2012-11-30, 01:03
Medlem
Jag tycker inte att det var så snurrigt, inte snurrigare än vanligt i alla fall. Några frågetecken finns väl, annars var det helt ååh mh!
Citera
2012-11-30, 06:48
Medlem
herbsngarlics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Så muppigt klippt tycker jag... massa hoppande hit och hoppande dit...jävligt svårt att hänga med... sen undrar jag, vart är röda tråden? känns som varje avsnitt är en ny serie...

Vem steriliserade ens Grace? Var det james cromwell eller? Fick man se detta?

Citat:
Ursprungligen postat av barbiegurl20
Ja, det var Dr. Alden tror jag. Nä, det fick man inte.. jätteluddigt och förvirrade.

Va? Nej, det var ju utomjordingar?
Citera
2012-11-30, 07:58
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Som ni andra redan skrivit, mycket förvirrande avsnitt.
Nu var döden plötsligt där och hämtade hem människor. (Skådisen var med i säsong 1 också)
Man fick se prov på syster mary´s "djävulskrafter", hon verkar också ha ansvaret på sjukhuset nu.
Lana kom tillbaka dit efter att ha haft extrem otur när hon hoppade in i en kvinnohatares bil

Det hände en hel del i avsnittet, men allt gick lite väl fort. Hoppades hit och dit hela tiden utan förklaringar. Men det får vi väl sen antar jag.

Minus för att man inte fick se något från nutid i början.
Vet inte hur de ska få ihop den storyn då man bara sett ett några få minuter av det.
Är jävligt intresserad att veta hur "bloody face" orkar döda människor, han måste vara ganska gammal vid det laget. Förklaringen till hur han kan rycka armar av folk är också ett frågetecken.
Citera
2012-11-30, 09:46
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Som ni andra redan skrivit, mycket förvirrande avsnitt.
Nu var döden plötsligt där och hämtade hem människor. (Skådisen var med i säsong 1 också)
Man fick se prov på syster mary´s "djävulskrafter", hon verkar också ha ansvaret på sjukhuset nu.
Lana kom tillbaka dit efter att ha haft extrem otur när hon hoppade in i en kvinnohatares bil

Det hände en hel del i avsnittet, men allt gick lite väl fort. Hoppades hit och dit hela tiden utan förklaringar. Men det får vi väl sen antar jag.

Minus för att man inte fick se något från nutid i början.
Vet inte hur de ska få ihop den storyn då man bara sett ett några få minuter av det.
Är jävligt intresserad att veta hur "bloody face" orkar döda människor, han måste vara ganska gammal vid det laget. Förklaringen till hur han kan rycka armar av folk är också ett frågetecken.
Storyn utspelar sig 1964, så det innan det och efter det är bara flashbacks (och motsatsen till flashbacks till framtiden). Du behöver inte bekymra dig om nutiden då det inte hör till riktiga storyn.
Citera
2012-11-30, 10:28
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Storyn utspelar sig 1964, så det innan det och efter det är bara flashbacks (och motsatsen till flashbacks till framtiden). Du behöver inte bekymra dig om nutiden då det inte hör till riktiga storyn.

Jo men det man har fått se lite av innan i början av vissa avsnitt verkar utspela sig i nutid.
Paret som blev attackerat när de besökte sjukhuset exempelvis. Sjukhuset är nedlagt och övergivet.
Det är runt 50 år efter det som utspelar sig i serien när sjukhuset är öppet.
Då måste bloody face vara runt 80-90 år gammal ca.
Citera
2012-11-30, 10:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Jo men det man har fått se lite av innan i början av vissa avsnitt verkar utspela sig i nutid.
Paret som blev attackerat när de besökte sjukhuset exempelvis. Sjukhuset är nedlagt och övergivet.
Det är runt 50 år efter det som utspelar sig i serien när sjukhuset är öppet.
Då måste bloody face vara runt 80-90 år gammal ca.

Jag vet inte om du förstår vad jag menar eller ej.

Men denna serie, American Horrror Story: Asylum, utspelare sig år 1964. Så du kommer inte få se hela avsnitt från nutiden då det inte hör till storyn. Nån framåtblick då och då, nån tillbakablick då och då, men huvudspåret är 1964.

Så du behöver inte "tycka det är synd" att man inte får se något från nutiden då serien inte utspelar sig i nutid.

Och vad är det som säger att inte "bloody face" kan vara ett spöke, eller varför inte en Alien? Denna serie är som sagt väldigt flummig.
Senast redigerad av NirvanA 2012-11-30 kl. 10:45.
Citera
2012-11-30, 11:05
Medlem
elelitos avatar
så som jag förstod det var alien-attacken endast inbillad av Kit.. det som Thredson var inne på.
Citera
2012-11-30, 11:47
Medlem
undervattenfisks avatar
Blundar mig genom eftersom jag nyss börjat se S02 av denna.. avsnitt 1 fäste totalt nu är jag hooked.
Citera
2012-11-30, 11:51
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Jag vet inte om du förstår vad jag menar eller ej.

Men denna serie, American Horrror Story: Asylum, utspelare sig år 1964. Så du kommer inte få se hela avsnitt från nutiden då det inte hör till storyn. Nån framåtblick då och då, nån tillbakablick då och då, men huvudspåret är 1964.

Så du behöver inte "tycka det är synd" att man inte får se något från nutiden då serien inte utspelar sig i nutid.

Och vad är det som säger att inte "bloody face" kan vara ett spöke, eller varför inte en Alien? Denna serie är som sagt väldigt flummig.

Nej jag vet att serien utspelar sig 1964, men vad är meningen med att visa från nutiden om man nu inte ska få svar på det som hänt i de korta ögonblicken man fått se? Det måste ju ha med storyn att göra.
Jag vet att vi inte kommer få se hela avsnitt av nutid, det säger sig själv.
Bloody face är säkert något övernaturligt/spöke, med tanke på allt annat som sker i serien.
Citera
2012-11-30, 19:14
Medlem
Alatzars avatar
Förresten, är det någon som vet om säsong 3 kommer följa säsong 2-storyn eller blir det helt nytt enligt tradition? Det enda jag sett är att säsong 3 faktiskt blir av, vilket är bra nog
Citera
2012-11-30, 19:17
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alatzar
Förresten, är det någon som vet om säsong 3 kommer följa säsong 2-storyn eller blir det helt nytt enligt tradition? Det enda jag sett är att säsong 3 faktiskt blir av, vilket är bra nog
Säsong 3 blir helt ny, skaparna har sagt att varje säsong ska ha en helt egen story. (Vissa skådespelare kan tänkas användas om dock - som vi sett i säsong 2)
Citera
2012-11-30, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elelito
så som jag förstod det var alien-attacken endast inbillad av Kit.. det som Thredson var inne på.

Hur kom du fram till det?
För det är ju Thredson som är Bloody Face (den som mördade, halshögg och tog bort huden på alla kvinnor) och inte Kit som blivit anklagad för morden. Var ju därför Thredson övertygade Kit att säga det på band att han fantiserat ihop alien-historien och var skyldig för morden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in