Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-11-24, 16:39
Medlem
shutthefuckups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze234
Vem kan Emils medhjälpare vara tros? Inte kan han ha gjort allting själv, känns inte trovärdigt isf.
Vad har trovärdighet med den här serien att göra?
Citera
2015-11-24, 16:50
Medlem
lilladinyas avatar
Även Rättsläkaren ligger illa till Kanske också Annika har cutting skills?
Citera
2015-11-24, 16:54
Medlem
MegaSkurts avatar
Någon mer som funderat på hur Emil (om han nu är ensam GM), hittade Hans?

Hans var ju kidnappad av den där snubben som hade suttit för ett bankrån och ville hämnas Hans för att han tvingat snubben att gola.. ?

Hur luskade Emil rätt på att han hade Hans, och var de befann sig?

Detta visste ju inte ens polisen…

Hoppas på svar i avsnitt tio….
Citera
2015-11-24, 17:13
Medlem
Och så får vi inte glömma Kjell Söder. Eller? Var han bara en av otaliga lösa trådar?
Citera
2015-11-24, 17:37
Medlem
snapphonas avatar
http://www.svt.se/bron/se-den-dramatiska-trailern-infor-finalen-i-bron

Mäktigaste trailern någonsin

Han som spelar Henrik har lyckats med något som brukar vara mycket svårt. Att ersätta en omtyckt karaktär och göra sig minst lika omtyckt själv.
Citera
2015-11-24, 17:49
Medlem
Här är scenen med Emil som jag tog upp i förra inlägget:
4.20 in i klippet.

http://www.svtplay.se/video/4519845/bron/bron-sasong-3-avsnitt-6?start=auto

Åter igen. VARFÖR ha med den här scenen och dessutom regissera på det sättet? D.v.s den stora förvåningen hos karaktären när han kopplar samman morden med konstverken. Antingen otroligt dåligt genomtänkt eller så är Emil helt enkelt oskyldig! Trots allt i slutscenen i ep.9.

Tror som sagt att han pressas av någon/några andra att stega ut med en pistol, riktad mot Jan (Babyn). Pistolen är förmodligen inte ens laddad.
Senast redigerad av s-tefan 2015-11-24 kl. 17:53.
Citera
2015-11-24, 17:59
Medlem
bees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s-tefan
Här är scenen med Emil som jag tog upp i förra inlägget:
4.20 in i klippet.

http://www.svtplay.se/video/4519845/bron/bron-sasong-3-avsnitt-6?start=auto

Åter igen. VARFÖR ha med den här scenen och dessutom regissera på det sättet? D.v.s den stora förvåningen hos karaktären när han kopplar samman morden med konstverken. Antingen otroligt dåligt genomtänkt eller så är Emil helt enkelt oskyldig! Trots allt i slutscenen i ep.9.

Tror som sagt att han pressas av någon/några andra att stega ut med en pistol, riktad mot Jan (Babyn). Pistolen är förmodligen inte ens laddad.

Paparazzi bruden fick ju erbjudande om jobbet att skugga Holst genom sms.

Mördaren kanske på liknande sätt erbjudit Emil jobb att rigga upp möbler etc enligt konstverken, på vissa adresser. Emil har gjort det och fått betalt direkt in på kontot.

Sedan förvånas han när han ser att det har skett mord på dem platserna, går till snuten men vågar inte säga hela sanningen för han e rtädd att torska dit själv då...

Alternativ teori att han har grav personlighetsklyvning.

Antagligen kom han ut där i slutet sist med självmordsbälte och öronsnäcka..
Citera
2015-11-24, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s-tefan
VARFÖR ha med den här scenen och dessutom regissera på det sättet? D.v.s den stora förvåningen hos karaktären när han kopplar samman morden med konstverken. Antingen otroligt dåligt genomtänkt eller så är Emil helt enkelt oskyldig! Trots allt i slutscenen i ep.9.

Just den scenen gör att jag inte heller tror att Emil är huvudgärningsman. Men att han reagerade på konstverken i morden gör att en tanke jag får är att detta var meningen, dvs att Emil skulle dras in. Konstverksmorden fungerade som en signal till Emil och kanske till fler än honom?
Citera
2015-11-24, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Just den scenen gör att jag inte heller tror att Emil är huvudgärningsman. Men att han reagerade på konstverken i morden gör att en tanke jag får är att detta var meningen, dvs att Emil skulle dras in. Konstverksmorden fungerade som en signal till Emil och kanske till fler än honom?
Spinner vidare.... att det är mer än en gärningsman är vi ju många som tror. Jag tänker mig möjligheten att en (?) person orkestrerar det hela genom att dra in andra - kanske alla är fosterhemsbarn som på något sätt blivit offer för tex Filip Johansson eller för helt andra hemskheter? Kanske olika typer av misshandel? "Dirigenten" för alla mord sitter bakom en datorskärm och får ihop alla trådar med hjälp av de här offrena som kommer fram och på olika sätt bidrar till hela förloppet med alla mord och förvecklingar. På så sätt är Emil också gärningsman eller på annat sätt en bricka i spelet, men långt ifrån ensam och inte styrande, tror jag.
Citera
2015-11-24, 18:38
Medlem
Att källarrummet var replikerat i industrilokalen gör ju att det verkar som om det är just i Johanssons hus hemskheter skett. Men tänk om det inte var Filip som var gärningsman? Ett (?) av fosterbarnen som gjorde illa de andra? Någon var ju inne på att det var Emil, men det kan ju också vara någon helt annan. Jag tänker mig att fler karaktärer visar sig ha varit fosterbarn. Vilka i serien skulle det kunna vara? Hittills vet vi ju Emil, Annika och den där läkaren.
Citera
2015-11-24, 18:59
Medlem
Emils mamma dog 1994. Emil placerades hos Johanssons 1996. Var var han placerad de två första åren, mellan det att han var fem och sju år? Finns det fler fosterhem?
Citera
2015-11-24, 19:00
Medlem
Tänk om det visar sig att det inte är Freddie som är pappa till donatorbarnen. Utan Claes?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in