2017-10-18, 12:30
Medlem
Glajjans avatar
Sammanfattning Fredrik Virtanen så kallade rape-gate. Del 1.

1999 Fredrik Virtanen skriver en artikel i Aftonbladet Kvinna där har frågar sig "Jag vet inte vilka jag föraktar mest, kvinnorna som faller för svinmännen eller själva svinmännen."
Bild 1, Twitter
Artikelt, Aftonbladet (Unvis)

2015-05-29 16:00 Cissi Wallin skriver ett blogginlägg där hon berättar att hon med flera blivit våldtagen av en man som inte namnges, men som två år efter detta blogginlägg kommer att outas av Cissi Wallin som Fredrik Virtanen (se nedan).
Öppet brev till min våldtäktsman (Cissi Wallin bloggpå Mama.nu)

2015-05-29 22:48 Signaturen Inte ett F-fan pekar ut Fredrik Virtanen på Cissi Wallins blogg i kommentarsfältet.
Öppet brev till min våldtäktsman (Kommentarsfältet) (Cissi Wallin blogg på Mama.nu)
Fredrik Virtanen skall ha befunnit sig på Hultsfredfestivalen vid tidpunkten

2016-05-21 Calle Schulman, Mediaperson frågar kryptiskt Fredrik Virtanen om man kan vara feminist och "rapist" på samma gång. Twitter 1 Bild 1, Twitter

2017-10-05 Den judiska Hollywood-magnaten Harvey Weinstein anklagas ha drogat, våldtagit och sexuellt trakasserat skådespelerskor i Hollywood under många års tid. Hans mäktiga position skrämmer de utnyttjade och de som vet till tystnad. Hemligheten brisserar och hashtaggen #metoo får brottsoffer att tala om Harvey Weinstein och andra sexuella rovdjurs agerande.
Harvey Weinstein-affären: Detta har hänt (SVT)
(FB) Harvey Weinstein - varför offras han just nu?

2017-10-16 17:00 Cissi Wallin gör ett inlägg på Instagram där hon pekar ut Fredrik Virtanen för att ha drogat henne och våldtagit henne i ett medvetslöst tillstånd. Instagram 1

2017-10-16 18:30 Cissi Wallin laddar upp en video på instagram. Där hon sjunger med gråten i halsgropen att Fredrik Virtanen skall straffas. Instagram 1
Senast redigerad av Glajjan 2017-10-18 kl. 12:57.
Citera
2017-10-18, 12:30
Medlem
Glajjans avatar
Sammanfattning Fredrik Virtanen så kallade rape-gate. Del 2.

2017-10-17 06:00 Instagramanvändaren sagaxcity skriver:
Citat:
Ursprungligen postat av saraxcity
Fredrik Virtanen försökte få mig att följa med honom hem efter jag mötte honom utanför Kvarnen när jag precis fyllt 16, trots att jag berättade hur gammal jag var och att jag inte ville. Han gick med mig i 20 minuter när jag var på väg hem till mina föräldrar och tjatade att vi skulle hem till honom och dricka sprit. Tillslut när vi kom till hans port så sa jag ifrån ordentligt och då gav han upp. Det här var 2006, samma år som han förgrep sig på Cissi Wallin. Vidrigt jävla as till man. #metoo #backacissiwallin #fredrikvirtanen
Instagram 1
Bild 1

2017-10-17 Fridah Jönsson laddar upp en bild på Instagram föreställande en konversation på facebook från år 2007. Fredrik Virtanen frågar ifall Fridah Jönsson tycker om- eller uppskattar- honom tillräckligt mycket för att "ligga med honom". Fridah Jönsson var vid tillfället 14 år gammal. Instagram 1
Virtanens sexinvit till 14-åriga flickan (Fria Tider)

2017-10-17 Instagramkontot 1337likes efterfrågar bilder på andra sexualbrottsoffer som liknar Cissi Wallins och får flera napp. Hashtaggen #metoo trendar på Instagram och Twitter. Flera fingrar pekas mot Svensk kultur och media-elit.
1337likes på Instagram.

