2012-11-23, 14:05
Medlem
elelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Apropå den lilla flickan med långt brunt hår, har inte hon spelat nån liknande roll i nån långfilm eller har jag blandat ihop henne med nån annan?

tänkte spontant på orphan ( http://www.imdb.com/title/tt1148204/ ) men det var inte samma skådespelerska.
Citera
2012-11-23, 18:58
Medlem
TrenchcoatPandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Tänkte inte alls i de banorna faktist.
Men det har du rätt i, hon var ju faktist galen.
Så hon kan mycket väl ha inbillat sig att hon varit i ett läger.
Satt hon inte och tatuerade sig också när hennes man kom in? eller är jag helt fel ute nu?

Men något skumt är det, prästen ringde upp doktorn och sa att dom var honom på spåren efter att nunnan hade pratat med prästen. Fast det kan ju vara av helt andra orsaker, det kan handla om hans experiment som han sysslar med och inte att han är eller har varit nazist.
Jag tror att man fick tolka Anne Franks slut hur man ville men jag tolkade det som att hon verkligen var Anne Frank. När hon kom till Amerika så tog hon an en ny identitet och började förtränga sitt gamla liv men till slut kom det ikapp henne.
Citera
2012-11-26, 12:56
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrenchcoatPanda
Jag tror att man fick tolka Anne Franks slut hur man ville men jag tolkade det som att hon verkligen var Anne Frank. När hon kom till Amerika så tog hon an en ny identitet och började förtränga sitt gamla liv men till slut kom det ikapp henne.

Ja, vi vet ju inte egentligen. Det kan vara så, det kanske inte är så att hon är Anne Frank.
Tror inte vi kommer få se henne mer i serien dock. Verkar vara ett avslutat kapitel.

Gillar verkligen serien, händer mycket mer i denna säsongen också.
Säsong ett hade ett mycket lugnare tempo, men den var också bra.
Föredrar säsong två ändå. Så många sjuka saker som sker hela tiden.
Citera
2012-11-26, 20:15
Medlem
Citat:
Apropå den lilla flickan med långt brunt hår, har inte hon spelat nån liknande roll i nån långfilm eller har jag blandat ihop henne med nån annan?

Jag tycker att hon påminner om den lilla flickan i Case 39, men det var fel.

Edit: hon heter Nikki Hahn.
Senast redigerad av barbiegurl20 2012-11-26 kl. 20:40.
Citera
2012-11-27, 01:56
Medlem
Edenbelows avatar
Undrar verkligen hur rymdvarelserna kommer att passa in i storyn. Var milt besviken de första tre avsnitten då jag fruktade att säsongen primärt skulle fokusera på "besatt av djävulen" tematiken, men nu när bloody face avslöjades blev det så mycket intressantare. Känns verkligen som att det kan gå lite i vilken riktning som helst, vilket är bra. Zachary Quinto är också jävligt vass, hans insats i slutet av avsnitt 5 imponerade verkligen trots att man anade att allt inte stod rätt till med den karaktären.
Citera
2012-11-27, 07:36
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edenbelow
Undrar verkligen hur rymdvarelserna kommer att passa in i storyn. Var milt besviken de första tre avsnitten då jag fruktade att säsongen primärt skulle fokusera på "besatt av djävulen" tematiken, men nu när bloody face avslöjades blev det så mycket intressantare. Känns verkligen som att det kan gå lite i vilken riktning som helst, vilket är bra. Zachary Quinto är också jävligt vass, hans insats i slutet av avsnitt 5 imponerade verkligen trots att man anade att allt inte stod rätt till med den karaktären.

Undrar jag med. Man har ännu inte fått svar på chippet som var implanterat i halsen på Kit.
Undrar också hur bloody face lyckades slita av armen på mannen i början.
Kanske är något annat inblandat där. Men vi får väl veta snart förhoppningsvis
Citera
2012-11-29, 07:58
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Då var det dags idag igen. Taggade?
Får vänta till ikväll då sambon vill se det tillsammans.

Hoppas det är lika spännande som sist.
Ett av de bästa avsnitten förra gången.
Citera
2012-11-29, 21:44
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alatzar
Tror också på inbillning vad gäller Anne Frank. Känns bäst också, för storyn. Skulle va rätt sjukt att faktiskt dra in henne "på riktigt".

Prästen hade väl någon slags deal med doktorn. Vad jag vet kände han till hans rum och hans "forskning" i viss mån, men inte att han faktiskt att han gör experiment på människor(med sådant syfte), Uppfattade att han avslöjade det i dagens avsnitt, därav prästens upphetsning?

Var det inte också lite skumt hur lättpåverkad Thredson blev? Bara hon sa att hon förstod och kallade honom "Baby" så va det lugnt igen?

Jag anar urballning snart, likt första säsongen men än så länge gillar jag det

Han hade dock känt henne längre än sina andra offer, så då kanske det var lättare för henne att försöka psyka honom. Bara det att han bjöd på mat, foton, säng osv visar väl att han hade en liten softspot för henne.

Ja urballningen blir väl att alla utomjordingar sätter igång om de nu verkligen finns. Känns inte riktigt som det kommer klaffa med alienspåret.
Citera
2012-11-29, 21:46
Medlem
NirvanAs avatar
Så muppigt klippt tycker jag... massa hoppande hit och hoppande dit...jävligt svårt att hänga med... sen undrar jag, vart är röda tråden? känns som varje avsnitt är en ny serie...

Vem steriliserade ens Grace? Var det james cromwell eller? Fick man se detta?
Citera
2012-11-29, 22:01
Medlem
KarlDenMindres avatar
Citat:
Så muppigt klippt tycker jag... massa hoppande hit och hoppande dit...jävligt svårt att hänga med... sen undrar jag, vart är röda tråden? känns som varje avsnitt är en ny serie...

Producenten måste ha ADHD eller nåt. Man fick ju för fan epilepsi av alla snabba klipp. Helt obegripligt program. Bara utfyllnad mellan all reklam.
Citera
2012-11-29, 23:36
Medlem
Citat:

Ja, det var Dr. Alden tror jag. Nä, det fick man inte.. jätteluddigt och förvirrade.
Citera
2012-11-30, 00:31
Medlem
Alatzars avatar
Wow, dagens avsnitt var verkligen snurrigt. Trodde för en sekund att jag missat ett avsnitt när "döden" plötsligt var där var och varannan sekund Tyckte ju förra avsnittet var riktigt bra. Frustrerande också att Lana är tillbaka på Briarcliff. Tyckte att sidospåret med Thredson var rätt uppfriskande, men de kanske kommer tillbaka till det nu när Lana vet allt, om någon lyssnar på henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in