Väldigt flippat första avsnitt, men ändå helt ok och jag ser fram mot nästa avsnitt. Den här serien verkar vara än mer "over the top" än Ryan Murphys förra serie Nip/Tuck.
Jädrar alltså, detta gillade jag riktigt mycket. Tycker den var välgjord, klart över förväntan. Man fick lite Shining-vibbar som nämnts. Hoppas bara att den fortsätter leverera.
Dock, som den nörd jag är, hade jag lite problem med verklighetsförankringen i en viss scen.
Nämligen scenen där morsan tvättade sin dotters sår i pannan. En torr bit kompress på ett dåligt gjort och snustorrt sår, inget blod trots en tjock klump blod i närheten av såret (även om blod levrat blir en kritvit kompress färgad av att trycka den mot blodet). Ingen tvättlösning för att få bort smuts, inget gick till på det vis det skulle gått till om man verkligen ville rengöra ett blödande hack i pannan. Dottern uppvisar inga tecken på att det ömmar, ingenting. Bara lama små duttar på såret varvat med replikerna. Så uppenbart att det hela (självklart!) inte var riktigt att det faktiskt störde mig, lite mer krut kan man lägga ner på en i övrigt välgjord pilot.
(Jag är förstås riktigt anal när det gäller film. Alltid den som spolar tillbaka för att bekräfta en miss som att håret nu ligger över vänster axel istället för höger eller att en sjal är knuten på ett annorlunda sätt från klipp till klipp. Så ta mig inte på för stort allvar.)
Såg nyss pilotavsnittet och väntar spänt på nästa.
En hel del sex och sådär, lite för mycket för min smak, men absolut intressant. Gillar dottern i familjen.
Jädrar alltså, detta gillade jag riktigt mycket. Tycker den var välgjord, klart över förväntan. Man fick lite Shining-vibbar som nämnts. Hoppas bara att den fortsätter leverera.
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Tyckte piloten var grym och kommer följa serien med nöje.
Lite lagom creepy och bisarr atmosfär stundtals vilket uppskattas.
Såg precis dagens avsnitt. Händer verkligen saker istället för serien ska utveckla sig sakta, trevligt det ju. Dagens avsnitt var bra precis som första avsnittet var.
Såg precis dagens avsnitt. Händer verkligen saker istället för serien ska utveckla sig sakta, trevligt det ju. Dagens avsnitt var bra precis som första avsnittet var.
Kan bli riktigt bra det här!
Låter riktigt bra det, ser fram emot att se andra avsnittet idag då jag har kommit hem för dagen!