2004-12-10, 15:52
Medlem
Alladins avatar
Runt 2k klassisk design utan digitalt sjosan, enligt mig.
2004-12-10, 16:08
Medlem
Inte som andras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelge
Kul med en klocktråd och att det finns fler än jag som är svag för armbandsur.
Bortsett från vigselring och ett halsband så använder jag inga smycken och lägger därför gärna en slant på en trevlig klocka istället. En intressant sak som jag märkt är att män ofta kollar in varandras klockor, ungefär som kvinnor kollar in varandras väskor och skor. Har någon annan tänkt på det?
Just nu använder jag en Longines -DolceVita Calibra. Ett inpulsköp till följd av lång transfertid och inmundigandet starka drycker men det är en otroligt stryktålig klocka och jag är mycket nöjd.
http://www.longines.com/long_cfml/watches2003/details.cfm?reference=L5.656.4.73.2

Nästa klocka blir en Baume & Mercier -Hampton 8445 http://www.prestigetime.com/item.php?item_id=3648 eller en Sjöö Sandström -Swedish Blonde Chronometer
http://www.uhrenhaeffner.de/cgi-bin/bilddetails.pl?BILD=ksjo3.jpg&PRODID=15587&lang=1
Nån som har några kommentarer ang dessa modellerna?

Tycker Omega Speedmaster Date är en riktigt snygg klocka men den är ju så f-rbannat dyr bara…..

/P
pelge har bra smak..
tycker du ska kolla runt på lite flera märken och lära dig lite mer om alla vackra ur..va inte skraj för att lägga ut lite mer pengar på klockan ,de viktigaste är ju att du trivs med den ..se inte priset som utgångspunkt..

själv så hade ja en tag heuer monza en gång i tiden men sålde den..behövde pengar till en jävla massa dumheter..suck.
2004-12-10, 16:12
Medlem
Btw.. vad heter den där lilla extra urtavlan som återfinns på vissa av Brietlings klockor, som sitter typ på armbandet.
2004-12-10, 16:19
Medlem
Inte som andras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Btw.. vad heter den där lilla extra urtavlan som återfinns på vissa av Brietlings klockor, som sitter typ på armbandet.
Brietlings sida är nere nu..är det modellen du undrar över? vill kolla på lite dyrare klockor för skojs skull så kolla in www.nymansur.com
2004-12-10, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man iblan´d
Själv sitter jag och väntar på att min 13000:- Omega ska hamna på vänster armen.
Kärring gnäller,men när det skulle handlas vigselring för 11 papp då gick det hur lätt som helst att slösa bort pengarna.

Fan, jag är fortfarande man, fast jag är gift, jag gör som jag vill....

Nu sitter klockan på plats.........
2004-12-10, 17:34
Medlem
Inte som andras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man iblan´d
Nu sitter klockan på plats.........
vilken mod blev det?
2004-12-10, 17:44
Bannlyst
visst har jag förståelse för att man köper en dyr kvalitetsklocka, men varför den skall vara tillverkad i äkta guld eller silver förstår jag inte.

att en klocka är gjord av guld eller silver innebär naturligtvis att den är dyrare , men inte nödvändigtvis att den är av bättre kvalitet.

by the way: läderarmband går fetbort om man är under 50 bast
2004-12-10, 17:47
Medlem
Balkongståarns avatar
Hade jag råd skulle jag köpa en IWC. Man får en fin klocka för runt 15000:-
2004-12-10, 17:52
Medlem
Inte som andras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
visst har jag förståelse för att man köper en dyr kvalitetsklocka, men varför den skall vara tillverkad i äkta guld eller silver förstår jag inte.

att en klocka är gjord av guld eller silver innebär naturligtvis att den är dyrare , men inte nödvändigtvis att den är av bättre kvalitet.

by the way: läderarmband går fetbort om man är under 50 bast
de som är inne just nu är läderarmband ..ja tycker det alltid har varit snyggare än en stållänk..stållänk eller någon ädelmetall är pizzabagar stämpel..tycker jag..

sen ska ni veta att dom flesta klockorna har eta verk i sig dom är bara omgjorda ..så man kan säga att man har en swatch.
.så de man betalar för när man köper en dyr klocka är marknadsföringen av klockan..vissa har ju lite finesser men i de stora hela så är det bara upplevelsen som man får av att sätta på sig något (lyxigt) som man betalar för..
men ja gillar det..och kommer alltid att göra det
2004-12-10, 18:08
Bannlyst
Jag fortsätter nog med mina thaikopierade klockor. De är oxå fina.
2004-12-10, 18:17
Medlem
Inte som andras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gäddan
Jag fortsätter nog med mina thaikopierade klockor. De är oxå fina.
de gör du rätt i ..så länge det inte är breitling eller rolex...köp något roligare märke som panerai eller en jaeger le coultre..oftats så köper folk en breitling elelr en rolle för att visa upp..och de är så jävla löjligt ..men det är bara min åsikt..
2004-12-10, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inte som andra
vilken mod blev det?

Efter mycket vånda blev det en :

Seamaster gent´s 30M Quarts ( Bondklockan) den är superlik min Sector ADV 5500 och min gamla Certina DS, gillar nog helt enkelt modellen.

Innan nån sågar mig jäms med fotknölarna för att jag valde ett kvartsur istället för det lite "exklusivare" mekaniskaverket, så låt mig bara säga att jag har tröttnat på att ställa om klockan var och varanan vecka.
För övrigt bryr jag mig inte om andrahandsvärdet heller, eftersom jag aldrig skulle sälja en klocka.

Nåja, 13300 pistolers senare är ialla fall jag nöjd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in