2004-12-06, 16:32
Medlem
Funderar på att köpa ett nytt armbandsur, manlig chronograf-klocka i silver med svart urtavla, ca pris 2000kr.

Är detta ett rimligt pris för en klocka?

Tänker ju aldrig lägga ned Brietling eller Rolex-valuta för ett armbandsur..

2000kr känns ganska "lagom", kommentarer tack.
2004-12-06, 16:46
Medlem
2000:- låter väl ganska lagom. Själv tycker jag att Storm har gjort en del snygga ur i sina dagar och de ligger runt tusenlappen, dock har flera jag känner ondgjort sig över den usla kvaliteten (visare som lossnat etc.).
lite inspiration kanske?
http://www.lindahlsurmakeri.se/default.asp?page=start
2004-12-06, 17:02
Medlem
Hispers avatar
Jag håller med, 2000 +/- 500:-, är ett spann där man hittar snygga klockor som har förutsättning för att vara av god kvalitet.
2004-12-06, 17:11
Bannlyst
inte över 2 lax
2004-12-06, 17:32
Medlem
Goblins avatar
Drygt 2000 är en bra nivå att börja på. Vad hade tänkt dig för märken?
2004-12-06, 17:36
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Inte för billigt och inte för dyrt. Jag gav 3 000 kr för min klocka (Citizen titanium, grå med gulddetaljer) och det är väl ett rätt så lagom pris skulle jag tro.
2004-12-06, 17:57
Awaiting Email Confirmation
Ola Hanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Jag håller med, 2000 +/- 500:-, är ett spann där man hittar snygga klockor som har förutsättning för att vara av god kvalitet.
Instämmer. "Silver" - talar vi äkta silver, eller menar du krom/silvrigt utseende?

Pantbankens auktioner kan rekommenderas om man vill ha vulgära guldklockor till lågpris. Enkelt sätt att skaffa sig en äkta pizzeria-ägar-klocka till bra pris. För 2000:- får man top-of-the-line på pantbanksauktioner, fast det är fult i alla fall.
2004-12-06, 18:15
Medlem
Pelges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Funderar på att köpa ett nytt armbandsur, manlig chronograf-klocka i silver med svart urtavla, ca pris 2000kr.

Är detta ett rimligt pris för en klocka?

Tänker ju aldrig lägga ned Brietling eller Rolex-valuta för ett armbandsur..

2000kr känns ganska "lagom", kommentarer tack.

Du behöver inte lägga en förmögenhet på vare sig Breitling eller Rolex för att få ett riktigt snyggt och bra armbandsur. Citizen, Tissot, och Seiko är utmärkta märken som är mycket prisvärda i den kategorin och lägger du till ytterligare en tusing så får du en fin Tag Heuer.

Just nu hänger det en Longines DolceVita på min vänsterarm men har sneglat på en Baume&Mercier eller Sjöö Sandström en längre tid. Lite dyrare kanske men så äger jag inga andra smycken heller….

/P
2004-12-06, 18:36
Medlem
Max 300 spänn. Fattar inte hur ni ens orkar tänka på klockmärken och modedetaljer. Själv har jag en svart Casio med plastarmband för 199 kr från Hobbex.
2004-12-06, 18:37
Bannlyst
Jag gav sjuttio spänn för en fin damklocka till frugan på Mikaeli marknad i Trelleborg. Den fungerar fint.

Själv har jag ingen klocka. Jag ogillar att behöva jagas av tiden så jag bryr mig inte om att bära någon klocka. Jag undrar sällan över vad klockan är, så på mig är ett armbandsur bortkastat.

// Roger P.
2004-12-06, 18:43
Medlem
.
2004-12-06, 18:44
Medlem
snapcases avatar
Den här tråden går och går och kommer slutligen både till dörren och rätt forum.
*Flyttad till Mode & Livsstil från Övrigt*

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in