Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag är givetvis nöjd med Frölunda än så länge, dock tror jag inte alls på Lill-Kenta som den som tar Frölunda till ett SM-guld. Han är dock smart som har manövrerat sig fram till en stark position
i klubben.
Nu saknar Frölunda Joel och Kahnberg och han sparkade iväg Koivisto, Koivisto är en målskytt
som verkligen hade behövts i nuläget. Sjöström är förvisso en stabil defensiv pjäs men det är
något som Frölunda har gott om.
Jag personligen är som sagt var inte särskilt förtjust i Kenta, men det går inte att bortse från det faktum att han hittills i sin karriär har lyckats få det mesta möjliga ur de flesta av sina lag.
Jag kan inte tänka mig att det finns en kotte i Jönköping/Huskvarna eller Timrå som har något att anmärka över vad Kenta lyckats få ur de lag han lett.
Det är möjligt att Frölunda inte är ett lag som vinner SM-guld, men var det någon i somras som ens ansåg det vara en realistisk förväntning att kräva det av Frölundalaget?
Det är inget fel med en bra definsiv så länge man släpper färre mål än vad man gör framåt, kolla bara på Färjestad genom åren.
Det kanske först nu vi får se Kentas form och prägel på Frölundalaget (sånt kan ta lite tid att bygga in i ett lag).Koivisto och Kallio är säkert riktigt bra spelare men uppenbarligen passa dom inte in i Kentas plan för Frölunda och då finns det ju ingen plats för dem helt enkelt.
Det är möjligt att Frölunda klappar ihop missar slutspel och rentutav hamnar i kvalserien, men den möjligheten gäller ju i så fall lika mycket för både för SAIK, HV71 och Brynäs. Det vore väl lite väl magstarkt av HV, SAIK och Brynäs-fansen att i dagsläget kräva sina tränares avgång bara för att den lilla teoretiska möjligheten alltid finns där. Därför blir du ju lite extra söt när du gnyr över Kenta i dagsläget.
En tränares ansvar är att få mesta möjliga ur sitt lag. Det får Kenta i dagsläget och Frölunda går som tåget. Det finns därför inte minsta lilla anledning att ifrågasätta vad Kenta gör för Frölunda.