2011-09-23, 22:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Ser vi till utfallet har det varit superlyckat att att sprida denna information genom media, 99% av befolkningen tror att det är soc fel.

Senast i Aftonbladet web 22.03 säger en vittnespsykolog att allt är samhällets fel, hon drevs till denna gärning

Det stämmer ju inte och det är inte socialtjänstens fel i fallet så vad håller man på med på AB?
Vad jag förstår har hon inte sökt socialbidrag.
Citera
2011-09-23, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Vaddå respektlöst!!!! Skojar du!???

Det vore väl mer respektlöst mot pojkarna att inte vända och vrida på varje sten. Fatta att detta som hänt berör många djupt. Starta en egen tråd om respekt för stackars kommunalanställda som LEVER och har jobb.

Av alla spaltmeter som skrivs om detta kanske 20 mm text kan kan hjälpa någon att slippa samma livsöde som grabbarna fick. Jag skiter i kommunens anställda i detta sammanhang, de är vuxna människor som gjort sina egna val.

De kommunanställda du skiter så totalt i har också familjer och barn. Dessa människor ska också orka fungera i vardan och ta hand om sina barn på ett bra sätt. Att det tapetseras felaktiga anklagelser mot dem över hela landet bidrar knappast till dessa människors välmående och i förlängningen då inte heller till deras barns välmående. Tycker du ska ta och börja tänka lite längre än vad näsan räcker.
Citera
2011-09-23, 22:58
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Det finns något som heter "harambee". Församlingen skramlar väl ihop till transporten, om inte farbror Okoth Osewe är av en annan mening...

Visste jag inte, tack för info och man blir lite klokare på fb
Citera
2011-09-23, 23:00
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Vaddå respektlöst!!!! Skojar du!???

Det vore väl mer respektlöst mot pojkarna att inte vända och vrida på varje sten. Fatta att detta som hänt berör många djupt. Starta en egen tråd om respekt för stackars kommunalanställda som LEVER och har jobb.

Av alla spaltmeter som skrivs om detta kanske 20 mm text kan kan hjälpa någon att slippa samma livsöde som grabbarna fick. Jag skiter i kommunens anställda i detta sammanhang, de är vuxna människor som gjort sina egna val.

Jag provar: "Se till att inte få Grace Nyambura Kamau som mamma".
Citera
2011-09-23, 23:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Ser vi till utfallet har det varit superlyckat att att sprida denna information genom media, 99% av befolkningen tror att det är soc fel.

Senast i Aftonbladet web 22.03 säger en vittnespsykolog att allt är samhällets fel, hon drevs till denna gärning

Detta att man dömer innan man har helheten är en svensk folksjukdom samtidigt har media alldeles för stor påverkan på folket för att det ska vara sunt att de färgar allvarliga händelser med sina egna personliga värderingar när de skriver sina artiklar.
Citera
2011-09-23, 23:03
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Nu har Okoth Osewe ("capo di tutti capi" i nätverket för kenyaner i Stockholm, och ansvarig för Kenya-Stockholm-bloggen) antagligen kommit i kontakt med sina avlidna förfäder så här på fredagskvällen, och kan avslöja att:

Nu är det ju inte riktigt så, vilket man enkelt kan konstatera genom att besöka minnessidan. Jag har bara en dummy-användare på FB, utan vänner (precis som IRL.. ), men jag ser lik förbannat sidorna som inte är tillgängliga för hövding Okoth.Vidare skriver han:

så det är antagligen den nuvarande regeringen i Kenya som har haft ett finger med i spelet.... Mmmm - say no more, say no more... Nudge, nudge, wink wink... Läs själva - inte undra på om man blir knäpp, som nyanländ kenyan, ifall man hamnar i sällskap med sådana här blådårar:

"http://kenyastockholm.com/2011/09/23/remembering-tevin-and-elias-fb-page-has-vanished/"

Det är tacknämligt att du är vår observatör i KSB. Själv får jag såna adrenalinpåslag av att läsa där att jag riskerar sömnlöshet.
Den där gruppen har långa anor i konspirationens tecken.
I mitten av 70-talet spårade det ur ordentligt då en kenyansk journalist anställd vis Sveriges Radio (utlandsred) anklagades för att vara CIA-agent.
Mediuppståndelse då med.
Men detta är nog OT?
Citera
2011-09-23, 23:03
Medlem
Juxtaposition666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
De kommunanställda du skiter så totalt i har också familjer och barn. Dessa människor ska också orka fungera i vardan och ta hand om sina barn på ett bra sätt. Att det tapetseras felaktiga anklagelser mot dem över hela landet bidrar knappast till dessa människors välmående och i förlängningen då inte heller till deras barns välmående. Tycker du ska ta och börja tänka lite längre än vad näsan räcker.

Det finns ett enormt mörkertal inom kommunerna på hur många pedofiler och kriminella som arbetar där. Socialsekreterare sätter också på bebisar i tvåan, misshandlar sina barn psykiskt och fysiskt, men till skillnad från andra medborgare går de alltid fria. Det är ingen slump att många pedofiler väljer en sådan karriär, det gör dem nämligen till frälse.
Citera
2011-09-23, 23:04
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, jag uppfattar att polisens uttalande om att de inte vet något om motivet ännu bekräftar att det inte finns någon officiell förklaring till det som har hänt.

Media har gått på de anhörigas uppgifter, vilket är märkligt i detta fall då inget tyder på att det som påstås är sant.

Hon har inte fått avslag på försörjningsstöd av den enkla anledningen att hon aldrig lämnade in någon ansökan om det.

Elen som påstås varit avstängd ska enligt kommunen inte varit avstängd, vilket de har dubbelkontrollerat.

Trots detta använder de anhöriga just dessa argument för att förklara hennes motiv.

"An an accident just waiting to happen", är vad jag tror.
Citera
2011-09-23, 23:06
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Detta att man dömer innan man har helheten är en svensk folksjukdom samtidigt har media alldeles för stor påverkan på folket för att det ska vara sunt att de färgar allvarliga händelser med sina egna personliga värderingar när de skriver sina artiklar.

Bäst att sälja tidningar innan polisens förundersökning släpps för då kan de bara skriva om vad som verkligen är sant

Är väl mest kvällstidningarna som frotterar i detta som vanligt.
Citera
2011-09-23, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Juxtaposition666
Det finns ett enormt mörkertal inom kommunerna på hur många pedofiler och kriminella som arbetar där. Socialsekreterare sätter också på bebisar i tvåan, misshandlar sina barn psykiskt och fysiskt, men till skillnad från andra medborgare går de alltid fria. Det är ingen slump att många pedofiler väljer en sådan karriär, det gör dem nämligen till frälse.

Källa på det? Nån undersökning som visar på förekomsten av pedofiler i kommunerna eller liknande?
Citera
2011-09-23, 23:13
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Bäst att sälja tidningar innan polisens förundersökning släpps för då kan de bara skriva om vad som verkligen är sant

Är väl mest kvällstidningarna som frotterar i detta som vanligt.

AB kommer aldrig att backa, för det första är det osäkert hur de tolkar förundersökningen och går den emot dem skriver de att soc borde fattat att något var fel ändå
Citera
2011-09-23, 23:15
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juxtaposition666

Är du möjligtvis påverkad av KSB bloggen? Där är det ett jäkla tjat om svenska "kriminera pedofillar"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in