2013-10-19, 00:35
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Män kan vara minst lika irriterande. Enda jag riktigt stör mig på är Sarah Paulson men det är för att jag inte tycker att hennes rollprestationer är bra, sen gör hon något väldigt konstigt med överläppen där hon spänner den på ett väldigt konstigt sätt och som att inte det vore nog läspar hon. Fast jag känner mig rätt ytlig för att jag stör mig på de två sista grejorna.

Det är nog inte för att du är man utan för att du är du som du inte kan relatera till kvinnor. Ganska fjantigt påstående om att serien skulle vara riktad till kvinnor bara för att majoriteten av kvinnorna är med i huvudcasten. Om det nu är en "kvinnoserie" förstår jag inte varför du som man följer den eftersom du inte kan relatera till kvinnor.
Som sagt, eventuellt lägger jag ner serien, de andra två säsongerna hade bättre män/kvinnor ratio och intressantare handling... Spökhus etc och PsykAsylum vs... Häxor? Nja...
Citera
2013-10-19, 11:34
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Tyckte säsong 2 var låååångt mycket bättre än säsong 1. Mest tack vare betydligt intressantare karaktärer.
Jag tyckte helt tvärtom, faktiskt. Säsongen 2 tyckte jag var bra, men den var inte i närheten av första säsongen när det gällde själva huvudhandlingen i säsongen. Det var klart intressantare med ett spökhus än ett mentalsjukhus tyckte jag. Jag gillade twisterna mer i säsong 1 än de som fanns i säsong 2.
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men hallå? Jag är man, jag kan inte relatera till kvinnor, om 90% av huvudcasten är kvinnor så är ju inte serien riktad till Män på något sätt. Denna säsong känns mer som en kvinnoserie än de andra två.

Borde du inte gilla att titta på kvinnor om du är man?

OnT: Jag tycker att senaste avsnittet även det höll hög klass. Första scenen som utspelade sig i träsket gav mig flashbacks till den gamla svenska serien där olika människor hade superkrafter och de skulle bilda fraktioner och göra upp med varandra. Jag minns inte namnet på tv-serien, men kommer ihåg att det bland annat var en person som kunde ge livet tillbaka till döda djur/människor. Har ni sett avsnitt 2 av American Horror Story så förstår ni hur jag menar
Citera
2013-10-19, 14:58
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
1. Lutar åt att han troligtvis är homosexuell, det skulle inte förvåna mig.

2. Jag tror att hela scenen i bårhuset var det som fick mig att tycka att avsnitt 2 var sämre kvalité än första. Sen gillar jag inte hur Taissa Farminga/Zoe bröt ihop under polisförhöret, tyckte skådespeleriet var riktigt dåligt.

1. Nu ska vi inte bli osams med varandra och börja hållas med missfirmelser och andra otrevligheter.

2. Nej, hennes psyke var inte i balans, så att säga. Jag tycker egentligen inte att någon av de yngre häxorna står ut som trovärdiga i sina roller. Evan Peters och Jessica Lange är klasser bättre och de har gjort helt rätt som har i princip samma huvudrollsinnehavare i samma säsong så länge de fortsätter med dessa två. Vad hon den förståndshandikappade heter vet jag inte, men med tanke på förutsättningarna så är hon inte dålig även om jag inte tycker att hon tillför så värst mycket den här säsongen.
Citera
2013-10-19, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Nej, hennes psyke var inte i balans, så att säga. Jag tycker egentligen inte att någon av de yngre häxorna står ut som trovärdiga i sina roller. Evan Peters och Jessica Lange är klasser bättre och de har gjort helt rätt som har i princip samma huvudrollsinnehavare i samma säsong så länge de fortsätter med dessa två. Vad hon den förståndshandikappade heter vet jag inte, men med tanke på förutsättningarna så är hon inte dålig även om jag inte tycker att hon tillför så värst mycket den här säsongen.

