen arkebuserats eller något av de kvarvarande mordsätten.

Således bara ett mord kvar? Eller är det mordet på Hans? Kopplat till lillian.

Vill gärna veta mer om Brian/Kevin samt Niels asiatiska sekreterare. Borde finnas mer där
Citera
2018-02-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leverpastej21

Hur kunde du se avsnittet så tidigt?
Citera
2018-02-04, 23:30
Medlem
maenskligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leverpastej21
Finns ju redan starka misstankar om att Jonas läcker information till pressen. Nu har jag inte hela tidslinjen i huvudet och vet inte om Jonas är en rimlig kandidat till mördare, men han är ju uppenbart missnöjd med polisens agerande i mångt och mycket.

Om Moyo(?) blir inplockad till förhör och mördaren är en dansk polis så vet även mördaren att Sandra är ensam hemma.
Citera
2018-02-04, 23:33
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Hur kunde du se avsnittet så tidigt?
De släpps typ 02 natten till söndag på SVT Play. Ingen aning om varför, men jag gillar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in