2011-09-23, 22:39
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Vaddå respektlöst!!!! Skojar du!???

Det vore väl mer respektlöst mot pojkarna att inte vända och vrida på varje sten. Fatta att detta som hänt berör många djupt. Starta en egen tråd om respekt för stackars kommunalanställda som LEVER och har jobb.

Av alla spaltmeter som skrivs om detta kanske 20 mm text kan kan hjälpa någon att slippa samma livsöde som grabbarna fick. Jag skiter i kommunens anställda i detta sammanhang, de är vuxna människor som gjort sina egna val.
Mamman är vuxen och har gjort sitt val och det var att döda sina barn.
Hon bär ansvaret för detta din lille flummare.
Citera
2011-09-23, 22:42
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Inte alls, uppgifterna kommer från hennes syster i kenya, vad hon nu vet, och som har spätts på med rykten från pappa och vännina.

Deras trovärdighet kring dessa uppgifter kan starkt ifrågasättas.

Då verkar läget vara att hon erkänt utan att ge någon förklaring
Citera
2011-09-23, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det är märkligt hur fokus läggs på det sociala och deras ev. brister och hur lite det pratas om morden på de 2 små barnen och hur mamman tagit barnen av daga.
Både i media och alldeles övertydligt i den här tråden.
Det är inte soc. som har mördat barnen det är mamman.
Det skall bli mycket intressant att få veta vad hon har gjort med barnen.
Men det diskuteras knappast, mycket märkligt att lägga fokus på andra saker än barnamorden.

Tänkte likadant när jag såg de idiotiska löpsedlarna idag . " Därför dödade hon barnen " Tidingarna vill ha det till att socialen bär skulden för att de nekade mamman soc.pengar.
Hur än sociala gör så får de skit. Hade de omhändertagit hennes barn hade mamman gråtit ut i expressen " Socialen tog mina barn " Rasism ?

Nu låter det istället " Varför gjorde inte sociala något "

Att jobba inom det sociala är lika otacksamt jobb som att vara lapplisa.
Citera
2011-09-23, 22:47
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Tidningarna har det senaste dygnet (sedan erkännadet) blivit helt bisarra. Plötsligt är allt samhällets fel. Mördaren Grace är nu ett offer, det är kommunens hemska agerande som ligger bakom allting. Det är deras fel verkar det som.

Jämför med om det hade varit en vit man som mördat två barn, 4 och 8 år gamla. Tror ni han hade försvarats som offer i media?
Citera
2011-09-23, 22:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Då verkar läget vara att hon erkänt utan att ge någon förklaring

Ja, jag uppfattar att polisens uttalande om att de inte vet något om motivet ännu bekräftar att det inte finns någon officiell förklaring till det som har hänt.

Media har gått på de anhörigas uppgifter, vilket är märkligt i detta fall då inget tyder på att det som påstås är sant.

Hon har inte fått avslag på försörjningsstöd av den enkla anledningen att hon aldrig lämnade in någon ansökan om det.

Elen som påstås varit avstängd ska enligt kommunen inte varit avstängd, vilket de har dubbelkontrollerat.

Trots detta använder de anhöriga just dessa argument för att förklara hennes motiv.
Citera
2011-09-23, 22:48
Medlem
theodor.busses avatar
Nu har Okoth Osewe ("capo di tutti capi" i nätverket för kenyaner i Stockholm, och ansvarig för Kenya-Stockholm-bloggen) antagligen kommit i kontakt med sina avlidna förfäder så här på fredagskvällen, och kan avslöja att:
Citat:
Mystery surrounds the status of “Remembering Tevin and Elias” Facebook page which is no longer available to some members who have sent mail to KSB. The page (Address: http://www.facebook.com/groups/209847369081277/?id=210402155692465), which was public and accessible to anybody seeking to join, has suddenly disappeared from Facebook under circumstances that are still unclear.
Nu är det ju inte riktigt så, vilket man enkelt kan konstatera genom att besöka minnessidan. Jag har bara en dummy-användare på FB, utan vänner (precis som IRL.. ), men jag ser lik förbannat sidorna som inte är tillgängliga för hövding Okoth.Vidare skriver han:
Citat:
As the discussion raged at KSB, “Remembering Tevin and Elias” FB page also appears to have vanished quietly and without any statement. It was like the typical “Kenyan politics” had found its way in a tragic situation and killed an idea that nevertheless, looked good at face value.
så det är antagligen den nuvarande regeringen i Kenya som har haft ett finger med i spelet.... Mmmm - say no more, say no more... Nudge, nudge, wink wink... Läs själva - inte undra på om man blir knäpp, som nyanländ kenyan, ifall man hamnar i sällskap med sådana här blådårar:

