2004-12-10, 18:40
Medlem
Inte som andras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man iblan´d
Efter mycket vånda blev det en :

Seamaster gent´s 30M Quarts ( Bondklockan) den är superlik min Sector ADV 5500 och min gamla Certina DS, gillar nog helt enkelt modellen.

Innan nån sågar mig jäms med fotknölarna för att jag valde ett kvartsur istället för det lite "exklusivare" mekaniskaverket, så låt mig bara säga att jag har tröttnat på att ställa om klockan var och varanan vecka.
För övrigt bryr jag mig inte om andrahandsvärdet heller, eftersom jag aldrig skulle sälja en klocka.

Nåja, 13300 pistolers senare är ialla fall jag nöjd.
de viktigaste är ju va du känner och vill ha ut från klockan..de är en jävligt fin klocka du har valt men ja hade inte valt den just för att det är en omega och väldigt många har denna klocka..
ja gillar att ha saker som inte så många har..ja är lite löjlig på det sättet men men..hoppas du trivs med din klocka.
2004-12-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inte som andra
Brietlings sida är nere nu..är det modellen du undrar över? vill kolla på lite dyrare klockor för skojs skull så kolla in www.nymansur.com

Nu är den uppe .

http://www.breitling.com/en/index1024.php
2004-12-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Btw.. vad heter den där lilla extra urtavlan som återfinns på vissa av Brietlings klockor, som sitter typ på armbandet.

Fan, jag har ju katalogen bredvid mig, låt mig se efter..........

emergency,Aerospace,B1,Chrono avenger M1

priser.49600,28200,26700,35100 :-
2004-12-10, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inte som andra
de som är inne just nu är läderarmband ..ja tycker det alltid har varit snyggare än en stållänk..stållänk eller någon ädelmetall är pizzabagar stämpel..tycker jag..

nja, stålarmband är ju minst lika "klassiskt" som läderarmband, så det är ju knappast nån "trend" man kan koppla ihop med en viss typ av människor (pizzabagare). däremot kanske "rolex"-kopior eller ovanligt vräkiga varianter av klockor se lite smaklösa ut. Fast det kan ju lika gärna gälla läderarmband
2004-12-10, 19:53
Bannlyst
Metallarmband har den lilla nackdelen, att om man inte stramar åt dem för hårt, så spänner man underarmen för att de inte skall hasa ner mot handen. Vilket resulterar i värk i armen.

Har slutat med metallänkar.
2004-12-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
nja, stålarmband är ju minst lika "klassiskt" som läderarmband, så det är ju knappast nån "trend" man kan koppla ihop med en viss typ av människor (pizzabagare). däremot kanske "rolex"-kopior eller ovanligt vräkiga varianter av klockor se lite smaklösa ut. Fast det kan ju lika gärna gälla läderarmband

Jag har faktiskt aldrig ägt en klocka med läderarmband, det skulle nog heller aldrig funka, för jag tar aldrig av mig klockan.

Sen kan jag tycka att en guldrolex inger ett sådär intryck, lite serbisk ciggarettsmugglar stämpel om ni förstår vad jag menar.
2004-12-10, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnbåge
Metallarmband har den lilla nackdelen, att om man inte stramar åt dem för hårt, så spänner man underarmen för att de inte skall hasa ner mot handen. Vilket resulterar i värk i armen.

Har slutat med metallänkar.

Och jag som går och skakar på armen som om jag led av parkinsons för att klockan skall vara så nära handen som möjligt.
2004-12-10, 20:11
Bannlyst
jag skulle vilja ha ett digitalur, lite skön 1985-retrokänsla, utan alltför många detaljer, stora sköna gröna retro-digitalsiffror. nån som sett nån sån nånstanns?
2004-12-10, 20:32
Medlem
Citat:
jag skulle vilja ha ett digitalur, lite skön 1985-retrokänsla, utan alltför många detaljer, stora sköna gröna retro-digitalsiffror. nån som sett nån sån nånstanns?

Jag har en i guld (asså inte äkta) inköpt via annons i nån dagstidning i början av 80 talet,
den har 21 olika melodier varav yellow rose of texas är den bästa, vill minnas att den kostade då 99:-

Den ligger hos morsan nånstans med urtaget batteri, bara smacka in ett nytt och gå ut och impa på brudarna.
2004-12-10, 20:58
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Funderar på att köpa ett nytt armbandsur, manlig chronograf-klocka i silver med svart urtavla, ca pris 2000kr.

Är detta ett rimligt pris för en klocka?

Tänker ju aldrig lägga ned Brietling eller Rolex-valuta för ett armbandsur..

2000kr känns ganska "lagom", kommentarer tack.
2000kr räcker bra till en vettig klocka.

Själv har jag en Armani-klocka som kostar strax under 3000kr som jag är helnöjd med. (m a o ingen kopia!)
2004-12-10, 21:05
Bannlyst
jag skulle nog påstå att man får en synnerligen "vettig" klocka även för 1000 spänn.
2004-12-10, 21:29
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
jag skulle nog påstå att man får en synnerligen "vettig" klocka även för 1000 spänn.
Ja, det beror nog på hur "märkesfantast" man är.

Ju exklusivare märke, desto högre pris.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in