Håller med om att denna serie är helt ok. Är ingen skräck fantast men pga brist av andra serier så gav jag denna en chans och blev faktiskt glatt överaskad hur bra denna serie verkar vara.
Är det bara jag eller var det riktigt bra tryck i första avsnittet, var ju inte lugnt och tråkigt en endaste gång, utan man satt bara och gapade och sög in allt som hände.
Hoppas att det kan fortsätta i samma takt och inte bli som med "Walking Dead". Att första avsnittet är bra för att sedan bli en riktig B-serie.
Hade missat att avnsitt 2 kommit ut, så bara att ladda om och se om denna serie fortsätter att hålla bra klass.
Senast redigerad av Bd85 2011-10-13 kl. 18:06.
Vad kul med en tråd om den här serien. Jag är en stor fantast av rysare och att få följa en i serieform känns befriande.
Plus för:
* Bra skådespeleri och det känns inte som en lågbudgetserie
* Att de inte stressar fram med att belysa mysteriet, många serier tenderar att snabbt illustrera den röda tråden.
* Andarna spelar ut olika scenarion för de olika ägarna, varför och hur återstår att se.
* Många frågetecken, är Tate ett spöke eller kan han kanalisera ett?
Minus för:
...inget än så länge men den hade gärna fått vara mer spännande, nu känns den mest intressant och välgjord.
Som det ser ut nu efter två avsnitt känns det som att spänningen kommer att byggas upp gradvis under en tid för att sedan explodera.
Glömde visst att det säkerligen fanns en tråd för tv-serien
Jag tycker att serien verkar väldigt B trots relativt kända skådisar och en godkänd budget. Anledningen finns i spoilern. Undvik den om du inte vill veta vad som händer ur pilotavsnittet:
Nästan varenda sekvens i piloten innehöll något "läskigt". Pratar mamman i huset med den utvecklingsstörde ungen så säger den "du kommer att dör här". Står pappan och runkar vid fönstret så står en brännskadad gubbe utanför och tittar på. Om dottern ska försöka skrämma en tjej från skolan så går det för bra. Det kändes helt enkelt som att de ansträngde sig för mycket.
Den krystade relationen mellan mamman och pappan var inte ett dugg intressant. Man kunde räkna ut precis vad som skulle hända hela tiden. Jag ska se avsnitt 2 nu och återkommer om serien har blivit bättre.
Såg avsnitt två nyss och det var åtminstone bättre än första, men fortfarande inte riktigt min kopp med te. Jag gillar The Shining precis som alla andra, men inte en enda scen har varit kuslig hittills och det är ju ett av kraven för att jag ska fortsätta titta på en skräckserie. Jag ger serien några avsnitt till
Glömde visst att det säkerligen fanns en tråd för tv-serien
Jag tycker att serien verkar väldigt B trots relativt kända skådisar och en godkänd budget. Anledningen finns i spoilern. Undvik den om du inte vill veta vad som händer ur pilotavsnittet:
Nästan varenda sekvens i piloten innehöll något "läskigt". Pratar mamman i huset med den utvecklingsstörde ungen så säger den "du kommer att dör här". Står pappan och runkar vid fönstret så står en brännskadad gubbe utanför och tittar på. Om dottern ska försöka skrämma en tjej från skolan så går det för bra. Det kändes helt enkelt som att de ansträngde sig för mycket.
Den krystade relationen mellan mamman och pappan var inte ett dugg intressant. Man kunde räkna ut precis vad som skulle hända hela tiden. Jag ska se avsnitt 2 nu och återkommer om serien har blivit bättre.
Ja, du har ju rätt i att det är "väldigt mycket" hela tiden. Var först också lite besviken på att man inte byggde upp stämningen på ett lite mer sansat sätt, men efter att ha insett att det inte var den typen av serie och funnit att den var riktigt underhållande så var det inget jag störde mig på längre.
Senast redigerad av fernebo 2011-10-15 kl. 16:31.
Har plöjt genom första avsnittet & gillade det. Lagom skruvat för att behålla mitt intresse vilket varit lågt för de flesta serier på sistonde. tar ett avsnitt till & hoppas på ännu mer mys rys.