2012-11-06, 12:39
Medlem
Jacksonsoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
Har sämre kvalité än vanligt idag, både under chelsea och under united förut. Finns det något man kan inställningsmässigt för att få bättre kvalité?
När du har startat en match så kommer det i ditt högra nedre hörn finnas staplar (liknande staplarna som indikerar hur starkt ditt trådlösa är på datorn). Klicka på dem så kommer det upp en liten ruta där man kan ändra styrkan. Jag är rätt säker på att den är kopplad till automatisk från början, välj en egen där. Jag brukar köra medel för att slippa lagg, jag tittar på datorn och kvaliteten är bra då.

Risken finns att det inte kommer bli bättre. Lite hänger det på datorn och om man kör trådlöst.
Citera
2012-11-06, 12:42
Medlem
Jacksonsoas avatar
Måste säga att jag är helnöjd med viaplay. Kör med smarttv och har nästan aldrig problem. Kollar mest sporten. Filmutbudet är väl inte det allra bästa men duger, kollar lite på iPhonen på lunchen på dagarna :)
Citera
2012-11-06, 13:13
Medlem
Medves avatar
Jag gillar inte detta, har ej använt det men blir förbannad varje lördag att man bara kan se en match på viasat nu menar jag dom som börjar samtidigt som är i tipset, resten har viaplay. Jävla judar är dom.
Citera
2012-11-06, 15:56
Medlem
Jacksonsoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Jag gillar inte detta, har ej använt det men blir förbannad varje lördag att man bara kan se en match på viasat nu menar jag dom som börjar samtidigt som är i tipset, resten har viaplay. Jävla judar är dom.
utöka kanalutbud?
Citera
2012-11-06, 21:44
Medlem
kukhuves avatar
tänkte se vad det kosta att se en på ch match på viaplay, förvänta mig kanske 50 spänn, men va i helvete 179 spänn kostar det?! man betalar 199kr i månaden för att se hur mkt som helst och 179 kr för en jävla match?!?!?! avgå alla!
Citera
2012-11-07, 21:23
Medlem
Är det meningen att androidappen ska fungera så sjukt jävla dåligt?

Min platta huserar blott 3-5meter från min dyra Asus router med 100/10 internet. Och champions league funkar knappt, bilden stannar _konstant_.
Provade även att kolla premier league hos min polare. Fick ljud men bilden stanna även där konstant.
Då satte polaren på samma match på sin Ipad. Funka galant...
Citera
2012-11-07, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shajjer
Är det meningen att androidappen ska fungera så sjukt jävla dåligt?

Min platta huserar blott 3-5meter från min dyra Asus router med 100/10 internet. Och champions league funkar knappt, bilden stannar _konstant_.
Provade även att kolla premier league hos min polare. Fick ljud men bilden stanna även där konstant.
Då satte polaren på samma match på sin Ipad. Funka galant...

Kan vara plattan som strular. En Asus Ee-transformer klarade inte av Viaplay men däremot gick det utmärkt på en Ipad 2.
Prova en fabriksåterställning på din platta (om du inte har massa saker på den du vill ha kvar dvs.) så brukar den bli något snabbare.
Citera
2012-11-09, 23:48
Medlem
TKD_1337s avatar
Kan man kolla på samma event om jag och min kusin är inloggade på varsin dator och olika nätverk men på samma konto?
Senast redigerad av TKD_1337 2012-11-09 kl. 23:53.
Citera
2012-11-10, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Kan man kolla på samma event om jag och min kusin är inloggade på varsin dator och olika nätverk men på samma konto?
Det går bra, har testat det själv.
Citera
2012-11-10, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337

Man får x antal ggr man kan logga in från olika datorer, jag har nog testat på runt tio, sista gången fick jag en varning att det var sista maskinen jag kunde använda tjänsten på. De fungerar dock på alla andra där jag kollat tidigare.

Viaplay ftw!
Citera
2012-11-10, 17:25
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pongolle
Det går bra, har testat det själv.

Okej. Jag får kanske ta och testa det.

Citat:
Ursprungligen postat av MaccyD
Man får x antal ggr man kan logga in från olika datorer, jag har nog testat på runt tio, sista gången fick jag en varning att det var sista maskinen jag kunde använda tjänsten på. De fungerar dock på alla andra där jag kollat tidigare.

Viaplay ftw!

Jag frågade alltså om man kan vara inloggad med två olika datorer samtidigt på Viaplay. Hittills har jag fått helt olika svar och Viaplay sade till mig att det inte går.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-11-10 kl. 17:28.
Citera
2012-11-10, 17:37
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukhuve
tänkte se vad det kosta att se en på ch match på viaplay, förvänta mig kanske 50 spänn, men va i helvete 179 spänn kostar det?! man betalar 199kr i månaden för att se hur mkt som helst och 179 kr för en jävla match?!?!?! avgå alla!

Vad menar du här,att det kostar 199kr/månad sen om man vill se engelska ligan på lördagar så kostar et extra att se en match??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in