2012-08-15, 21:28
Medlem
-ELF-s avatar
Verkar inte som att Viaplay använder någon speciell port. Men är det någon som vet något mer om det så vore jag väldigt tacksam. Har nämligen problem med att ställa in QoS i routern. Antingen är det en bugg som strular till det eller så måste jag ställa in en port för att det ska fungera...
Citera
2012-08-16, 18:31
Medlem
kevinhoflands avatar
Tänkte ta och avsluta mitt Comhem abonnemang och byta till Viaplay för att se Liverpools matcher på datorn istället för på TVn. Funkar det bra att se på/från datan för er som använder Viaplay?
Citera
2012-08-17, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinhofland
Tänkte ta och avsluta mitt Comhem abonnemang och byta till Viaplay för att se Liverpools matcher på datorn istället för på TVn. Funkar det bra att se på/från datan för er som använder Viaplay?
Det fungerar bra att se från datorn. Jag får knivskarp kvalitet, helvärt pengarna istället för att leta en sunkig mosaikstream.

Har 24 mbit bredband.
Citera
2012-08-17, 09:25
Medlem
Strejkens avatar
Har 2 frågor.

Sänder de alla PL-matcher?
Är filmerna gratis eller måste man betala något för dem? Förutom månadsavgiften då.
Citera
2012-08-17, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strejken
Har 2 frågor.

Sänder de alla PL-matcher?
Är filmerna gratis eller måste man betala något för dem? Förutom månadsavgiften då.
Man får i alla fall tillgång till alla NHL-matcher, men då är några med engelska kommentatorer (vilket förstås är bättre), men de brukar ej sända dem på TV tror jag, alltså de matcher som har engelska kommentatorer.

Filmer & TV-serier/TV kostar ingenting förutom månadsavgiften då.

Det går även att pausa abonnemanget vilket är perfekt. Pausade mitt till i början på oktober då NHL-säsongen (förhoppningsvis) börjar. Det går att pausa 3 ggr per år, vilket räcker gott och väl.
Citera
2012-08-17, 21:42
Medlem
InnesIs avatar
Jag har inte läst igenom tråden men är sugen på att prova viaplay. Är det så att man kan se alla Premier League matcherna inte bara live men också i efterhand? Detta är viktigt för mig eftersom jag ganska ofta kommer vara upptagen när matcherna går live.
Citera
2012-08-17, 21:43
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag har inte läst igenom tråden men är sugen på att prova viaplay. Är det så att man kan se alla Premier League matcherna inte bara live men också i efterhand? Detta är viktigt för mig eftersom jag ganska ofta kommer vara upptagen när matcherna går live.

inga repriser.

riktigt ruttet.
Citera
2012-08-17, 21:48
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
inga repriser.

riktigt ruttet.

Även vid streaming via dator?
Citera
2012-08-17, 22:27
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
inga repriser.

riktigt ruttet.

Det är den största nackdelen just nu. Jobbar skift så man kommer ju missa en del CL-matcher och för att se dom blir det till att ladda ner. Ett par dagar borde de iaf kunna ligga uppe tycker man.
Citera
2012-08-17, 22:39
Medlem
Är befintlig Viasatkund nu och har tagit del av erbjudandet att testa gratis i tre månader. Har en HD-box från Viasat som ska stödja Viaplay, men man behöver en trådlös internetbrygga och en USB från Viasat för att aktivera denna.

Kostar dessa grejer något eller ingår de? Deras kundservice är stängd nu och jag hittar ingenting på deras hemsida angående priser.
Citera
2012-08-18, 01:40
Medlem
foool13s avatar
Vilken fps ligger viaplay allmänt, men också specifikt premier league, på nätet nuförtiden i de bästa kvalitéerna?
Senast redigerad av foool13 2012-08-18 kl. 01:47.
Citera
2012-08-18, 12:56
Medlem
Nån som har problem med att skaffa ett viaplay-konto? Står "Tillfälligt fel, var god försök igen. Om felet kvarstår, kontakta kundtjänst."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in