2017-10-17 12:38 Moderatpolitikern Hanif Bali grillar Virtanens Aftonbladet-kollega Anders Lindberg på twitter. "Ta bladet från mun". Aftonbladet tiger. Twitter 1

2017-10-17 Författaren Camilla Läckberg skriver ett inlägg på Instagram till stöd för Cissi Wallin. Läckberg skriver att många, med henne själv vetat om händelsen och att Fredrik Virtanen är en sexualförbrytare. Hon kritiserar även medias tystnad. Instagram 1

2017-10-17 16:14 Sofia Olsson Olsén, Chefredaktör och VD på Aftonblandet skriver en nyhet där hon försvarar Fredrik Virtanen och passar på att blända läsarna i sin egna strålande godhet
"Lika viktiga principer som jämlikhet, jämställdhet och ett samhälle fritt från sexuella trakasserier. Det är något jag personligen kämpat för under hela mitt yrkesliv och som jag brinner för nu och i framtiden.
Aftonbladet (Unvis)
Aftonbladet-chefen tar Virtanen i försvar (Fria Tider)

2017-10-17 23:00 Fredrik Virtanen skriver sitt första inlägg om anklagelserna. Inlägget svämmar över med arga anklaganden och inlägget tas snabbt bort. Bild 1
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Virtanen, Facebook
Men alla kära troll, nu måste jag anser anställa nån för att hinna rensa i era ironier och ert hat. Puh.

2017-10-18 00:31 Aftonbladets Twitter och Instagram tas tillfälligt bort efter att ha överösts av arga kommentarer. Inlägg 1 Inlägg 2

2017-10-18 09:00 Instagram-kontot karin_peace_rich_son blir den fjärde att anklaga Fredrik Virtanen. Han sägs ha drogat en 19-årig kvinna på Stadshotellet i Eskilstuna.
Instagram 1 Bild 1

2017-10-18 10:00 Fler anonyma anklagelser riktas mot Aftonbladet-journalister via inskickade meddelanden till instagramkontot 1337likes
Instagram 1 Bild 1
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym kvinna
han hade sex med mig (både analt och vaginalt) samtidigt som han slog mig, kvävde mig och spottade och sprutade mig i ansktet. Efteråt frågade han mig "du snackar inte om det här sen va?" "]han hade sex med mig (både analt och vaginalt) samtidigt som han slog mig, kvävde mig och spottade och sprutade mig i ansktet. Efteråt frågade han mig "du snackar inte om det här sen va?"
Senast redigerad av Glajjan 2017-10-18 kl. 13:01.
Citera
2017-10-18, 12:31
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekadentasven
Min magkänsla säger att han äger väldigt, väldigt lite. Som fortskaffningsmedel snackar vi på sin höjd en cykel, eventuellt utrustad med tuta och påhängningsmotor.
Jag tror att han slösat väldigt mycket: "Jag har råd". Det går ganska snabbt och enkelt att småhandla upp 35-40 000 kronor en vanlig månad i Stockholm.
Citera
2017-10-18, 12:31
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hur mycket äger Virtanen; bolag, fastigheter, bilar etc.?

Mindre än vad han hade kunnat haft. Han spelade bort en massa miljoner på börsen för några år sedan. Grät ut och skrev en bok om det.
Citera
2017-10-18, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Det var inte mkt, en årslön kommer han inte så långt med. Blir väl att frugan lämnar honom i rappet nu med.

Han menar 300K i bolaget.
Av Aftonbladet får han runt 70 000:- i månaden. Ett eventuellt utköp skulle nog gå lös på 18-24 månadslöner, troligen. Då skiljs man som vänner och Virtanen råkar inte berätta att alla vetat och skyddat honom.
Det kan alltså ge 1,68 miljoner på ett bräde. Som dock ska skattas ganska aggressivt. Möjligen går det att lägga som tjänstepension om man är kreativ.
Gissningsvis har han rätt till A-kassa plus inkomstförsäkring. Där tror jag journalisternas A-kassas inkomstförsäkring ger 90% upp till 50 000 kronor i maximalt 200 dagar.
Det kan dock förändrats på marginalen senaste året.

Han blir med andra ord inte ställd på bar backe, men han får helt enkelt hitta på ett annat sätt att försörja sig långsiktigt.
Citera
2017-10-18, 12:32
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jo, men då har han i alla fall 300 tkr + en villa på Värmdö?

