2012-02-03, 18:58
Medlem
hur tycker ni viaplay står sig mot t.ex. "Telias videobutik"? Vilken tjänst är bäst/störst/smidigast?
Citera
2012-02-03, 21:19
Medlem
Jag har haft viaplay ett tag, den med allt, dvs. sport tv och film.

Jag tycker att det funkar bra men man ska helst ha snabbt internet för att inte få dålig kvalite och att det inte ska stanna hela tiden.

Men en grej som jag stör mig något enormt på är att man måste logga in hela tiden.

Jag tycker man borde göra som på alla andra sidor att man kommer ihåg inloggningsuppgifterna så att man slipper skriva om dem varje gång.

Men annars är det väldigt bra, funkar perfekt för den hockeyn och fotbollen jag vill se.

Dem kanske borde göra ett paket med bara sport också så att man slipper betala för filmer och TV när man aldrig koller på det.
Citera
2012-02-04, 16:53
Medlem
Ser att Viaplay använder Silverlight. Jag vill ju kunna se viaplay på tvn så jag kopplar in datorn dit och använder två skärmar. Har de fixat funktionen så man kan låsa helskärm på tvn så det inte hoppar ur till liten bild så fort jag klickar någonstans på min datorskärm? Det problemet är ju ganska störande annars. Vill alltså kunna använda datorn som vanligt och ha viaplay i helskärm på tvn.
Citera
2012-02-04, 18:40
Medlem
Zog Ruless avatar
Har haft Viaplay ett par månader nu och här kommen en kort recension.

Jag köpte tjänsten eftersom jag inte orkade leta efter streamar till CL och PL och egentligen var det det enda jag ville ha av Viaplay. Många matcher att välja mellan och det funkar för det allra mesta väldigt bra. Bra flyt i streamen och bra bild. Kommer igång snabbt och det går fort att växla mellan olika matcher. Där blir det högsta betyg.

Sedan kommer TV och film som "bonus" eftersom jag inte kan få sporten bara. Jag har inte sett någon serie så där kan jag inte uttala mig. Filmer däremot får lågt betyg. Det är ett magert utbud och det kan buffra rätt så ofta. Väldigt få intressanta filmer så när det gäller film så blir det IG från mig. Filmer försvinner efter ett tag och barnfilmer är inte dubbade utan textade och det funkar inte när man har barn som inte har lärt sig att läsa ännu. Det borde finnas båda varianterna där.

Men som sagt, det var sporten jag var ute efter och där får man verkligen mycket för 200 kr i månaden.
Citera
2012-02-06, 05:18
Medlem
drautdens avatar
jag provar nu viaplay 99 och det är inte så dåligt med tanke på priset. Finns två olika spelar att köra och jag gillar den gamla bäst http://viasat.viaplay.se
Citera
2012-02-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Har haft Viaplay ett par månader nu och här kommen en kort recension.

Jag köpte tjänsten eftersom jag inte orkade leta efter streamar till CL och PL och egentligen var det det enda jag ville ha av Viaplay. Många matcher att välja mellan och det funkar för det allra mesta väldigt bra. Bra flyt i streamen och bra bild. Kommer igång snabbt och det går fort att växla mellan olika matcher. Där blir det högsta betyg.

Sedan kommer TV och film som "bonus" eftersom jag inte kan få sporten bara. Jag har inte sett någon serie så där kan jag inte uttala mig. Filmer däremot får lågt betyg. Det är ett magert utbud och det kan buffra rätt så ofta. Väldigt få intressanta filmer så när det gäller film så blir det IG från mig. Filmer försvinner efter ett tag och barnfilmer är inte dubbade utan textade och det funkar inte när man har barn som inte har lärt sig att läsa ännu. Det borde finnas båda varianterna där.

Men som sagt, det var sporten jag var ute efter och där får man verkligen mycket för 200 kr i månaden.

Håller inte alls med om att det är prisvärt, man får tex Viasat sportpaketet från Comhem för 219:- /mån, och då med betydligt bättre kvalitet, en hundring kanske det vore värt. Med den kvalitet dom håller nu kan man lika gärna köra piratstream helt gratis.
Citera
2012-02-06, 16:22
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beyas
Håller inte alls med om att det är prisvärt, man får tex Viasat sportpaketet från Comhem för 219:- /mån, och då med betydligt bättre kvalitet, en hundring kanske det vore värt. Med den kvalitet dom håller nu kan man lika gärna köra piratstream helt gratis.

Men det krävs väl mer än 219:-?

Man måste väl ha nått slags grundutbud först och främst?
Sen tillkommer det väl kortavgift + andra avgifter?
Digitalboxen är ju inte gratis?!

Sen är det väl ofta bidningstid på ett år och uppsägningstid på 1-3 mån.

Viaplay hade varit ett riktigt riktigt bra alternativ för mig som tex bara är intresserad av Premier Leauge och CL. Det är synd att VIAPLAY fungerar så dåligt.
Citera
2012-02-06, 16:32
Medlem
tintin-s avatar
Piratebay och tankafetast är bättre
Citera
2012-02-06, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tintin-

Kanske det, men kan vara skönt att göra rätt för sig.
Citera
2012-02-06, 17:01
Medlem
MisterMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tintin-
Kan man streama livesport därifrån?

Jag tycker det fungerar riktigt bra till att se livesport, film och tvutbudet är klent och har buffrat lite väl mycket nån gång jag använt det, men det är sport som jag använder till 99% så det kvittar mig.

OT: såg nån reklam på tvn om att man skulle kunna se The Big Bang Theory på Viaplay men jag kan inte hitta det, nån som vet var de finns?
Citera
2012-02-06, 18:02
Medlem
KattPerssons avatar
Sitter och kollar på en film just, buffrar i 20 sekunder varje minut, blir galen!!!!!
Citera
2012-02-07, 13:17
Medlem
ViasatSupports avatar
Hej allihop!

Vi har tyvärr haft driftstörningar med utsändningarna.

Buffring uppstår när vi inte kan streama till er i den högsta hastigheten. Detta kan bero på att ni har andra program som konsumerar bandbredd igång, därför rekommenderar vi att ni stänger ner samtliga program och testar igen. Det kan också vara så att felet ligger hos din internetleverantör, ni kan testa er hastighet här: www.bredbandskollen.se. Om ni gjort detta och det inte hjälper behöver vi felsöka ytterligare. Kontakta oss på support@viaplay.se så ska vi hjälpa er.

Twitter: Stäng ner samtliga program och testa igen.
Testa er hastighet på www.bredbandskollen.se Om det inte hjälper kontakta support@viaplay.se.

Mvh
Viasat Support
Mathilda Edengren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in