Ingen av häxorna är egentligen trovärdiga, men det är väl därför de går i "skola" för att bli bättre häxor. Evan Peters och Jessica Lange är så klart de bästa skådespelarna i denna serie och lite därför man tittar på den. Sen gillar jag hon som spelade "Sister Mary Eunice" förra säsongen (Lily Rabe). Downshäxan heter Nan och spelas av Jamie Brewer, har för mig att hon även var med i säsong 2. Under förutsättningarna gör hon en bra prestation, men hon är inte med så mycket. Märks att det kretsar kring Zoe och Madison sen har de Queenie och Nan som "flavor" typ. Ungefär som i Glee där Ryan slänger in rullstolsbundna, transsexuella och downies men inte ger dem allt för stort utrymme i serien.
Citera
2013-10-19, 18:27
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ingen av häxorna är egentligen trovärdiga, men det är väl därför de går i "skola" för att bli bättre häxor. Evan Peters och Jessica Lange är så klart de bästa skådespelarna i denna serie och lite därför man tittar på den. Sen gillar jag hon som spelade "Sister Mary Eunice" förra säsongen (Lily Rabe). Downshäxan heter Nan och spelas av Jamie Brewer, har för mig att hon även var med i säsong 2. Under förutsättningarna gör hon en bra prestation, men hon är inte med så mycket. Märks att det kretsar kring Zoe och Madison sen har de Queenie och Nan som "flavor" typ. Ungefär som i Glee där Ryan slänger in rullstolsbundna, transsexuella och downies men inte ger dem allt för stort utrymme i serien.

Var inte Jamie Brewer med i första säsongen också, eller blandar jag ihop dem? Hon spelade väl grannen till dem som bodde i spökhuset och vad jag minns gick det inte så värst bra för henne.

I säsong 2 var det väl en annan tjej som spelade förståndshandikappad. Hon med tänderna, eller vad man säger. Jag minns henne inte från säsong 2, men är säker på att hon var med i första säsongen.

I vilket fall så är det, som du säger, två skådespelare som sticker ut extra mycket.
Citera
2013-10-19, 22:33
Avslutad
Citat:
Var inte Jamie Brewer med i första säsongen också, eller blandar jag ihop dem? Hon spelade väl grannen till dem som bodde i spökhuset och vad jag minns gick det inte så värst bra för henne.

I säsong 2 var det väl en annan tjej som spelade förståndshandikappad. Hon med tänderna, eller vad man säger. Jag minns henne inte från säsong 2, men är säker på att hon var med i första säsongen.

I vilket fall så är det, som du säger, två skådespelare som sticker ut extra mycket.

Ja, hon var med i första säsongen också som Langes dotter/Peters syster. Hade nästan för mig att hon hade någon mindre roll i säsong 2 eftersom de var i ett mentalsjukhus. Blandar dock inte ihop henne med Pepper som spelades av Naomi Grossman.

Zachary Quinto tyckte jag var rätt bra i första och andra säsongen. Han hade gärna fått kommit tillbaka i säsong tre. Gillar även Frances Conroy (Moira O'Hare/dödsängeln/Myrtlenånting i säsong 3) och är glad att hon även är med i denna säsongen. Hon skulle vara med i förra avsnittet men jag kommer inte ihåg henne. Sen måste man ju säga att Alexandra Breckenridge är saknad, mest för att hon var så jävla snygg som unga Moira i säsong 1.
Citera
2013-10-19, 23:58
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ja, hon var med i första säsongen också som Langes dotter/Peters syster. Hade nästan för mig att hon hade någon mindre roll i säsong 2 eftersom de var i ett mentalsjukhus. Blandar dock inte ihop henne med Pepper som spelades av Naomi Grossman.

Zachary Quinto tyckte jag var rätt bra i första och andra säsongen. Han hade gärna fått kommit tillbaka i säsong tre. Gillar även Frances Conroy (Moira O'Hare/dödsängeln/Myrtlenånting i säsong 3) och är glad att hon även är med i denna säsongen. Hon skulle vara med i förra avsnittet men jag kommer inte ihåg henne. Sen måste man ju säga att Alexandra Breckenridge är saknad, mest för att hon var så jävla snygg som unga Moira i säsong 1.

Jag minns henne som sagt inte ifrån säsong 2, men kan ha fel.

Frances Conroy tycker jag har haft samma roll i alla serier hon har deltagit i, mer eller mindre. Har du sett henne i Six Feet Under? Hon är bra, men känns väldigt typecastad som ängslig, skör tant i alla serier hon är med i. Man tröttnar efter ett tag och personligen gillar jag inte svaga och tråkiga människor i tv-serier.

Håller för övrigt med om att Alexandra Breckenridge är saknad. En av första säsongens höjdpunkter stod ju hon för.
Citera
2013-10-20, 00:06
Medlem
första avsnittet av säsong 3, när den fjättrade negern får ett urgröpt tjurhuvud placerat över sig är så jävla rolig. butlern eller betjänten eller vafan han är, till den feta societskärringen, blir helt lyrisk, "oh madame! du har överträffat dig själv! ett djurhuvud på en neger! var får du allt ifrån?!"
Citera
2013-10-20, 10:55
Avslutad
[quote=dannywtf|45752091]Jag minns henne som sagt inte ifrån säsong 2, men kan ha fel./QUOTE]

Tror inte hon är med i säsong 2 efter att jag kollat igenom rollistan. Var väl någon annan person med downsyndrom och jag är så fördomsfull av mig så jag tänker "en downie är lik alla andra".

