2011-10-21, 10:58
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoutarn
Om jag inte minns fel har väl denna herren en "vana" att sätta KLOCKRENA huvudtacklingar, var väl förra säsongen någon gång då han tryckte någon riktigt rejält i ENBART huvudet.

Lägg ner nu. Kan du visa oss alla dessa tacklingar tack? O kom inte med tacklingen på Pikkarainen för där lägger sig Pikken raklång precis innan tacklingen och i det läget är det omöjligt för Frögren att abryta. Hade Pikken stått upp som en normal människa hade det varit en klockren tackling.
Citera
2011-10-21, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Han sätter upp armbågarna i huvudhöjd sånt hör inte hemma på rinken inget mer med det.

Det var en helt ren tackling rakt framifrån, men junisen kryper ihop som en strykrädd hund..

Han åkte rätt in den smällen som ett blint ollon..

.
Citera
2011-10-21, 11:23
Medlem
B-Dawks avatar
http://hockeysverige.se/blogg/pettersson

Skönt att alla i media inte skriker efter långa avstängningar i varenda fall.
Citera
2011-10-21, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Det var en helt ren tackling rakt framifrån, men junisen kryper ihop som en strykrädd hund..

Han åkte rätt in den smällen som ett blint ollon..

.
Hade han inte satt upp armbågarna på det sätt han gjorde hade det varit en klockren tacklingen och junisen fått skylla sig själv i och med att junisidioten liksom åker rätt in i tacklingen som värsta kamikazepiloten. Nu satte Frögren upp armbågarna och då är inte tacklingen ok längre man kan ju tycka att en såpass erfaren spelare som Frögren borde vara medveten om det. Det finns inget mer att säga om det faktiskt annat än Frögren är så jävla dum i huvudet att han fan förtjänar ett längre straff än Bertilsson.
Citera
2011-10-21, 11:24
Moderator
vfs avatar
Kudos till domarna som inte skickar ut Johnsson med game då han tacklar en knästående
Ledin vid sargen. Ledin blev liggande men reprisen visade tydligt att den tog i sidan och
inte i ryggen. Två minuter kan det vara värt iom att det var farligt nära sargen.

Medalj till Tolsa som tog Ledins klubba när han fick den över sargkanten i Frölundas bås.

Citat:
Ursprungligen postat av enoutarn
Efter att ha kollat lite nogrannare på "Fröggas" tackling så efterlyser jag en avstängning i Madsen-klassen. Tycker att denna, Ölvestads hopptackling och Madsen är ungefär i klass med varandra. Denna främst för att han kommer med väldigt mycket fart och trycker Fribergs huvud in i sargen med sin armbåge vilket absolut MÅSTE stävjas.

Om jag inte minns fel har väl denna herren en "vana" att sätta KLOCKRENA huvudtacklingar, var väl förra säsongen någon gång då han tryckte någon riktigt rejält i ENBART huvudet.

Det är ju dessa klockrena huvudtacklingar som måste sättas stopp för och därför bör Disciplinnämnden markera rejält mot denna tackling.

Skärp dig nu, Frögrens tackling är oturlig men utvisning. Mer är det inte, absolut ingen avstängning.

Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Lika bra vi kapar armarna på alla spelare då och sen får alla åka runt och sparka omkring pucken på banan.

Frögren väger 100 kg medan Friberg är en liten spink som flyger som en vante. Han är dessutom långt ner med skallen. Frögga sätter in en tackling som tar olyckligt. Friberg måste vara beredd på att det kan smälla där, upp med huvudet!

Först Hannes avstänging där ingen vet säkert om det ens är en armbåge, sedan Sterners där det definitivt inte är någon checking to the head och nu detta.

Svensk hockey är på väg ner i avgrunden.

Hannes tackling är värd en avstängning. Sterners värd en utvisning och Frögren har som sagt otur.
Skärp dig nu, hade någon i FBK fått en dylik tackling på sig hade det nog låtit annorlunda.
Citera
2011-10-21, 12:00
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Han sätter upp armbågarna i huvudhöjd sånt hör inte hemma på rinken inget mer med det.

Det gör han inte alls. Han tacklar en trasdocka som har huvudet lågt och träffen tar olyckligt. Det är fan ingen checking to the head.
Citera
2011-10-21, 12:09
Medlem
enoutarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Lägg ner nu. Kan du visa oss alla dessa tacklingar tack? O kom inte med tacklingen på Pikkarainen för där lägger sig Pikken raklång precis innan tacklingen och i det läget är det omöjligt för Frögren att abryta. Hade Pikken stått upp som en normal människa hade det varit en klockren tackling.

