2013-10-10, 16:56
Medlem
Edenbelows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenfond123
Ger s03e01 10/10. Helt otroligt bra och intressant, gillar det skarpt.

!!!

Gillade också 0301 riktigt mycket! Kändes mycket som ett introduktionsavsnitt där alla större karaktärer introducerades. Tyckte också de fick till en bra balans mellan Langes fyndiga kommentarer och de betydligt mörkare scenerna.

Kan inte bli annat än bra det här. Mycket imponerad och optimistisk över fortsättningen.
Citera
2013-10-10, 18:31
Medlem
dannywtfs avatar
Jag är beredd att instämma i hyllningskören gällande första avsnittet. Det var en lagom presentation av alla karaktärer och man blev verkligen sugen på att se mer. Jessica Lange och Evan Peters är grymt bra i de gamla säsongerna även om jag tycker att säsong två var snäppet sämre än första.

Första säsongen var snuskigt bra och om alla avsnitten i säsong tre håller samma kvalitet som första avsnittet så bådar det riktigt gott.
Citera
2013-10-10, 18:48
Avslutad
Riktigt grymt första avsnitt, bäddar verkligen för spänning längre fram. Lyckas de hålla samma nivå under hela säsongen kommer det bli en väldigt sevärd serie. Enda jag inte tål är Sarah Paulson (hon som spelar Jessica Langes dotter) otroligt jobbig och dålig skådespelerska.
Citera
2013-10-11, 01:25
Medlem
BajsBabians avatar
Jag gillade verkligen sässong ett och sässong två var så dålig att jag slutade följa serien men då låter det som att man ska ta upp tittandet igen då?

Jag postar här igen, när jag har sett 0301.

Citera
2013-10-12, 05:29
Medlem
elliot1990s avatar
Antar att du menar karaktärern Delphine LaLaurie. Vilken är baserad på en verklig individ som levde i New Orleans under 1800-talet. En grym kvinna som torterade slavarna hon ägde på de mest vidriga sätten. Hon spelas inte av en vit kvinna på grund av någon konspiration. Hon var vit. Skumt att byta etnicit på personer som levt och verkat i historien :-p Kan förövrigt hålla med dig. Tänker sällan på det när jag ser filmer ocj serier. Om jag låter mig tänka ser jag en tråd.
Citera
2013-10-12, 10:59
Medlem
dannywtfs avatar
Vad sägs om att försöka att se serien utan några politiska glasögon på? Jag uppskattade avsnittet riktigt mycket utan att skänka en tanke åt att det var avskyvärt PK ur alla aspekter. Se serien för vad den är - underhållning!

Funderingar inför fortsättningen
Citera
2013-10-12, 11:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Vad sägs om att försöka att se serien utan några politiska glasögon på? Jag uppskattade avsnittet riktigt mycket utan att skänka en tanke åt att det var avskyvärt PK ur alla aspekter. Se serien för vad den är - underhållning!

Funderingar inför fortsättningen

Du behöver inte ha spoilermarkeringar om du bara spekulerar och inte diskuterar kring en trailer/promo. För mig känns det nästan självklart att Evan Peters och Lily Rabe återvänder. De är ändå två som har haft ganska stora/återkommande roller i tidigare säsonger. Lär väl vara något om att hon Zoe är nya "supreme" också, vilket skulle vara tråkigt och förutsägbart. Eller så ska hon samla alla häxor kring sig och möta något "hemskt" motstånd. Trodde först att killarna som våldtog Madison Montgomery var "witchhunters" eller något liknande.
Citera
2013-10-13, 18:57
Medlem
IgorTks avatar
Fan vad bra serie Jag är på andra säsongen. Lite störande dock att det är samma skådisar, men man har vänjt sig nu. Jag önskar att jag hade en flickvän o se den med
Citera
2013-10-15, 23:15
Medlem
BajsBabians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBabian
Jag gillade verkligen sässong ett och sässong två var så dålig att jag slutade följa serien men då låter det som att man ska ta upp tittandet igen då?

Jag postar här igen, när jag har sett 0301.

Det verkar vara ett upplägg för alla serier nu för tiden.
Att ha en spännande story men i verkligheten vara ett relationsdrama.
I det här fallet ett relationsdrama mellan tonåriga flickor.

Nej tack, detta blir ingen fortsättning.
Citera
2013-10-16, 18:51
Medlem
Chew1907s avatar
Gillade första avsnittet av säsong 3.
Jag såg säsong 1 men glömde bort säsong 2, varje säsong har en ny handling så jag behöver inte stress-kolla säsong 2 eller hur är det?
Citera
2013-10-16, 20:06
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chew1907
Jag såg säsong 1 men glömde bort säsong 2, varje säsong har en ny handling så jag behöver inte stress-kolla säsong 2 eller hur är det?

Stämmer, varje säsong följer ny story. Såg S01 och första avsnitten av s02, men tröttnade ordentligt på s02 så hoppade den. Trean verkar dock lovande.
Citera
2013-10-16, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chew1907

Stämmer bra. Varje säsong är "stand alone" men det finns en viss kärna av skådespelare som har roller i varje säsong. Du kan till och med hoppa över säsong två om du vill kolla in trean. Men tycker att alla säsonger är charmiga så jag rekommenderar att du ser säsong två eftersom den är väldigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in