2015-10-19, 13:23
Medlem
ChillaMeLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Den ställföreträdande nye polischefen (Maria Kulle) säger ju sina repliker som om läste direkt ur manus. Noll känsla.

Det har jag också reagerat på, fast tycker mer att hon spelar över lite och talar alldeles för dramatiskt, vilket gör att hennes karaktär bara känns overklig.
Citera
2015-10-19, 13:48
Medlem
Tycker säsong 3 så här långt är bättre än 2:an.
Såg om säsong 2 igår och noterade en mycket intressant detalj i slutet.
Om ni kollar slutet när VD:en för läkemedelsföretaget blir skjuten så är det med tre täta skott i bröstet. Precis som i inledningen av säsong 3.

Lägg därtill att personen ifråga påminner otroligt mycket om Sagas nya kollega. Både sätt till rösten och kroppsformen. Kolla gärna den sekvensen. Finns på Tuben.
Citera
2015-10-19, 13:54
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Den ställföreträdande nye polischefen (Maria Kulle) säger ju sina repliker som om läste direkt ur manus. Noll känsla.
olidlig torftig
Citera
2015-10-19, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s-tefan
Tycker säsong 3 så här långt är bättre än 2:an.
Såg om säsong 2 igår och noterade en mycket intressant detalj i slutet.
Om ni kollar slutet när VD:en för läkemedelsföretaget blir skjuten så är det med tre täta skott i bröstet. Precis som i inledningen av säsong 3.

Lägg därtill att personen ifråga påminner otroligt mycket om Sagas nya kollega. Både sätt till rösten och kroppsformen. Kolla gärna den sekvensen. Finns på Tuben.
Fast enligt Rosenfeldt ska den sekvensen inte ha nåt med säs. 3 att göra. Säs. 3 börjar på ny kula så att säga.
Citera
2015-10-19, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den skamlöse
Det här att Saga föredrar missionären och att partnern inte får röra henne medan hon vill röra honom tycker jag inte stämmer med de glimtar av hennes sexualitet vi sett i tidigare säsonger, då vi bl.a. sett henne ovanpå.
Jag får intrycket att man i detta avsnitt velat göra henne till en kvinnlig Christin Grey (i Fifty shades).

Tänkte på det också. Fast sen tänkte jag att hon föredrar en ställning inte betyder att hon alltid har sex i den ställningen. Hon frågade ju honom också om han hade några önskemål/preferenser.

Men ja, jag skulle nog ha svårt att ha sex med henne. Saga Norén, mood killer
Senast redigerad av griffen 2015-10-19 kl. 20:49.
Citera
2015-10-19, 21:45
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agrud
I en hyllad påkostad serie som denna, borde de inte kunnat hitta en gravidmage som ser mer verklig ut än den som tjejen har???

Jojomen, en alldeles för stor kuddatrapp har tjejen fått bära runt på

Helt sjukt dåligt.
Citera
2015-10-19, 23:01
Medlem
Maria Kulle är ju fantastisk. Älskar karaktären.
Citera
2015-10-19, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Men ja, jag skulle nog ha svårt att ha sex med henne. Saga Norén, mood killer
Haha, ja det hade varit sjukt svårt. Som att ha sex med en jävla robot. Klart att hennes favorit är missionären också.
Citera
2015-10-20, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Maria Kulle är ju fantastisk. Älskar karaktären.

Älskar är ett starkt ord, men Kulle gör ett bra jobb såtillvida att det nog inte är meningen att man ska sympatisera med henne. Hon är ett hinder för Saga. Saga behöver ju en chef som Hans som ger henne trygghet på arbetsplatsen. Det har hon nu berövats. Rosenfeldt var inne på det, att Saga avsiktligt är mer ensam än tidigare i denna omgång, och sätts åt rätt hårt under resans gång.

Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Haha, ja det hade varit sjukt svårt. Som att ha sex med en jävla robot. Klart att hennes favorit är missionären också.

Haha, precis.

Eller, efter vad man såg i Bron 1 så verkade hon hyfsat passionerad under själva akten. Men förspelet (om man nu kan kalla det så) skulle inte få mig på humör i alla fall
Citera
2015-10-20, 13:32
Medlem
Puttgardens avatar
Citat:

Problemet är att hon försöker att pressa fram skånskan. Ser man henne i andra sammanhang har hon inte alls den dialekten.
Citera
2015-10-21, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot

Men han den nye som påminner om Ulf Ekman, vad är det för en? En predikant eller coach eller vad?

Är nog meningen att hon ska prata så där redan i manus.Maria Kulle är en mycket erfaren
skådespelare mest från teater.
Citera
2015-10-21, 08:37
Medlem
ursäkta hamnade fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in