2017-10-19, 15:15
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
Det har inte föresvävat dig att många av skribenterna i tråden tillhör det klientel som under åratal blivit föremål för Virtanens oresonliga förakt och kaxiga raljans, nu finner det nöjsamt att den stöddige "mobbaren" själv fjättras vid skampålen och att orsaken därtill är av underordnad betydelse.
Jodå, tanken att det handlar om folk som åtminstone känt sig träffade av Virtanens artiklar -- alldeles oavsett om de handlat om dem eller inte - har absolut slagit mig ....

Däremot ser jag inte det som en bra grund för att samla en lynchmobb och hänga någon på obevisade anklagelser.
Om man nu är kritisk till drev åt olika håll så bör man kanske inte själv okritiskt kasta sig in som deltagare i pöbelmobbar ...
Citera
2017-10-19, 15:16
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du tycker alltså det är ett sätt man som kvinna ska finna sig i att bli bemött på när hon frågar om praktik hos en maktfigur i en stor mediakoncern? Oavsett hon var 14 eller 34 så är det naturligtvis komplett horribelt. Jag har sparkat folk för mindre.
Nej, däremot så har jag ingenstans sett belägg för att hans svar till henne är ett svar på en fråga om praoplats..

Har du ?
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det är inte lämpligt att han besvarar förfrågningar från vem det än vara månne med att snaska efter sex. Han är ingen privatperson i en skrubb utan representerar faktiskt sin arbetsgivare. Helt klart har det rått rutten företagskultur på blaskan i många herrans år.
På normala arbetsplatser så hänvisar man naturligtvis alla såna här ansökningar direkt till personalavdelningen.
Citera
Medlem
Citat:
Det är inte lämpligt att han besvarar förfrågningar från vem det än vara månne med att snaska efter sex. Han är ingen privatperson i en skrubb utan representerar faktiskt sin arbetsgivare. Helt klart har det rått rutten företagskultur på blaskan i många herrans år.

Håller med. Det finns jubflera nivåer av äckelism imo. Ingen av dem är ok. Om det vore Asta 72 som vill söka en sysselsättning från sin gråa vardag hos PRO så hade det ändå varit en vidrig och olämplig kommetar. Men att han som nu, svarar så mot en tjej som söker prao gör att han sjunker ännu djupare i vidrighetsträsket. Riktigt vidrigt
Citera
2017-10-19, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Eller kan det kan vara så att Fredrik Virtanen var medveten om åldern på den som skrev till honom.

Fredrik skrev till 14-åringen:
"Såpass mycket att du vill ligga med mig? (Fan jag fattar inte det här så bra - kan jag svara från min "wall"?)"
http://www.friatider.se/virtanens-se...4-riga-flickan

Hur känns det att förminska en pedofils gärningar - är du feminist?

Det spelar faktiskt ingen roll hur gammal en kvinna är när hon söker praktikplats. Ingen person svarar så som Virtanen gjorde på en jobbförfrågan till någon människa. Att det sen visade sig vara en 14 år gammal flicka visar bara på hur omdömeslös Virtanen är. Han är full av skit.

Det är självklart att han måste lämna Aftonbladet eftersom han skiter där han äter. Det kommer kosta mycket pengar och energi att städa upp efter de skador Virtanen orsakat ägarna till Aftonbladet.
Citera
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Alltså, detta:

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...or-min-tystnad

Här skriver alltså AB ingående historien ang Martin Timells agerande på en firmafest. Den drabbade kvinna får ge sin version och de publicerar den rakt av.
Då kan man undra när CW:s version om Virtanen blir ordagrant återgiven i Våldtäktsbladet?

Ännu en nyans av deras jävla personalpolitik.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, däremot så har jag ingenstans sett belägg för att hans svar till henne är ett svar på en fråga om praoplats..

Har du ?
Om du ska kommentera mina inlägg bör du beröra det jag skriver. Så ja eller nej, är det öht acceptabelt att komma med sånt tölpslisk när han blir kontaktad?
Citera
Medlem
Citat:

Har du ?

Hon har skrivit att det är det. Du har ursäktat det med att grooming-lagen bland annat inte fanns och att i vissa fall är det okej för vuxna män att knulla barn bara de inte trott att det varit ett barn.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bestammer-senare
Är det samma som kommenterar då? Flashback är ju rätt stort...
En hel del känns igen - ja.
Citera
2017-10-19, 15:18
Medlem
Citat:

Har du ?

"skrev på hans timeline (som då hette wall) för att berätta att jag tyckte om hans texter så mycket och ville praoa med honom. Detta var svaret jag fick",

Är ju hennes story. Eller menar du att det är hennes story i sig själv som du inte tror på?
Citera
2017-10-19, 15:18
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Om du ska kommentera mina inlägg bör du beröra det jag skriver. Så ja eller nej, är det öht acceptabelt att komma med sånt tölpslisk när han blir kontaktad?
Jodå frågan är besvarad samtidigt som jag ifrågasätter det du försöker göra till en sanning.

Vet du vad det är han svarar på?
Har du sett något belägg för att hon det hon återger är korrekt?
Citera
2017-10-19, 15:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jodå frågan är besvarad samtidigt som jag ifrågasätter det du försöker göra till en sanning.

Vet du vad det är han svarar på?
Har du sett något belägg för att hon det hon återger är korrekt?
Du menar att det finns ett läge där det är ok att han vid första kontakten fjäskar efter sex?
I din värld då, inte i min. Aldrig någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in