2014-10-09, 07:53
Medlem
William Hainess avatar
Jessica Lange spelar ett jävla sjuko.

Jag hoppas att följande säsong kommer att bli lika bra som Tod Brownings "Freaks":

http://nyheter24.se/filmtipset/film/freaks.html?search_id=26203337
Senast redigerad av William Haines 2014-10-09 kl. 07:55.
Citera
2014-10-09, 09:04
Medlem
Helt ok start på säsong 4, clownen höjde avsnittet rejält. Hoppas på att man får se mycket mer av honom.
Citera
2014-10-09, 11:43
Medlem
Bra och lovande första avsnitt iaf. Intressanta karaktärer. Lite segt med all bakgrundsfakta, men blir nog mycket bättre när handlingen kommit igång mer. Läskigast var jessica langes ansikte som såg ut som det blivit fullproppat med botox och sen smält...
Citera
2014-10-09, 12:02
Medlem
Quipus avatar
Klart lovande säsongspremiär. Detta blir garanterat vida överlägset S3 och man får väl bara hoppas de lyckas uppnå S2 standard
Citera
2014-10-09, 13:02
Medlem
swimp78s avatar
Och som jag befarade får Jessica Lange jättemycket utrymme även denna säsong, eller?
Citera
2014-10-09, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Och som jag befarade får Jessica Lange jättemycket utrymme även denna säsong, eller?

Njao, inte så mycket som jag trodde faktiskt. Tycker hon hamnade rejält i skuggan bakom de siamesiska tvillingarna och clownen i första avsnittet. Så som det ser ut nu så tror jag att clownen och tvillingarna kommer vara lite huvudpersoner istället för henne och håller tummarna att det fortsätter så i resten av säsongen.
Citera
2014-10-09, 19:55
Medlem
är det bara jag som stör mig på bakgrundsmusiken? i början av avsnittet, bland annat där sarah lange pratar med hydran (ja, jag vet att en hydra har fler än två huvuden) på sjukhuset, så är det såväl bakgrundsmusik, som något annat ljud, som jag först trodde var takfläkten, men som senare även återkom i ytterligare scener.

att "stumpan", langes karaktär, är tyska, innebär det även nazi-referenser, isåfall, hur många? en liten anekdot kring britten som saknar armar, för er som inte fick nog av denne, finns ett zigenskt exemplar att beskåda i stockholms tunnelbana, vid rullbanden som förbinder blå linjen med gröna och röda.
Citera
2014-10-09, 20:12
Medlem
Om man inte sett någon av de 3 första säsongerna är man lost om man börjar titta på s4 ?
Citera
2014-10-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alex1987
Om man inte sett någon av de 3 första säsongerna är man lost om man börjar titta på s4 ?

varje säsong är fristående. säsong 1 utspelar sig i ett hemsökt hus, säsong 2 på ett mentalsjukhus och så vidare
Citera
2014-10-09, 20:18
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
är det bara jag som stör mig på bakgrundsmusiken? i början av avsnittet, bland annat där sarah lange pratar med hydran (ja, jag vet att en hydra har fler än två huvuden) på sjukhuset, så är det såväl bakgrundsmusik, som något annat ljud, som jag först trodde var takfläkten, men som senare även återkom i ytterligare scener.

att "stumpan", langes karaktär, är tyska, innebär det även nazi-referenser, isåfall, hur många? en liten anekdot kring britten som saknar armar, för er som inte fick nog av denne, finns ett zigenskt exemplar att beskåda i stockholms tunnelbana, vid rullbanden som förbinder blå linjen med gröna och röda.

Jag tyckte att musiken (om vi pratar om den med de gnisslande stråkarna) lät väldigt lik musiken från filmen Under the skin.

Edit: Vilket det tydligen är också. http://screencrush.com/american-horror-story-freak-show-premiere-review-monsters-among-us/

Citat:
Another incredibly smart choice is the use of Mica Levi’s nerve-hitting score from ‘Under the Skin‘ in the scenes with Dot and Bette. Murphy doesn’t borrow the score simply because it sounds cool, but because it reflects similar themes from Jonathan Glazer’s film — in the case of the twins, what it’s like to be a woman (or women), inhabiting a body that doesn’t feel like your own; a body that feels foreign or alien to you, and that feels as though it was created for someone else’s purposes.

Håller faktiskt med.
Senast redigerad av skunkensune 2014-10-09 kl. 20:21.
Citera
2014-10-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Jag tyckte att musiken (om vi pratar om den med de gnisslande stråkarna) lät väldigt lik musiken från filmen Under the skin.

Edit: Vilket det tydligen är också. http://screencrush.com/american-horror-story-freak-show-premiere-review-monsters-among-us/

Håller faktiskt med.

stråkarna la jag inte ens märke till. jag vet inte hur jag bäst ska beskriva ljudet, men det är väldigt framträdande på just sjukhuset. scenen på kafeet, bland annat, har så hög bakgrundsmusik (kanske är fel ord), att dialogen inte blir så jättetydlig
Citera
2014-10-09, 20:58
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Njao, inte så mycket som jag trodde faktiskt. Tycker hon hamnade rejält i skuggan bakom de siamesiska tvillingarna och clownen i första avsnittet. Så som det ser ut nu så tror jag att clownen och tvillingarna kommer vara lite huvudpersoner istället för henne och håller tummarna att det fortsätter så i resten av säsongen.

Jag har nu sett första avsnittet och håller inte med dig - herregud, Jessica Lange är ju överallt i avsnittet!. Även i den här säsongen kommer hon spela nån sorts centralgestalt, spindeln i nätet, "känslig" / hård kvinna med "mörka sidor" som kommer få darra och spänna ögonen i folk och "spela ut" på ett jobbigt sätt hela tiden. Med tanke på hennes roll så kommer det bli skitmycket screentime

Hade helst sluppit att hennes karaktär var så dominerande, igen. Det var den ju förra säsongen. Och förrförra. I första säsongen var det inte alls så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in