Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Det betyder att feministerna inte ens kan sälja in sina dogmer och bländverk bland de kvinnor som de påstår sej ha som anhängare...
Logik och matematiskt kunnande är tydligt inte en förekommade egenskap bland genushäxor?

Logik i all ära (och det ser jag värdet i då jag pluggar logikrelaterade ämnen på ett universitet dagligen). Men jag tror faktiskt att det som gör outbildade politiker till dåliga politiker är främst en brist på god
filosofisk bakgrund. Då menar jag inte att man tagit någon flummkurs på gymnasiet eller "utbildat" sig i filosofi (om man nu kan det). Utan jag menar att personligen sitta och fundera och skapa en egen, unik syn på världen man kan förmedla.
Politikerna i toppositionerna idag är nästan uteslutande folk som varit indoktrinerade i sitt partis politiska program från dag 1 och inte tagit sig tiden till att bilda en egen uppfattning eller ens ha en personlig relation till politiken de förespråkar. Ett bra exempel på någon jag vill påstå
har en alldeles uppenbar och stark filosofisk bakgrund är Erik Almqvist. Det är inte så att jag säger att t.ex. Jimmie inte har det, men Erik är ett bättre "praktexempel". Ett exempel (denna gång utanför SD) är sossarnas Stig-Björn Ljungren. Jag antar att egenskapen som märks utåt är att de "tänker själva" en hel del.
Detta är betydligt vanligare i många andra länder (där utbildningsnivån är högre bland politiker). Notera att de största och mest framgångsrika politikerna har alla haft en högst personlig relation till politiken de förespråkar, samtidigt som de haft mycket bra retorik och dessutom varit originella i någon mening.