2012-05-31, 13:32
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Tycker serien tagit en väg som jag inte riktigt gillar. Initialt var det en ganska skön skräckfilms-stämning, men nu är det mer TV-såpa med spöken. Stör mig ganska mycket på att "spökena" lallar på och beter sig som vanliga personer med "rationellt tänkande" m.m.,

Eftersom jag betar mig igenom serien i efterhand måste jag bara bumpa detta, och säga att jag håller med! Jag har nu kommit till avsnitt 8.

Jag gillade serien som fan, och tyckte mycket om den lite plågade, tunga och creepy stämningen som ändå fanns i de första 5 avsnitten! Jag tyckte den på riktigt kändes lite läskig.

I de senaste avsnitten tycker jag dock att spökena "normaliserats" för mycket. Just det där med att allehanda spöken går omkring och beter sig som vanliga människor, och kan ses av alla, även i dagsljus - det känns som en riktig stämningsdödare. Typ spökena har sin egen lilla såpa. Det är inte så läskigt. Det borde de arbeta om på manusstadiet.
Senast redigerad av swimp78 2012-05-31 kl. 13:36.
Citera
2012-06-01, 03:57
Medlem
Psyko Dads avatar
Tyckte den började så lovande men nu känns det lite knepigt hur de ska få ens intresse att öka till nästa omgång.
Den tappade så mycket mot de sista avsnitten.
Citera
2012-07-23, 20:19
Medlem
trallskruvs avatar
Har sett hela säsong ett nu och håller med om att sista avsnittet var lite för mycket. Det kändes väldigt överflödigt. Synd att man inte får veta mer om ungen dock!

Citera
2012-07-23, 20:35
Medlem
swimp78s avatar
Jag gillar att det blir en helt ny story och nya huvudpersoner varje säsong.
Citera
2012-07-23, 20:39
Medlem
Viudass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag gillar att det blir en helt ny story och nya huvudpersoner varje säsong.

Kommer dom att släppa en season 2 då? Vilket datum?
Citera
2012-07-23, 20:42
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viudas
Kommer dom att släppa en season 2 då? Vilket datum?

Enligt wikipedia blir det nån gång i Oktober , i år.
Citera
2012-07-27, 02:43
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -japp-
Jadu, det är en väldigt bra fråga som jag själv funderat över. Tabbe från dom kanske?

nej, hon säger ju att hon vill att constatine ska åka dit för mordet
Citera
2012-07-27, 03:05
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Tyckte den började så lovande men nu känns det lite knepigt hur de ska få ens intresse att öka till nästa omgång.
Den tappade så mycket mot de sista avsnitten.
Indeed. Enda anledningen att man ser serien igen är pga. den faktiskt klart sköna inledning som den hade. Snacka om att tappa.

Ja! Skall vi snacka om att tappa? En gång tappade jag en glass, närmare bestämt en Storstrut som på 80talet var JÄTTEDYR och kostade många, många och JÄTTEMÅNGA enkronor! Och tänk dig att man oftast betalade med 10:öringar på den tiden, så....
Citera
2012-07-27, 18:44
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Indeed. Enda anledningen att man ser serien igen är pga. den faktiskt klart sköna inledning som den hade. Snacka om att tappa.

Ja! Skall vi snacka om att tappa? En gång tappade jag en glass, närmare bestämt en Storstrut som på 80talet var JÄTTEDYR och kostade många, många och JÄTTEMÅNGA enkronor! Och tänk dig att man oftast betalade med 10:öringar på den tiden, så....
Brukade också tappa min mjukglass & fick en massa skäll.
Ingen ny fick man heller & inte fasen fick man ta upp glassen från marken.

Jag skulle vilja tappa några kilon iofs om vi nu pratar om att tappa lite.

OnT så gick ju reprisen på AHS & nu känner jag ännu mindre lust att se S2 för den känns så *klar* nu så resten blir nog mer som ett tuggummi utan smak. Ett trist tuggande mao.
Citera
2012-07-27, 20:01
Medlem
swimp78s avatar
Det blir ju en nystart med en helt ny stort och nya huvudpersoner i s2, så det ska väl knappast behövas kännas "klar"
Citera
2012-08-21, 21:18
Medlem
Teasers för säsong 2:

http://www.youtube.com/watch?v=ZZ-GMJwcJVU
http://www.youtube.com/watch?v=CVZg5sLIzEo
http://www.youtube.com/watch?v=ER6HjMJgXDE
Citera
2012-09-06, 22:51
Medlem
Sett tre avsnitt men jag nappar inte. Ger serien några avsnitt till innan jag förpassar mappen till papperskorgen...

Alldeles för vaga tre första avsnitt för att man ska orka engagera sig, och som pricken över i:et så står jag varken ut med morsans, farsans eller dotterns skådespelare. Allting känns så typiskt och grått bara...

Nåväl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in