"http://kenyastockholm.com/2011/09/23/remembering-tevin-and-elias-fb-page-has-vanished/"
Citera
2011-09-23, 22:49
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Det öppnar en dörr, men pappan till den yngste kanske vill något annat. Sedan vet jag inte om de Kenyerianska myndigheterna ställer upp med pengar, de svenska lär inte göra det.

Jodå, det gör de. Hemlandets ambassader brukar inte vara så generösa så det åker vi på ibland.
Man brukar välja billigaste transport. Med SAS kan urnor få åka med en flight som handbagage. Kostar inget.
Den uppståndelse som blev i media när afrikanen Gbeyo som mördades i Klippan för många år sen kom hem i urna och hans mamma fick se den lilla burken var enorm.
Det varemot deras religion att brännas.
Som plåster på såren fick Gbeyos bror komma hit och få det uppehållstillstånd Gbeyo aldrig hann få.
Senast redigerad av LaScala 2011-09-23 kl. 23:06.
Citera
2011-09-23, 22:50
Medlem
Beatass avatar
Hoppas inte man behöver läsa att en säkring gått i lägenheten hennes....
Citera
2011-09-23, 22:51
Medlem
HallonSaftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirafiori
Tänkte likadant när jag såg de idiotiska löpsedlarna idag . " Därför dödade hon barnen " Tidingarna vill ha det till att socialen bär skulden för att de nekade mamman soc.pengar.
Hur än sociala gör så får de skit. Hade de omhändertagit hennes barn hade mamman gråtit ut i expressen " Socialen tog mina barn " Rasism ?

Nu låter det istället " Varför gjorde inte sociala något "

Att jobba inom det sociala är lika otacksamt jobb som att vara lapplisa.

Kvinnor är alltid offer för någonting, skulle media skrivit likadant om en man utfört dådet?
Citera
2011-09-23, 22:53
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, jag uppfattar att polisens uttalande om att de inte vet något om motivet ännu bekräftar att det inte finns någon officiell förklaring till det som har hänt.

Media har gått på de anhörigas uppgifter, vilket är märkligt i detta fall då inget tyder på att det som påstås är sant.

Hon har inte fått svslag på försörjningsstöd av den enkla anledningen att hon aldrig lämnade in någon ansökan om det.

Elen som påstås varit avstängd ska enligt kommunen inte varit avstängd, vilket de har dubbelkontrollerat.

Trots detta använder de anhöriga just dessa argument för att förklara hennes motiv.

Ser vi till utfallet har det varit superlyckat att att sprida denna information genom media, 99% av befolkningen tror att det är soc fel.

Senast i Aftonbladet web 22.03 säger en vittnespsykolog att allt är samhällets fel, hon drevs till denna gärning
Citera
2011-09-23, 22:55
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Det öppnar en dörr, men pappan till den yngste kanske vill något annat. Sedan vet jag inte om de Kenyerianska myndigheterna ställer upp med pengar, de svenska lär inte göra det.

Det finns något som heter "harambee". Församlingen skramlar väl ihop till transporten, om inte farbror Okoth Osewe är av en annan mening...
Citera
2011-09-23, 22:55
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jodå, det gör de. Hemlandets ambassader brukar inte vara så generösa så det åker vi på ibland.
Man brukar välja billigaste transport. Med SAS kan urnor få åka med en flight som handbagage. Kostar inget.
Den uppståndelse som blev i media när afrikanen Gbeyo som mördades i Klippan för många år sen i Klippan kom hem i urna och hans mamma fick se den lilla burken var enorm.
Det varemot deras religion att brännas.
Som plåster på såren fick Gbeyos bror komma hit och få det uppehållstillstånd Gbeyo aldrig hann få.

Då blev det ett lyckligt slut..

Jag trodde att mormodern fille ha hem dem i kista
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in