Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-16, 17:55
Medlem
snapphonas avatar
OM Åsa är inblandad, eller rent av hjärnan bakom morden, så har hon ju inget dåligt motiv. Om misshandel eller våldtäkt i fosterhemmet, gjorde henne oförmögen att bära och föda barn.
Citera
2015-11-16, 18:04
Medlem
snapphonas avatar
Men en sak är säker. Om företagarfamiljen vars dotter knullade med tonårskillen, inte dyker upp igen, är det världens sämsta subplot. Det enda samband den i så fall har med morden, är att dotterns socialarbetar-man är ett av offren. Men varför skildra hela hans familj, och otrohetsskandalen, om det inte är relevant för resten av handlingen?
Citera
2015-11-16, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Ja, i sista avsnittet kommer mördaren sitta bredvid en fastspänd Jeanette som har värkar. Och Saga och Henrik kommer att skynda för att hitta dem i tid. Min gissning!
Inte långt ifrån, du:-) Bra gissat!
Citera
2015-11-16, 18:42
Medlem
Problemet med Åsa som mördare/mastermind är att personen i den gula bilen verkade vara påväg att kidnappa Åsa i förra avsnittet, men ångrade sig efter bilderna på henne utan plastmagen.

Mördaren/mördarna måste alltså vara inriktade på att få tag på Freddies barn, när det visade sig att det inte var Åsa som bar det, utan Jeanette, så ändrades planen.
Citera
2015-11-16, 18:52
Medlem
Ser på kommentarer på bland annat twitter att Henrik får många kvinnors hjärtan att smälta. Ganska förståligt i och för sig. Han är tuff, men ändå mjuk. Förstående, lyssnade. Idealmannen för många.
Citera
2015-11-16, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapphona
Men en sak är säker. Om företagarfamiljen vars dotter knullade med tonårskillen, inte dyker upp igen, är det världens sämsta subplot. Det enda samband den i så fall har med morden, är att dotterns socialarbetar-man är ett av offren. Men varför skildra hela hans familj, och otrohetsskandalen, om det inte är relevant för resten av handlingen?
Annas mammas härskartekniker har inte fått sin förklaring än. Benjamin smsade ju tipset om honom och Anna till Tina, så hittills är det Tina och Håkan som är kopplingen till mördarjakten. Till historien Anna/Benjamin hör Eva, Benjamins mamma, som har tre abonnemang. Ett eget, ett som var Benjamins, och vems var det tredje? När det gäller Tina, har ju mördaren gett henne uppdraget att avslöja Åsas fejkmage.
Citera
2015-11-16, 19:16
Medlem
Jag tror att mördarna är ute efter att signalera något till Emil. Han lockades fram med de konstrelaterade mordscenerna.
Citera
2015-11-16, 19:16
Medlem
Våldtäkt skulle kunna vara ett tema. Infertilitet. Separation mellan barn och förälder.

Åsa och Claes har ju varit gifta. De fick inga barn. Eller fick de ett? Eller har Åsa varit gravid, något gick snett, och därmed kan hon inte få barn nu?

Våldtäkt kan ju resultera i infertilitet. Våldtäkt har nämnts i serien i samband med Kill brothers i Afghanistan, där de ju anklagades för att ha våldtagit någon kvinna i en by och straffats av byborna.

Blev även Annika våldtagen, alltså i fosterhemmet, av fosterpappan?
Citera
2015-11-16, 19:17
Medlem
Inte många karaktärer i serien har åldern inne för att vara förälder till ett nu vuxet fosterbarn. Ett exempel är dock Annas mamma. Och med nöd och näppe Eva. Claes kanske.
Citera
2015-11-16, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
En sak som slog mig plötslig var att killen som kidnappade Hans var en skurk som sittit inne och blivit lurad på pengar. Men hur kunde mördare veta att det var han som kidnappat Hans och var han förvarade honom. Han gick ju in i rummet och avrättade kidnapparen och plockade med hans för att sedan lemlästa honom. Rimligen finns det en koppling mellan kidnapparen och mördaren
Har du verkligen rätt i. Måste klura på detta.
Citera
2015-11-16, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeremyXX

Men vi får inte glömma bort den person som tycks vara den egentlige mördaren: Kjell Söder. Han är fortfarande försvunnen och vi vet inte ens hur han ser ut!
Jo, vi har sett honom, på bild på polisernas glasanslagstavla. Jag håller annars med dig om att han är väl värd att fundera över. Han har faktiskt åldern inne för att vara förälder till ett fosterbarn. Likaså åkerichefen kom jag på nu (Lises man).
Citera
2015-11-16, 19:23
Medlem
En annan grej: Annika har ingen koppling till åkeriet eller Kjell Söder. Ändå åker mördaren runt i Söders bil. Däremot hade Emil en koppling dit.

Så är han verkligen oskyldig? Jag trodde det efter gårdagens avsnitt, men nu blir jag osäker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in