Har sett alla avsnitt hittills. Första för att det verkade vara en serie med potential, andra för att ge det en chans till och de efter det pga tristess.
Inget hittills har ju varit läskigt, och allt som ska vara läskigt känns så jävla inkastad. Liksom, en lång rad av händelser där inga är läskiga men det ena är mer flippad än den andra. Under första avsnittet satt jag iofs som på nålar, men inte för att det var läskigt utan för att jag hoppades på en scen som var lite normal. IMHO så kan man inte bygga skräck på bara ett konstant flöde av "läskigheter".
Klart det behövs lite rationellt hate i tråden. Finns inget värre än när en tråd urartar i en gullig fanboy-kumbaya-eufori. Jag tyckte första avsnittet hade inslag som gjorde det "läskigt". Men det var storyn som jag fastnade för - vilken är mer skruvad än läskig.
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Det enda hittills som faktiskt varit lite intressant och spännande var
vad sköterskan såg på ultraljudet. Men det lyckas de ju schabbla bort när de åker iväg från sjukhuset som att inget hänt.
och att det unga hembiträdet är jävligt snyggt.
Riktig skit faktiskt. De enda plussen jag ger serien är att den tekniskt är välproducerad och att The Walking Dead är så jävla segt att jag måste titta på AHS för att inte krypa på väggarna.
Håller med 100%. Det, och övriga "cliffhangers" störde jag mig på rejält. Fuck it om skiten skall efterapa Lost med dylika metoder. Då blir det hate från detta håll oxå!
Tycker serien tappade lite iom detta avsnitt.
Senast redigerad av Zaxxon 2011-10-29 kl. 00:13.
Nu vet man ju inte om det är latexmannen som är pappan till bebisen, men det verkar väl vara ganska så rimligt att anta att det är den där doktorns bebis som han försökte sätta ihop som är och spökar. Tänkte först att det kanske kunde vara hennes tidigare bebis, men nu visar det ju sig att man måste dö i huset för att få komma tillbaka.
Nej det är bara spekulationer, blir väldigt spännande att se.
Att man behöver dö i huset för att komma tillbaka låter rimligt, men det faller då älskarinnan inte dog i huset utan utanför. Dock bara några meter utanför men ska man vara petig så. Kanske man ska dö på tomten då?
Sen att downisen dog tycker jag är lite mysko, hon är ju redan ett spöka som jag har förstått det.
Sett tre avsnitt nu och jag tycker det bara var trams. Skaparna gör allt för att skrämma skiten ur dig, men jag (som annars är smått lättskrämd) kan inte påstå att jag känner mig direkt skrämd. Snarare då smått förolämpad - man kastas in i berättelsen med en massa skumma tilldragelser som ofta känns påfallande figerade från skaparnas sida. Inget känns realistiskt... Till exempel skulle ingen psykolog ta emot personer som befaras vara psykotiska i sitt hem. Faller på sin urdumma orimlighet! Känner inte några större sympatier med någon av karaktärerna, då dessa verkar vara utklippta direkt från seriemagasinsvärlden. Vad det mig beträffar verkar alla vara ärligt förtjänade av ond bråd död
Flum, sex, snusk och (mängder med) blod räcker i vart fall inte för mig att bli skrämd.
Senast redigerad av Pinkskin 2011-10-31 kl. 18:01.
Kändes som det blev lite för mycket av det goda även om det har en viss charm men efter detta avsnitt funderar jag på hur länge de kan suga ut på denna explosion av döda människorsom dyker upp hela tiden? En säsong till kanske?
Hayden är så irriterande att jag hade nackat henne med glädje flertalet gånger & haft henne som avskräckande exemplar på varför man inte ska vara otrogen.
Nej det är bara spekulationer, blir väldigt spännande att se.
Att man behöver dö i huset för att komma tillbaka låter rimligt, men det faller då älskarinnan inte dog i huset utan utanför. Dock bara några meter utanför men ska man vara petig så. Kanske man ska dö på tomten då?
Sen att downisen dog tycker jag är lite mysko, hon är ju redan ett spöka som jag har förstått det.
Sätter allt i spoiler, läs bara om ni sett alla avsnitt.
Handlar ju om gården, Constance var ju galen när hon inte fick upp Addi på gräsmattan innan hon dog.
Hon skrek ju åt räddningspersonalen att hon måste upp på gräsmattan.
Tate verkar ju dock vara ett spöke redan från start, då "sometimes they come back"-gänget verkar ha blivit dödade av honom i en skolmassaker för ca 15-17 år sen.
Jag älskar iaf fortf serien. Helt galet bra är den.
Jag hade stora förväntningar på denna serie men har nu ledsnat totalt. Huvudpersonerna beter sig och resonerar på ett sätt som det är ytterst svårt att relatera till. Det förtar eventuell rädsla och oro man annars skulle känna om de agerade på ett någorlunda rationellt sätt men likväl stod inför dessa hot och hotbilder.
Jag hade stora förväntningar på denna serie men har nu ledsnat totalt. Huvudpersonerna beter sig och resonerar på ett sätt som det är ytterst svårt att relatera till. Det förtar eventuell rädsla och oro man annars skulle känna om de agerade på ett någorlunda rationellt sätt men likväl stod inför dessa hot och hotbilder.
Håller med. Men deras irrationella beteenden kanske ska vara en effekt av huset de lever i? Jag vet inte. Har många gånger suttit och svurit över vad de gör och inte gör, vad de säger och inte säger.
Min senaste fråga var varför frugan vill stanna kvar i huset själv hela tiden. Riktigt ruskiga saker inträffar men hon stannar ändå kvar och kör sen även ut sin man! Jag skulle varit därifrån long time ago. Men än en gång, ska det bero på husets "krafter"? Störigt hur som helst.
Sätter allt i spoiler, läs bara om ni sett alla avsnitt.
Handlar ju om gården, Constance var ju galen när hon inte fick upp Addi på gräsmattan innan hon dog.
Hon skrek ju åt räddningspersonalen att hon måste upp på gräsmattan.
Tate verkar ju dock vara ett spöke redan från start, då "sometimes they come back"-gänget verkar ha blivit dödade av honom i en skolmassaker för ca 15-17 år sen.
Jag älskar iaf fortf serien. Helt galet bra är den.
Där satt du huvudet på spiken min gode herre, så verkar det vara.
Det där med Tate pekar det också på, konstigt dock att han inte minns någonting, hoppas vi får lite klarhet i nästa avsnitt!