Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-03, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
En spåning till...

Kan det vara en mördarkedja? Margrete blev mördad av någon som vill åt Niels. Niels hämnas detta genom att mörda den han tror låg bakom (Patrik) men tar fel tvilling. Patrik hämnas Rickards död, genom att se till att William dödar Leonora, då han tror att William är skyldig. William har ju uttalat dödshot mot den som fick honom att döda Leonora, så nästa mord kan alltså komma att utföras/beordras av honom.

Nja, i så fall skulle både "närstående skall lida"- och "dödsstraffsmetoder"-teorierna visa sig vara villospår, och det ser jag ärligt talat som för otraditionellt/avancerat för den här serien. Och varför filma alltihop? Det fjärde mordet är ju dessutom redan utfört, om än på en häst....

Jag utgår från att Niels, Rickard, William och Vibeke (hästägarinnan), samt tre till, har orsakat mördaren eller någon av dess närmaste lidande (som med SebJens i säsong 1), men man kan inte säga att serien gjort ett bra jobb vad gäller "foreshadowing". Vibeke och Tommy har inte ens nämnts i tidigare avsnitt.

Och hur de sedan skall koppla dödsstraff till fallet vet jag inte. Hade Rickard, William och Vibeke varit slarviga elektriker, knarklangare respektive ansvariga för miljöfarliga utsläpp så visst, men....
Citera
2018-02-04, 04:25
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Hur sjutton kan ni komma ihåg vad alla heter? Den kvinnliga polisen heter Saga. Några fler namn minns jag inte.

Eller hur! Det är typ det enda jag tänker på när det spånas här, vem fan var det nu igen?
Citera
2018-02-04, 05:39
Medlem
Citera
2018-02-04, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Hur sjutton kan ni komma ihåg vad alla heter? Den kvinnliga polisen heter Saga. Några fler namn minns jag inte.
Liknande här, Saga, Henrik och ev någon enstaka till som varit framträdande i senaste avsnittet. De magra rollistorna på SVT eller Wikipedia har man noll hjälp av när man inte har koll på skådisar.
Citera
2018-02-04, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastarn
man kan inte säga att serien gjort ett bra jobb vad gäller "foreshadowing". Vibeke och Tommy har inte ens nämnts i tidigare avsnitt.

Nej precis. Detta är förstås helt medvetet,
Citera
2018-02-04, 08:17
Medlem
Citera
2018-02-04, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze234
Citera
2018-02-04, 11:58
Medlem
OK, så hittills:

Senast redigerad av Kastarn 2018-02-04 kl. 12:01.
Citera
2018-02-04, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastarn
OK, så hittills:

Citera
2018-02-04, 13:31
Vad vänsterorienterade Bron lär oss om vita män...

De är as. Alltid. Oavsett.

Frank är en varg i fårakläder. En vit typ som registrerar och fångar in utsatta och redan kuvade kvinnor i sitt nät. Han lyssnar, förstår och hjälper. För att i själva verket vara 10 gånger värre än mannen vars klor kvinnorna försöker undkomma. När kvinnorna sedan inte fogar sig efter Franks välvilja blir det nattsvart i huvudet och Godnatt, jord, för kvinnornas del.

Henrik kan inte acceptera Sagas svek-abort och gör det en vit man gör bäst; tycker synd om sig själv, grisar och ligger genast med en ny. Att Henrik faktiskt har genuina skäl att känna sig sårad är ingenting som intresserar ett kallt och självhatiskt vänsterhjärta.

Henriks kollega är en böghatande rasist och givetvis polis. Allt för att vänsterns föreställningar ska cementeras hos den lättpåverkade publiken.

En sexhärva inom en släkt med ett barn som konsekvens, ska visa oss att vita män är illojala och kukstyrda.

Däremot är det alltid synd om bruna och svarta i vänsterns värld. Vad de än hittar på är det den stora, globala rollen som Offer som måste gälla först. Individens handlingar och val är sekundära företeelser. Ifrågasätt aldrig deras motiv, särskilt inte om de har täckmanteln "flykting" aktiverad.

Senast redigerad av GenesisP 2018-02-04 kl. 13:43.
Citera
2018-02-04, 14:42
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Vad vänsterorienterade Bron lär oss om vita män...

De är as. Alltid. Oavsett.

Frank är en varg i fårakläder. En vit typ som registrerar och fångar in utsatta och redan kuvade kvinnor i sitt nät. Han lyssnar, förstår och hjälper. För att i själva verket vara 10 gånger värre än mannen vars klor kvinnorna försöker undkomma. När kvinnorna sedan inte fogar sig efter Franks välvilja blir det nattsvart i huvudet och Godnatt, jord, för kvinnornas del.

Henrik kan inte acceptera Sagas svek-abort och gör det en vit man gör bäst; tycker synd om sig själv, grisar och ligger genast med en ny. Att Henrik faktiskt har genuina skäl att känna sig sårad är ingenting som intresserar ett kallt och självhatiskt vänsterhjärta.

Henriks kollega är en böghatande rasist och givetvis polis. Allt för att vänsterns föreställningar ska cementeras hos den lättpåverkade publiken.

En sexhärva inom en släkt med ett barn som konsekvens, ska visa oss att vita män är illojala och kukstyrda.

Däremot är det alltid synd om bruna och svarta i vänsterns värld. Vad de än hittar på är det den stora, globala rollen som Offer som måste gälla först. Individens handlingar och val är sekundära företeelser. Ifrågasätt aldrig deras motiv, särskilt inte om de har täckmanteln "flykting" aktiverad.

Ta av dig vit kränkt man-glasögonen.

Senast redigerad av Pex 2018-02-04 kl. 14:47.
Citera
2018-02-04, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag är ett skadat barn av min samtid.[/spoiler]

ALLTID bra att se igenom proagandan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto