Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-24, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-ice
En tanke till förklaring hur allt började: Freddie Holst var i sina ungdoms dagar än mer girig, självisk och inriktad på att "föra sina gener vidare". På något sätt fick han en hållhake eller liknande på Helle Anker och kunde utnyttja henne i sina syften att 1) Tjäna pengar genom uppstartande av donationskliniken 2) Föra sina gener vidare likt en självutnämnd avelshingst.

Detta kom till slut ikapp honom när hans avelsresultat hamnade hos hemska fosterhemsfamiljer. Någon av barnen (Emil, Annika osv) började forska kring Freddie Holst och bestämde sig för att, på ett utstuderat och hänsynslöst sätt, hämnas och slutligen sätta stopp för girigbuken Freddies härjningar.

Freddie Holst kommer att dö och försvinna från serien tror jag. Finns ingen annan utväg om min förklaring stämmer.
Tror det kan ligga mycket i det du skriver. Dock undrar jag om det inte är en mer skruvad förklaring vi kommer att serveras på söndag.
Citera
2015-11-24, 19:12
Medlem
lilladinyas avatar
Det allra sjukaste vore om det var Sagas syster som var mördaren. Fejkar självmord, tas om hand i Fritzls källare, osv. Tillsammans med Rättis
Citera
2015-11-24, 21:58
Medlem
Undrar om Saga har reflekterat över att hon och Henrik börjat få ett väldigt relationslikt umgänge. De går hem till varandra efter jobbet, äter middag och sover tillsammans.

Bränd av tidigare slut har jag dock också börjat fundera på hur det kan sluta åt helvete för Saga och/eller Henrik.

Eventuellt skulle utredningen om Sagas mammas död kunna leda till att hon åtalas, eller sparkas från kåren. I värsta fall hamnar hon i fängelse eller tar livet av sig för att hon inte kan vara polis mer. Henrik skulle kunna åka dit för innehav av illegala substanser. Eller - även om det är osannolikt - så skulle det kunna avslöjas i en makaber twist att det är han som har mördat sin familj men förträngt det med hjälp av droger.

Det låter kanske helsjukt, men Rosenfeldt har fasiken lärt mig att förvänta mig det värsta. Men jag har förstås gärna fel och att slutet blir lite muntrare...
Citera
2015-11-24, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Någon mer som funderat på hur Emil (om han nu är ensam GM), hittade Hans?

Hans var ju kidnappad av den där snubben som hade suttit för ett bankrån och ville hämnas Hans för att han tvingat snubben att gola.. ?

Hur luskade Emil rätt på att han hade Hans, och var de befann sig?

Detta visste ju inte ens polisen…

Hoppas på svar i avsnitt tio….

Eftersom Emil (eller vem det nu är som är mördaren) var ute efter Hans kan det väl tänkas att han följde efter honom för att få ett bra tillfälle att själv kidnappa honom. Och att han då såg den andra snubben ta Hans och helt enkelt följde efter till gömstället.
Citera
2015-11-24, 23:22
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapphona
http://www.svt.se/bron/se-den-dramatiska-trailern-infor-finalen-i-bron

Mäktigaste trailern någonsin

.
Vill inte titta. Väntar istället
Citera
2015-11-24, 23:28
Medlem
Att den där fjollan Emil skulle vara kapabel att hantera ett vapen är ju så skrattretande osannolikt att det inte är sant. Han må vara en duktig skådis men helt felcastad i detta fall.
Citera
2015-11-24, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Och så får vi inte glömma Kjell Söder. Eller? Var han bara en av otaliga lösa trådar?

Emil har antagligen antingen dödat Söder eller bara snott hans bil. Sa inte chefen att Söder hade tagit ledigt? Jag tror att dom kommer ge en förklaring.

Citat:
Ursprungligen postat av snapphona
http://www.svt.se/bron/se-den-dramatiska-trailern-infor-finalen-i-bron

Mäktigaste trailern någonsin

Han som spelar Henrik har lyckats med något som brukar vara mycket svårt. Att ersätta en omtyckt karaktär och göra sig minst lika omtyckt själv.

Det där ser inte bra ut
Citera
2015-11-24, 23:57
Medlem
isberg15s avatar
bästa skandinaviska serien någonsin. kommer det mer?
Citera
2015-11-25, 00:43
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Om vi snackar nästa säsong. Noterar i senaste avsnittet att Henrik i en scen blir riktigt imponerad av Johns digitala research. Självklart måste han ju ge materialet om sin familj till honom för undersökning. Skulle vara spännande att se de två nysta upp Henriks familjs försvinnande nästa säsong. Kanske med Johns nya flickvän fotografen som ersättare för Saga i serien. Hon verkar ju även hon sakna lite sociala spärrar och skulle kunna bli en intressant huvuderson istället för Helin, får lite Saga-vibbar av henne..
Senast redigerad av Snake.Plissken 2015-11-25 kl. 00:47.
Citera
2015-11-25, 00:44
Medlem
isberg15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake.Plissken
Om vi snackar nästa säsong. Noterar i senaste avsnittet att Henrik i en scen blir riktigt imponerad av Johns digitala research. Självklart måste han ju ge materialet om sin familj till honom för undersökning. Skulle vara spännande att se de två nysta upp Henriks familjs försvinnande nästa säsong...
bekräftat att det blir en till säsong? när?
Citera
2015-11-25, 00:46
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isberg15
bekräftat att det blir en till säsong? när?

Läste någonting om att det hintades om detta tidigare i denna tråd. Oavsett, den här kassakon släpper inte SVT så länge det finns intresse från resten av världen, och det gör det ju fortfarande.
Citera
2015-11-25, 08:28
Medlem
Bron tar upp ett tema som jag funderat mycket kring. Detta med att få barn.
Att det har blivit accepterat att få ett barn även om du inte kan få det den naturliga vägen.
Jag kan inte av medicinska skäl få barn, finns i släkten ,har två fastrar som inte heller kunde få barn.
Tanken att på konstgjord väg få ett barn har aldrig funnits i min värld.
Bron visar så tydligt att barn inte är en pryl vilken som helst som man kan köpa.
Respekterar dem som väljer insemination eller andra metoder men man kanske ska tänka efter före
att det konstgjorda barnet inte har dina gener.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in