Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag är inte orolig för Sossarnas siffror är så dåliga i nuläget. Självklart är det effekt av Juholtaffären. Det som orar mig mer på längre sikt är hur mycket V kan komma att öka på bekostnad av S.
Att Alliansregeringen, i ett längre perpektiv, skulle få en majoritet av svenska folkets röster är enligt mig inte sannolikt men frågan är var väljarna tar vägen?
Vi är alla färgade av våra egna politiksa övertygelser. Jag har svårt att se att något av de två "blocken" idag, skulle få egen majoritet igen.
Tror inte heller att SAP kommer kunna bli mkt större än ett 30% parti igen. Mkt hänger naturligtvis på deras egna politik, samt vad V och MP gör.
V har ju en tendens att locka "vänster sossar" till sig, om S vill förhindra detta och själv röra sig mer mot vänster, tror jag att en del faktiskt kommer hoppa över till MP.
Även om många nu redan flytt S, så finns det väl säker både en och annan som kan tänkas hoppa både till FP och SD.
Tycker hursom att det är en nästan historisk dag, då 3 av 4 personer inte längre sympatiserar med SAP, det trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva. Och ja, jag kommer ihåg sovjetunionen, Berlinmuren och Palme...