Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-01, 17:24
Medlem
För er som inte fattat och vill veta!
[ spoiler ]

Senast redigerad av tolg1400 2018-02-01 kl. 17:34.
Citera
2018-02-01, 18:49
Citat:
Ursprungligen postat av tolg1400
För er som inte fattat och vill veta!
[ spoiler ]

Senast redigerad av Pex 2018-02-01 kl. 18:53.
Citera
2018-02-01, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Kevin och hans FARMOR skulle jag säga

Det måste knytas på nåt sätt, hur och varför dödades Tommy?

Interview med Hans Rosenfeldt :

Hur dödades Tommy? Har glömt
Citera
2018-02-01, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alooie
Byn är nog med mest sannolikhet kopplad till Henriks fru och barns försvinnande, känns konstigt om man inte skulle få veta något alls om dom i och med hur förra säsongen slutade.

Låter rimligt. Kan hon tjejen som Kristoffer "dejtar" vara hans ena dotter? Och att hon menar att hennes pappa är knepig (minns inte exakt ordval) vara Henrik och egentligen inte Frank?

Byn är väldigt intressant i mitt tycke. Finns mycket skumt och spännande där samtidigt som den skulle kunna vara helt onödig i slutändan. Det gör byn extra intressant
Citera
2018-02-01, 20:51
Medlem
Frank reagerade på Henriks efternamn (och försökte sen dölja det), så det kan mycket väl vara så att han och byn är kopplade till Henriks familjs försvinnande.

En tanke är att Saga, för att försöka gottgöra för aborten, gör ett nytt försök att hitta döttrarna. Hon har ju redan pratat med Alices manliga kolleger, men kanske hon har missat Frank? Minns inte exakt vad han jobbade med, men var han inte sån slags handledare som åker runt till olika arbetsplatser och pratar med folk? Kan han ha kommit i kontakt med Alice på det sättet?
Citera
2018-02-01, 22:24
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Minns inte exakt vad han jobbade med, men var han inte sån slags handledare som åker runt till olika arbetsplatser och pratar med folk? Kan han ha kommit i kontakt med Alice på det sättet?
Tror aldrig de sagt vad han jobbar med? Första gången vi träffar Christoffers mamma och Frank är de på Malmö Högskola.
Citera
2018-02-02, 01:26
Medlem
Kan det vara så att Frank är Henriks fru Alice (och möjligtvis barns) mördare? Får konstiga vibbar av honom, han verkar dessutom blivit kär/betuttad i Sophie då han erbjöd henne och Kristoffer att flytta hem till honom för att vara säkra från Dan även fast han vet att Dan är död (men han vet ju inte om att Sophie också vet det). Sen när Sophie sa nej så sa han på ett väldigt manipulativt sätt "ni kanske inte vill ha min hjälp mer... Men ni vet ju bäst". Tycker han känns jävligt manipulativ öht, liksom för snäll som att han är ute efter något. Kan ju vara så att han hjälpte Alice och barnen komma till byn då Alice berättat om att hon inte var helt nöjd i relationen med Henrik. Han kan ha övertalat henne att det var värre mellan dom än det var. Sen blir han kär/besatt i Alice och när han inte får som han vill visar han sig vara det värsta svinet av dom alla och dödar dom? Kan förklara varför han absolut inte vill kontakta polisen om Dans död, han vill inte att polisen ska börja luska om honom. Han kommer försöka döda Sophie och Kristoffer i slutet också.
Senast redigerad av Alooie 2018-02-02 kl. 01:30.
Citera
2018-02-02, 07:22
Medlem
Citat:
Kan det vara så att Frank är Henriks fru Alice (och möjligtvis barns) mördare? Får konstiga vibbar av honom, han verkar dessutom blivit kär/betuttad i Sophie då han erbjöd henne och Kristoffer att flytta hem till honom för att vara säkra från Dan även fast han vet att Dan är död (men han vet ju inte om att Sophie också vet det). Sen när Sophie sa nej så sa han på ett väldigt manipulativt sätt "ni kanske inte vill ha min hjälp mer... Men ni vet ju bäst". Tycker han känns jävligt manipulativ öht, liksom för snäll som att han är ute efter något. Kan ju vara så att han hjälpte Alice och barnen komma till byn då Alice berättat om att hon inte var helt nöjd i relationen med Henrik. Han kan ha övertalat henne att det var värre mellan dom än det var. Sen blir han kär/besatt i Alice och när han inte får som han vill visar han sig vara det värsta svinet av dom alla och dödar dom? Kan förklara varför han absolut inte vill kontakta polisen om Dans död, han vill inte att polisen ska börja luska om honom. Han kommer försöka döda Sophie och Kristoffer i slutet också.

Jag noterade också det där. Första gången som han inte lät riktigt så snäll som han gjort innan. Nu kan det ju förstås vara så att Frank är ett villospår, liksom Stefan Lindberg eller Claes Sandberg i tidigare säsonger. Men jag tror att det är nånting skumt med honom.
Citera
2018-02-02, 08:50
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
kan absolut vara så, dödat alice och äldre flicka, och uppfostrat yngre flicka (agnes eller vad hon heter nu?)
Citera
2018-02-02, 08:52
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Hur dödades Tommy? Har glömt
Tror inte det är uttalat
det får vi väl veta i nästa avsnitt
Citera
2018-02-02, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pex
Tror aldrig de sagt vad han jobbar med? Första gången vi träffar Christoffers mamma och Frank är de på Malmö Högskola.

Han berättade, om jag inte missminner mig helt, för Christoffer att han arbetar med vägledande samtal och att han ibland åker ut som konsult till olika företag.
Citera
2018-02-02, 17:43
Medlem
Citat:

Kan vara så likt även en del andra teorier kring Frank. Hängning/arkesubering är väl två mord som ännu inte hunnit genomföras? Kan dessa verkställas på Sophie och Kristoffer? Eller att dessa mord redan är begångna mot Alice och döttrarna?

Eller är enbart Alice död och hans dotter (minns ej namnet men hon som är med Kristoffer) är Henriks ena försvunna dotter? Passar väl in på ålder iaf.

Är väldigt nyfiken på att veta mer om byn och till skillnad mot Stefan Lindberg så är byn mer relevant för denna säsong än Stefan för säsong 1 tror och anser jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in