Jessica Gedin sitter i bolagets styrelse. Hur ser reglerna ut för SVT-anställda? Får dom ha bolagsengagemang eller inte? Samma sak med Aftonbladet. Jag ser risk för korruption och lobbyism.
Citera
2017-10-18, 12:34
Medlem
Skärmdump:
https://minfil.org/QeT7Iec8b8/sprutvirtanen.jpg

Helt osannolikt grov och bisarr anklagelse.
Citera
2017-10-18, 12:35
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEDSkane
Han menar 300K i bolaget.
Av Aftonbladet får han runt 70 000:- i månaden. Ett eventuellt utköp skulle nog gå lös på 18-24 månadslöner, troligen. Då skiljs man som vänner och Virtanen råkar inte berätta att alla vetat och skyddat honom.
Det kan alltså ge 1,68 miljoner på ett bräde. Som dock ska skattas ganska aggressivt. Möjligen går det att lägga som tjänstepension om man är kreativ.
Gissningsvis har han rätt till A-kassa plus inkomstförsäkring. Där tror jag journalisternas A-kassas inkomstförsäkring ger 90% upp till 50 000 kronor i maximalt 200 dagar.
Det kan dock förändrats på marginalen senaste året.

Han blir med andra ord inte ställd på bar backe, men han får helt enkelt hitta på ett annat sätt att försörja sig långsiktigt.

Vem vill anställa en Pedofil i en vanlig tidning. Han kommer få tänka om många gånger. Folk glömmer inte detta. Han måste grina på första sidan till Aftonbladet och dessutom ett mitt uppslag samt glänsa på sajten med hur fel kvinnor kan ha, då kanske han räddar detta. Det dummaste han gör nu är att hålla käft. Det är ju mer än 10 år sedan. Folk kanske förlåter i vilket fall som helst.
Citera
2017-10-18, 12:37
Medlem
Citat:
Skärmdump:

Får dock inte ihop det.
För två år sen var hon 20 och menar att Virtanen var 32-33. Men han är ju 45 i dag.
Det känns väldigt oklart.
Har svårt att ha förtroende för ett konto som så tydligt fiskar uppmärksamhet.
Citera
2017-10-18, 12:38
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Skärmdump:

Hon skrev ju att polisanmälan va gjord..
Citera
2017-10-18, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan
Sammanfattning Fredrik Virtanen så kallade rape-gate. Del 1.

1999 Fredrik Virtanen skriver en artikel i Aftonbladet Kvinna där har frågar sig "Jag vet inte vilka jag föraktar mest, kvinnorna som faller för svinmännen eller själva svinmännen."
Bild 1, Twitter
Artikelt, Aftonbladet (Unvis)

2015-05-29 16:00 Cissi Wallin skriver ett blogginlägg där hon berättar att hon med flera blivit våldtagen av en man som inte namnges, men som två år efter detta blogginlägg kommer att outas av Cissi Wallin som Fredrik Virtanen (se nedan).
Öppet brev till min våldtäktsman (Cissi Wallin bloggpå Mama.nu)

2015-05-29 22:48 Signaturen Inte ett F-fan pekar ut Fredrik Virtanen på Cissi Wallins blogg i kommentarsfältet.

Öppet brev till min våldtäktsman (Kommentarsfältet) (Cissi Wallin blogg på Mama.nu)
Fredrik Virtanen skall ha befunnit sig på Hultsfredfestivalen vid tidpunkten

2016-05-21 Calle Schulman, Mediaperson frågar kryptiskt Fredrik Virtanen om man kan vara feminist och "rapist" på samma gång. Twitter 1 Bild 1, Twitter

2017-10-05 Den judiska Hollywood-magnaten Harvey Weinstein anklagas ha drogat, våldtagit och sexuellt trakasserat skådespelerskor i Hollywood under många års tid. Hans mäktiga position skrämmer de utnyttjade och de som vet till tystnad. Hemligheten brisserar och hashtaggen #metoo får brottsoffer att tala om Harvey Weinstein och andra sexuella rovdjurs agerande.
Harvey Weinstein-affären: Detta har hänt (SVT) (FB) Harvey Weinstein - varför offras han just nu?

2017-10-16 17:00 Cissi Wallin gör ett inlägg på Instagram där hon pekar ut Fredrik Virtanen för att ha drogat henne och våldtagit henne i ett medvetslöst tillstånd. Instagram 1

2017-10-16 18:30 Cissi Wallin laddar upp en video på instagram. Där hon sjunger med gråten i halsgropen att Fredrik Virtanen skall straffas. Instagram 1

Snygg låt förresten. "Dom jävlarna ska skjutas" Trevligt med antidemokratiska krafter så här en onsdagseftermiddag. Snyggt munsår hon har. Sugit för många herpes-cukkár?
Citera
2017-10-18, 12:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Får dock inte ihop det.
För två år sen var hon 20 och menar att Virtanen var 32-33. Men han är ju 45 i dag.
Det känns väldigt oklart.
Har svårt att ha förtroende för ett konto som så tydligt fiskar uppmärksamhet.
Det kanske skrevs 2006?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in