2011-09-19, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Där ser man, precis vad jag skrev för en liten stund sedan...... mördade på annan plats.
vilket inte bekräftar din voodooteori, men man kanske hittade blod i lägenheten?
Citera
2011-09-19, 23:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
vilket inte bekräftar din voodooteori, men man kanske hittade blod i lägenheten?
Eller en käppsykotisk mamma?
Citera
Medlem
Buttra Molnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbabyy
Men en 4 och en 8-åring..vad fan gör dom lekandes vid vattned klockan tio en söndagskväll? Dom borde ligga hemma och sova.

Med tanke på DEN MAMMAN så råder det nog ingen direkt struktur i den familjen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det finns ett ouppklarat mord/dråp som skedde 1992. Är en del märkliga omständigheter också kring Örjan Sellin försvinnande. Att han råkat ut för brott är ju inte klart, men möjligt.

jo men man vet ju inte med säkerhet att han blev mördad. men det mesta tyder ju på det att han blev mördad men vart vet man ju inte. en del tror att han dödades i märsta där han bodde.
Förresten är inte han bror till han som sköt en kille i märsta igår?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Pappan pratade med mamman på söndagskvällen.
Pappan anmäler pojkarna försvunna kl. 22 på söndagskvällen.
Polisen börjar söka efter pojkarna.
Polisen åker (känns rätt naturligt) hem till mamman och pga saker man ser i lägenheten griper man mamman. Detta bör rimligen ha skett redan på söndagskvällen!
Kl. 11:40 på måndagsförmiddagen hittas den yngste pojken.
Kl. 13:40 hittas den äldre pojken.

Vad kan få poliser att gripa en mamma när det initialt handlar om 2 försvunna pojkar efter att man sett något i deras hem? Vad kan man ha sett? Blod?
ja inte tror jag att de fann tex en bibel och ris på golvet som är typiska vid djävulsutdrivning..
Citera
2011-09-19, 23:25
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Pappan pratade med mamman på söndagskvällen.
Pappan anmäler pojkarna försvunna kl. 22 på söndagskvällen.
Polisen börjar söka efter pojkarna.
Polisen åker (känns rätt naturligt) hem till mamman och pga saker man ser i lägenheten griper man mamman. Detta bör rimligen ha skett redan på söndagskvällen!
Kl. 11:40 på måndagsförmiddagen hittas den yngste pojken.
Kl. 13:40 hittas den äldre pojken.

Vad kan få poliser att gripa en mamma när det initialt handlar om 2 försvunna pojkar efter att man sett något i deras hem? Vad kan man ha sett? Blod?
Jag har funderat lite på det där med, kanske en dålig redogörelse för vad som har hänt i kombination med skador på kropparna som tyder på brott.
Citera
2011-09-19, 23:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
I tråden finns två olika teorier om vem som är pappa:

- Den ena säger Tullinge och anger ett gatunamn.

- Den andra säger att han heter C*d*rmark.

Jag får för mig att Tullinge är mer trovärdigt och att C******* kommit upp därför att någon med detta namn är tillsammans med en annan afrikansk kvinna på det hotell där mamman sägs ha jobbat.

Hur är det? Någon som vet vilket av spåren som gäller (om nu något av dem gäller)?

Och så kan ni väl vara litet försiktiga med att lägga ut facebook-länkar o sånt tills vi vet säkert!

Jag ber om ursäkt om detta varit uppe, men det finns en Cedermark (-67) skriven på Ormbergsvägen, på samma gatunummer där GNK enligt Hitta.se ska vara bosatt. Denne Cedermark har också själv varit bosatt på Glimmervägen.
Citera
2011-09-19, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag har funderat lite på det där med, kanske en dålig redogörelse för vad som har hänt i kombination med skador på kropparna som tyder på brott.

Man hittade kropparna EFTER man gripit mamman
Citera
2011-09-19, 23:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holo666
jo men man vet ju inte med säkerhet att han blev mördad. men det mesta tyder ju på det att han blev mördad men vart vet man ju inte. en del tror att han dödades i märsta där han bodde.
Förresten är inte han bror till han som sköt en kille i märsta igår?

Mordet/dråpet 1992 är alltså inte samma fall som Örjan Sellin. Ja, enligt uppgift ska den som i söndags greps misstänkt för skottlossningen vara bror till ÖS.

Ber om ursäkt för lite off topic och hoppas att tråden inte skadas av det...
Citera
2011-09-19, 23:29
Medlem
Troians avatar
Citat:

Eller vittnesuppgifter från pappan, eller eventuell annan manlig närstående...
Citera
Medlem
någon som vet om mamman har körkort och bil? Annars borde det sannolikt vara fler personer inblandade. utan bil så kan jag inte förstå hur hon lyckats få dit kropparna utan att någon ska ha sett något då det hände före kl 22 på kvällen.
Citera
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:

Det är just det. Skador på kropparna kunde man ju inte se INNAN man hittade pojkarna

EDIT: Ser nu att grodan redan påpekat detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in