Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-06, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
I den här genren finns det vissa anspråk på realism, annars köper publiken inte fiktionen. Men jag tycker alltså att det här missförståndet av hur genetiken fungerar ryms inom det anspråket, just eftersom missförståndet troligen delas av många IRL.

Ja, de flesta tänker nog som Saga, det känns som att det var så det stod i ens gamla biologibok på högstadiet...och så stod det ju om vita och svarta kaniner och där är nedärvningen av färg inte heller lika enkel som i boken har jag insett nu på gamla dar. Så ja, jag tycker att scenen med Saga är fullt realistisk, det finns massor av myter som folk tror stenhårt på eftersom de missförstod eller minns fel från sin skoltid.
Citera
2018-02-06, 17:34
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
I den här genren finns det vissa anspråk på realism, annars köper publiken inte fiktionen. Men jag tycker alltså att det här missförståndet av hur genetiken fungerar ryms inom det anspråket, just eftersom missförståndet troligen delas av många IRL.

Såvida det inte har någon betydelse för handlingen i slutändan, så tror jag snarare att det här är en miss, att Saga skulle ha fel på något som rör vetenskap och dessutom i serien ett för henne högaktuellt ämne, barn... Låter faktiskt lite märkligt att de skulle missa på en sån här "banal" grej..

Oavsett, skitsamma, det är film!!

Citera
2018-02-06, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djbruin
Tror också på sektkvinnan! Den sista avrättningsmetoden blir arkebusering där alla sektmedlemmar skjuter Henrik och/eller Saga?

Ja och frågan är vart hon tagit vägen? Inte varit med på länge...
Hon borde väl också blivit förhörd när Frank blev det? Eller utfrågad snarare
Citera
2018-02-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Ja och frågan är vart hon tagit vägen? Inte varit med på länge...
Hon borde väl också blivit förhörd när Frank blev det? Eller utfrågad snarare
Hon blev utfrågad i förra avsnittet, då Saga och Henrik var i byn.
Citera
2018-02-06, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arline
Hon blev utfrågad i förra avsnittet, då Saga och Henrik var i byn.

Aha måste ha glömt det.
Citera
2018-02-06, 20:54
Medlem
alicia66s avatar
Känns som ingen har tillräckligt starkt motiv till att hämnas Tommys död på ett så avancerat sätt. Att mördaren/mördarna använder sig av avrättnings metoder måste ju betyda något det kan ju inte vara en slump? Tror det är mer avancerat än att någon vill straffa de som inte hjälpte Tommy. Det är ju möjligen mamman då. Vad betydde de "du vanärar min son". Vem visste att killen som skulle vänta på busshållplatsen inte kom? Klurigt detta. Vill se slutet nu. Tror i alla fall saga kommer ofta sitt liv för Henriks dotter detta skulle vara sista delen allas Saga blir hjälte och serien får sitt slut. Tror det är sekt ledaren som är hjärnan bakom detta och att det har någon koppling till hennes mans självmord och att man ska vara en god människa. Men jag har säker fel ha ha. Vill se slutet nu. Har aldrig grubblat så över en serie som nu.
Citera
2018-02-06, 21:02
Medlem
Malene Sonning är 55 år och gift med Morgan Sonning 38 år. Intressant åldersskillnad.

Passet som tjejerna hittade var en kvinna Louise 55 år.

Sedan tänker jag att de kan ha fel fokus och inte samarbetar för tillfället... Saga är inte tillräckligt skärpt för tillfället och verka lägga allt fokus på att hitta Henriks barn och för ställa allt till rätta.
Henrik är påverkad, sårad och därav inte helt fokuserad. Likaså Lilian som nog känner sig ensammare än någonsin.
Senast redigerad av arline 2018-02-06 kl. 21:15.
Citera
2018-02-06, 22:17
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jappse
Hur många avsnitt är det kvar?

Jag tror Henrik är kopplad till gården via Frank. Och att morden kan vara vem som. Brukar ju inte vara så tydligt vem det är.

Har en känsla av att den här byn som hux/flux föddes in i serien kommer att i slutändan visa sig härbärgera Henriks båda saknade döttrar. Manusförfattarna kommer på så sätt att styra om till ett lyckligt slut. Åtminstone för Henriks del.

Hela grejen står i sån skarp kontrast mot resten av serien att det måste finnas en vits med hela detta manusarrangemang.

Det verkar som om saga har en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som kallas autism. Jag tycker hon är djävligt skön med sina sanningskrav och egna idéer. Jag tror hon är autist. Dom är litet stela. Hon är kul när hon öppnar dörren och Henrik står där. "Vad gör du här. Vill du ha sex? Annars vill jag vara ensam". "Jamen jag kan väl få komma in"? tycker Henrik och Saga svarar: "sex eller ensam".
Senast redigerad av Shaggyme 2018-02-06 kl. 22:25.
Citera
2018-02-06, 22:39
Medlem
Manusförfattarna resonerade nog som så att dom behövde en avskild miljö där Henriks dotter/döttrar skulle kunna leva i många år utan att bli upptäckta, och så föddes idén med sektbyn.
Citera
2018-02-06, 23:04
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Har en känsla av att den här byn som hux/flux föddes in i serien kommer att i slutändan visa sig härbärgera Henriks båda saknade döttrar. Manusförfattarna kommer på så sätt att styra om till ett lyckligt slut. Åtminstone för Henriks del.

Hela grejen står i sån skarp kontrast mot resten av serien att det måste finnas en vits med hela detta manusarrangemang.

Det verkar som om saga har en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som kallas autism. Jag tycker hon är djävligt skön med sina sanningskrav och egna idéer. Jag tror hon är autist. Dom är litet stela. Hon är kul när hon öppnar dörren och Henrik står där. "Vad gör du här. Vill du ha sex? Annars vill jag vara ensam". "Jamen jag kan väl få komma in"? tycker Henrik och Saga svarar: "sex eller ensam".

Jag vet hur allt slutar. Som Romeo och Julia.

Citera
2018-02-06, 23:29
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jag vet hur allt slutar. Som Romeo och Julia.

Låter trovärdigt.
Citera
2018-02-06, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arline
Malene Sonning är 55 år och gift med Morgan Sonning 38 år. Intressant åldersskillnad.

Passet som tjejerna hittade var en kvinna Louise 55 år.

Sedan tänker jag att de kan ha fel fokus och inte samarbetar för tillfället... Saga är inte tillräckligt skärpt för tillfället och verka lägga allt fokus på att hitta Henriks barn och för ställa allt till rätta.
Henrik är påverkad, sårad och därav inte helt fokuserad. Likaså Lilian som nog känner sig ensammare än någonsin.

Sant ang passet men polisen fick väl se passet/hittade det i flickornas gömma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in