Citat:
Frances Conroy tycker jag har haft samma roll i alla serier hon har deltagit i, mer eller mindre. Har du sett henne i Six Feet Under? Hon är bra, men känns väldigt typecastad som ängslig, skör tant i alla serier hon är med i. Man tröttnar efter ett tag och personligen gillar jag inte svaga och tråkiga människor i tv-serier.

Tyvärr inte sett Six Feet Under än men det är ju inget fel på att typecasta någon så länge de gör en bra rollprestation. Mark Strong är väl en sådan person som "alltid" får spela skurkar och han gör det väldigt bra. Frances Conroy ska ju vara med i tredje säsongen, fick "credit" för avsnitt två, men såg henne inte i avsnittet. Behövs en mäktig häxa som är motpol till Jessica Langes Fiona.

Citat:
Håller för övrigt med om att Alexandra Breckenridge är saknad. En av första säsongens höjdpunkter stod ju hon för.

Hon ska tydligen vara med i säsong 3, rapporterades om det den 2a augusti i år: http://tvline.com/2013/08/02/american-horror-story-coven-cast-alexandra-breckenridge/ till det kan jag bara säga:

En sak jag funderar på är hur säsongen egentligen ska utspela sig. Vad är själva handlingen? Fionas sökande efter evigt liv? Hur Zoe hanterar att vara en häxa? "Krig" mellan voodooprästinnan och Fiona/Madame Lanåntingnånting? Jag hade gärna sett en kamp mellan häxorna och en nutida/modern inkvisition av något slag. Kanske är lite B och redan gjort, men hade kunnat göras spännande enligt mig. Utgången kan bli att alla häxor utom Zoe förgörs och hon tvingas gå under jord eller något sådant. Saknar att inte riktigt ha en handling framför mig än.

Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
första avsnittet av säsong 3, när den fjättrade negern får ett urgröpt tjurhuvud placerat över sig är så jävla rolig. butlern eller betjänten eller vafan han är, till den feta societskärringen, blir helt lyrisk, "oh madame! du har överträffat dig själv! ett djurhuvud på en neger! var får du allt ifrån?!"

Det fetade:
Citera
2013-10-21, 14:23
Medlem
Jag tycker att säsong 3 har börjat fantastiskt bra!
Skönt att se en serie där så många starka kvinnor får ta plats. Det är verkligen ovanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men hallå? Jag är man, jag kan inte relatera till kvinnor, om 90% av huvudcasten är kvinnor så är ju inte serien riktad till Män på något sätt. Denna säsong känns mer som en kvinnoserie än de andra två.

Det tydliggörs väldigt bra av NirvanA ovan...
Ska en lita på hens uttalande så kan kvinnor inte titta på större delen av de filmer/tv-serier som görs...
Citera
2013-10-22, 02:46
Medlem
elgecys avatar
[quote=Moll-E|45755289]
Citat:
En sak jag funderar på är hur säsongen egentligen ska utspela sig. Vad är själva handlingen? Fionas sökande efter evigt liv? Hur Zoe hanterar att vara en häxa? "Krig" mellan voodooprästinnan och Fiona/Madame Lanåntingnånting? Jag hade gärna sett en kamp mellan häxorna och en nutida/modern inkvisition av något slag. Kanske är lite B och redan gjort, men hade kunnat göras spännande enligt mig. Utgången kan bli att alla häxor utom Zoe förgörs och hon tvingas gå under jord eller något sådant. Saknar att inte riktigt ha en handling framför mig än.

Håller med dig. I säsong 1 och 2 lämnades man alltid med ouppklarade frågor och funderingar för att överraskas av tvister och mystik, allt inom en röd tråd av något. Nu är det inte mer spänning... än en regelrätt såpopera?!

Med detta inte sagt att jag inte gillar serien, men säsong 1 och 2 var starka.
Citera
2013-10-24, 11:11
Medlem
oceanwaves avatar
Är väldigt besviken på säsongen än så länge. Kathy Bates och Jessica Lange håller upp nivån men övriga huvudkaraktärer känns mest som utfyllnad. Har gäspat mig igenom scenerna med Evan Peters, Taissa Formiga och Emma Roberts så här långt. Gillade första två säsongerna, speciellt tvåan. Känns som stämningen var mycket mörkare i dom jämfört med denna.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in