Är nog den tacklingen jag tänker på ja.

Som jag minns det så är förvisso den tacklande spelaren "nerböjd", men han kan delas in i två olika "delar". En främre del med huvudet, en bakre del, kroppen.

Som jag minns den (observera jag säger inte att jag minns 100% rätt), så träffar och satsar han enbart på den främre delen dvs huvudet.
Citera
2011-10-21, 12:10
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Hannes tackling är värd en avstängning. Sterners värd en utvisning och Frögren har som sagt otur.
Skärp dig nu, hade någon i FBK fått en dylik tackling på sig hade det nog låtit annorlunda.

Det går inte att se på reprisbilderna om Hannes har en armbåge som träffar eller ej. Okej att den är uppe i huvudhöjd men jag tycker det ser ut som att Hallin skallar plexit och det är därför han får hjärnskakning. Att han hoppar in och förtjänar en tvåa, det kan jag köpa. Hannes själv säger ju att armbågen missar hans huvud men jag antar att det inte är en godtycklig källa för dig

Sterners s k "Checking to the head" är bara löjlig.

Skönt att vi är överrens om Frögren iaf

Oavsett vad så är den här hysterin ren jävla trams och snart kommer ingen att våga tacklas.
Citera
2011-10-21, 12:14
Medlem
enoutarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Kudos till domarna som inte skickar ut Johnsson med game då han tacklar en knästående
Ledin vid sargen. Ledin blev liggande men reprisen visade tydligt att den tog i sidan och
inte i ryggen. Två minuter kan det vara värt iom att det var farligt nära sargen.

Medalj till Tolsa som tog Ledins klubba när han fick den över sargkanten i Frölundas bås.

Skärp dig nu, Frögrens tackling är oturlig men utvisning. Mer är det inte, absolut ingen avstängning.

Ja visst kan man väl kanske kalla den oturlig, om det är OTUR att slänga upp en armbåge i huvudhöjd på den man ska tackla

Tycker det är intressant att du tycker att medvetna tacklingar med armbågar i huvudet bara är otur emedan när en spelare blir trippad och "viftar till med klubban" så den träffar i ansiktet, då är det en medveten handling som är jävligt ful .

Jag kan köpa att det i vissa fal är svårt att hålla koll på sin utrustning och sina extremiteter, men för helvete, det är ju ganska lätt (och nu talar jag av egen erfarenhet) att åtminstone ge fan i att peta med armbågar i huvudhöjd (om vi jämför med att aldrig någonsin råka komma åt huvudtrakten med en klubba).
Citera
2011-10-21, 12:14
Bannlyst
Citat:
Det gör han inte alls. Han tacklar en trasdocka som har huvudet lågt och träffen tar olyckligt. Det är fan ingen checking to the head.
Det är det visst, och jag ska garva dig och dina vidriga vänner rätt i ansiktet när en gris i Färjestad råkar ut för samma grej och ni då i vanlig ordning i detta forum kommer lipa som barn om hur ful tacklingen var.
Citera
2011-10-21, 12:15
Medlem
enoutarns avatar
Citat:
Det går inte att se på reprisbilderna om Hannes har en armbåge som träffar eller ej. Okej att den är uppe i huvudhöjd men jag tycker det ser ut som att Hallin skallar plexit och det är därför han får hjärnskakning. Att han hoppar in och förtjänar en tvåa, det kan jag köpa. Hannes själv säger ju att armbågen missar hans huvud men jag antar att det inte är en godtycklig källa för dig

Sterners s k "Checking to the head" är bara löjlig.

Skönt att vi är överrens om Frögren iaf

Oavsett vad så är den här hysterin ren jävla trams och snart kommer ingen att våga tacklas.

Tycker det är jävligt bra om denna "hysterin" faktiskt får dem stolpskott som inte klarar av att dela ut schyssta tacklingar att inte våga tackla.
Citera
2011-10-21, 12:17
Medlem
enoutarns avatar
Citat:
Det är det visst, och jag ska garva dig och dina vidriga vänner rätt i ansiktet när en gris i Färjestad råkar ut för samma grej och ni då i vanlig ordning i detta forum kommer lipa som barn om hur ful tacklingen var.

Ja, man minns ju en viss tackling i slutsekunderna som sänkte en viss Wallin förr året, jävlar vad liv det blev
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in