2013-05-07, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Den är usel och innehåller just det du hatar : vampire diaries-klass på den.

Men vafan... Polaren som brukar rekommendera bra serier till mig sa att det var en serie jag lär tycka om.
Citera
2013-05-07, 12:54
Medlem
Hadolfitlers avatar
Såg nu att avsnittet låg i fel ordning och att det var därför jag inte fattade något av storyn. Då ger jag serien en chans till
Citera
2013-05-12, 19:15
Medlem
Gerard10s avatar
asså skulle någon typ kunna dra lite om vad serien går ut på och vad den handlar om? Allt jag fattat är att det är en skräck serie! Är det avslutande avsnitt eller?

Tack på förhand!
MVH Gerrard10
Citera
2013-05-12, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gerard10
asså skulle någon typ kunna dra lite om vad serien går ut på och vad den handlar om? Allt jag fattat är att det är en skräck serie! Är det avslutande avsnitt eller?

Tack på förhand!
MVH Gerrard10

Det är fristående säsonger som alla kretsar kring skräck:
Första handlar om en familj som flyttar in i ett hemsökt hus
Andra handlar om ett "sanatorium" där olika saker händer
Tredje ska tydligen handla om häxor i Salem.
Citera
2013-05-12, 21:35
Medlem
swimp78s avatar
Häxor i Salems kommun? Kan ju bli hur bra som helst.
Citera
2013-05-16, 12:36
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Häxor i Salems kommun? Kan ju bli hur bra som helst.

Jag hoppas det. detta ar faktiskt en show som jag maste erkanna att jag gillar skarpt. Sasong 1 hade en del saker som kunde fa mig lite irriterad har och dar, men fortfarande mycket sevard.

Sasong 2 borjade knepigt, men aterigen efter 2 avsnitt sa var jag fast. Det jag gillar bast ar nog skadespeleriet. Jessica Lange ar ju alldeles lysande har. Jag har aldrig varit ett fan av henne innan, men har briljerar hon stort. Nunnan Mary Eunice ar ju ocksa lysande som besatt.
Overlag ar det oerhort bra skadespelande som sker fran de flesta.

I borjan kandes det konstigt att se samma skadisar men i helt nya karaktarer. Jag har 3 avsnitt kvar av sasong 2. Tillbringade natten i soffan och bara njot av sasong 2. Nu hoppas jag sasong 3 blir lika bra.
Som vanligt sa ser jag inget av den forrans den ar fardigsand och jag kan dra hem hela sasongen.
Citera
2013-05-16, 16:13
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Jag hoppas det. detta ar faktiskt en show som jag maste erkanna att jag gillar skarpt. Sasong 1 hade en del saker som kunde fa mig lite irriterad har och dar, men fortfarande mycket sevard.

I början tyckte jag att första säsongen var välgjord, men klyschig. Det var inte förrän 3-4 avsnitt in som den växte och till slut blev en riktigt bra säsong. Andra var inte samma klass, men första var klart sevärd och hade en del intressanta händelser.
Citera
2013-05-17, 10:00
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
I början tyckte jag att första säsongen var välgjord, men klyschig. Det var inte förrän 3-4 avsnitt in som den växte och till slut blev en riktigt bra säsong. Andra var inte samma klass, men första var klart sevärd och hade en del intressanta händelser.

Nu har jag sett klart sasong 2 och personligen anser jag den vara battre an sasong 1. Det enda jag riktigt retade mig pa i sasong 2 var storylinen om aliens. Den hade dom kunnat slopa.

En annan marklig detalj fran sasong 2 var hur lakaren bara forsvann, eller rattare sagt, han forsvann och ingen verkade ifragasatta att han forsvann. Konstigt slut for en sadan central karaktar.

Nu riktigt langtar jag till sasong 3 !
Citera
2013-05-17, 11:31
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Nu har jag sett klart sasong 2 och personligen anser jag den vara battre an sasong 1. Det enda jag riktigt retade mig pa i sasong 2 var storylinen om aliens. Den hade dom kunnat slopa.

En annan marklig detalj fran sasong 2 var hur lakaren bara forsvann, eller rattare sagt, han forsvann och ingen verkade ifragasatta att han forsvann. Konstigt slut for en sadan central karaktar.

Han blev ju bränd i ugnen tillsammans med blondinen. Sen kommer jag inte ihåg hur de andra karaktärerna på psyket reagerade på detta, kanske inte alls? Och ja det är väl halvkonstigt isf, men hela säsongen var ju så.
Citera
2013-05-17, 14:14
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Han blev ju bränd i ugnen tillsammans med blondinen. Sen kommer jag inte ihåg hur de andra karaktärerna på psyket reagerade på detta, kanske inte alls? Och ja det är väl halvkonstigt isf, men hela säsongen var ju så.

Jo det vet jag att han blev, men jag tanke just pa att ingen i serien reagerade pa att doktorn forsvann och han namndees inte alls efter detta. Man kan ju tycka att om ens huvudlakare och ansvarig for darhusets medicinska behandling bara "forsvinner" sa borde ju nagon stalla sig fragan: vart tusan ar varan doktor ?
Citera
2013-05-17, 16:18
Avslutad
Citat:

Aliens kunde de ha slopat ja. Tycker det hade varit mer spännande om de haft med "Bloody Face" + ett hemsökt psykhem där folk blir besatta osv.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Citat:
Jo det vet jag att han blev, men jag tanke just pa att ingen i serien reagerade pa att doktorn forsvann och han namndees inte alls efter detta. Man kan ju tycka att om ens huvudlakare och ansvarig for darhusets medicinska behandling bara "forsvinner" sa borde ju nagon stalla sig fragan: vart tusan ar varan doktor ?

Några fäller kommenterar om hans försvinnande. På American Horror Story wikia står det följande:

Citat:
Other characters would later make note of Arden's mysterious disappearance. Oliver Thredson had considered pinning the Bloody Face crimes on him as part of his bargaining with Kit, though he was found out before he could pursue this. Some time during the 1970s, when Lana interviewed Timothy Howard (now Cardinal of New York) on his involvement with Arden, the doctor was still believed to have disappeared rather than being presumed dead.
Citera
2013-06-01, 19:38
Medlem
robomans avatar
Jag övervägde om jag skulle ge den här serien en chans, men jag vet inte. Är den värd att titta på?

Jag gillar:
- Mystik
- Oväntade vändningar
- Mörker
- Lera
- När det finns en övergripande story
- När karaktärer och deras relationer utvecklas

Jag ogillar:
- Fristående avsnitt
- "Hoppa till"-skräck
- När alla castade skådisar är unga och snygga
- När karaktärerna och deras relationer aldrig förändras

Suspense före surprise!

Är American Horror Story något för mig eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in