2012-03-18, 15:19
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hur sjutton kan du tro att det är troligare att MP skulle sätta sig i en regering med FP än med M? Förklara gärna det.

De kanske inte vet vad FP står för idag?
2012-03-18, 15:22
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tja...Dom har varit nära förr med FP..MP hatar verkligen M, tro mig..Bortsett från kärnkraften så skiljer sig MP och FP inte mycket åt. Invadring, småföretagande..osv..

Har MP plötsligt blivit ett nykonservativt högerparti som vill bygga en européisk polisstat och gå med i NATO?
Senast redigerad av Regulus 2012-03-18 kl. 15:28.
2012-03-18, 15:23
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Tja...Dom har varit nära förr med FP..MP hatar verkligen M, tro mig..Bortsett från kärnkraften så skiljer sig MP och FP inte mycket åt.
Eh... vad med all övrig energipolitik förutom kärnkraften, Euron, nato, brott&straff, miljöpolitik, glesbyggdsfrågor, övervakning, avlyssning, polisen, batongpolitik etc etc.
Senast redigerad av Madagascar 2012-03-18 kl. 15:31.
2012-03-18, 15:28
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
De kanske inte vet vad FP står för idag?
Ja vissa verkar behöva uppdatera sig kraftigt på vilken politik FP driver idag.
2012-03-18, 16:38
Medlem
Citat:
Säg att du har rätt..MEN det spelar INGEN roll vilka effekter en borgelig politik har om x antal år..Långsiktighet är inget som existerar i detta..Det är här och nu som räknas..Man kan inte blicka tillbaka och skylla på motståndare, och komma med hypoteser om framtiden inte vet ett skit om..

Vi är här och nu..Alliansen har misslyckats med jobben som dom slog på med stora trumman när dom kom till makten..punkt slut.

Det vore för mig väldigt främmande att när jag väljer något, t ex vilken regering jag röstar på, inte fundera på hur det kommer att påverka framtiden och därtill ignorera historiska händelser.
2012-03-18, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Begär aldrig detta av powergirl eller av en sosse...Det finns en anledning till att socialdemokraterna har sina största väljargrupper bland de outbildade och med låginkomst.

De anser andra är egoistiska eftersom M väljare påstås rösta efter plånboken men vad gör en sosse när h*n röstar efter den som sprider ofinansierade löften över de som röstar på partiet?

Det om nåt är väl egoism...

Sant sant
2012-03-18, 21:53
Medlem
Bengrots avatar
Vad hade sossarna för procentsiffra när Juholt valdes?
2012-03-18, 22:20
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Vad hade sossarna för procentsiffra när Juholt valdes?
Ungefär som nu. S låg på ca 30% från valet och fram till i höstas. I september hade dom 32% sen nåddes botten i jan på 24%.

Så vad som har hänt är att S är tillbaka på den nivå som både Sahlin och Juholt hade innan det briserade i höstas.
2012-03-19, 17:33
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Begär aldrig detta av powergirl eller av en sosse...Det finns en anledning till att socialdemokraterna har sina största väljargrupper bland de outbildade och med låginkomst.

De anser andra är egoistiska eftersom M väljare påstås rösta efter plånboken men vad gör en sosse när h*n röstar efter den som sprider ofinansierade löften över de som röstar på partiet?

Det om nåt är väl egoism...

Sossar och vänstern är om all andra tänker B A R A på sig själva, sin grupptillhörighet.

Måtto -"att ta från de rika (alla utom de själva) och ge till oss"
2012-03-19, 17:45
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Ungefär som nu. S låg på ca 30% från valet och fram till i höstas. I september hade dom 32% sen nåddes botten i jan på 24%.

Så vad som har hänt är att S är tillbaka på den nivå som både Sahlin och Juholt hade innan det briserade i höstas.
Det betyder att sossarna i stort sett bara har återhämtat sig till perioden före Juholt. No big deal, med andra ord.

Socialdemokratisk tidräkning: BJ=Before Juholt att jämföra med BC=Before Christ ... eller ja, Anti Christ när det kommer till Juholt. Kul karriär den snubben har gjort.
2012-03-19, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Det betyder att sossarna i stort sett bara har återhämtat sig till perioden före Juholt. No big deal, med andra ord.

Socialdemokratisk tidräkning: BJ=Before Juholt att jämföra med BC=Before Christ ... eller ja, Anti Christ när det kommer till Juholt. Kul karriär den snubben har gjort.

Nja, har för mig man var nere på 25-27% före att Juholt inträdde. Dock var man ju helt ledarlöst i ett par 3-4 månader så egentligen var det inte ett så märkvärdigt lågt resultat. Juholt var som högst uppe på 33-35% kring förra sensommaren, då peakade man. Av det jag sett verkar (S) med Löfvén tagit sig upp över 30% och kanske uppemot 32-33% enligt senaste SIFO bland annat. Så man är redan uppe på Juholts sommarpeak. I ärlighetens namn är jag förvånad, Löfvén har ju varit knäpptyst sedan han tillträdde.
2012-03-19, 19:01
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulturisten
Nja, har för mig man var nere på 25-27% före att Juholt inträdde. Dock var man ju helt ledarlöst i ett par 3-4 månader så egentligen var det inte ett så märkvärdigt lågt resultat. Juholt var som högst uppe på 33-35% kring förra sensommaren, då peakade man. Av det jag sett verkar (S) med Löfvén tagit sig upp över 30% och kanske uppemot 32-33% enligt senaste SIFO bland annat. Så man är redan uppe på Juholts sommarpeak. I ärlighetens namn är jag förvånad, Löfvén har ju varit knäpptyst sedan han tillträdde.

I think you might be onto something there, champ.

Eftersom att Löfven är tyst kan de som på senare tid lämnat (S) återgå till att stödja (S) eftersom de nu kan projicera sina egna förhoppningar på vad (S) tänker göra. Problemet är att alla de som är intresserade av (S) har splittrade åsikter och vill olika saker. Så när sedan Löfven för eller senare blir illa tvungen att öppna munnen kommer "drömmen krossas" för massa personer och man bör vänta sig att (S) då kommer tappa stöd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in