2011-11-15, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Så lät det inte när AIK krossade HV i slutspelet förra säsongen.
Jag vill minnas att jag tvärsågade HV71 men du kanske kan plocka fram exempel på annat fåne?
Citera
2011-11-15, 21:30
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök

Jag har aldrig varit förtjust i Kenta men om man inte förmår att se att han har vänt på och räddat skutan Frölunda och därmed är det bästa som skett Frölunda på många år då är man komplett jävla galen och absolut inget annat.

Nu får du gärna förklara hur han har vänt på Frölunda. Förra säsongen lyckades han missa
slutspel och i år fick dom en bra start men är nu på väg ner i tabellen. T.e.x är Lakers
endast 6 poäng bakom.

Än har han inte gjort ett skit. Vi får återkomma till saken i vår.

Citat:
Jag vill minnas att jag tvärsågade HV71 men du kanske kan plocka fram exempel på annat fåne?

Du skrev att HV var bäst då dom vann serien och det var det som räknades. Jag kan leta
fram dom inläggen om du vill.
Citera
2011-11-15, 21:38
Bannlyst
Citat:
Nu får du gärna förklara hur han har vänt på Frölunda. Förra säsongen lyckades han missa
slutspel och i år fick dom en bra start men är nu på väg ner i tabellen. T.e.x är Lakers
endast 6 poäng bakom.

Än har han inte gjort ett skit. Vi får återkomma till saken i vår.

Du skrev att HV var bäst då dom vann serien och det var det som räknades. Jag kan leta
fram dom inläggen om du vill.
Ja, dom vann serien och därmed var de seriens bästa lag. Hur kan det vara så svårt att begripa egentligen? Du kan väl ändå inte mena att de som kommer sist i en serie har varit seriens bästa lag?

Om du tittar på Frölundas aktuella tabellplacering och jämför med de senaste åren kanske det går upp ett ljus för dig. Det största han hittills gjort för Frölunda är annars att han börjat rensa ut bland det överviktiga och överbetalda slöddret, du vet de där gamla goa gubbarna som du redan våren 72 drömde om att få ha analsex med.
Citera
2011-11-15, 21:41
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ja, dom vann serien och därmed var de seriens bästa lag. Hur kan det vara så svårt att begripa egentligen? Du kan väl ändå inte mena att de som kommer sist i en serie har varit seriens bästa lag?
Du skrev Sveriges bästa lag. Sveriges bästa lag förra säsongen var FBK som vann SM-guld.

Citat:
Om du tittar på Frölundas aktuella tabellplacering och jämför med de senaste åren kanske det går upp ett ljus för dig. Det största han hitils gjort för Frölunda är annars att han börjat rensa ut bland det överviktiga och överbetalda slöddret, du vet de där gamla goa gubbarna som du redan våren 72 drömde om att få ha analsex med.

Nu ska du inte projicera dina egan fantasier på mig. Men jag dömer ingen.
Citera
2011-11-15, 21:47
Bannlyst
Citat:
Du skrev Sveriges bästa lag. Sveriges bästa lag förra säsongen var FBK som vann SM-guld.

Nu ska du inte projicera dina egan fantasier på mig. Men jag dömer ingen.
De som vinner en serie är ligans bästa lag. de som vinner ett slutspel är slutspelats bästa lag, i och med att i ett slutspel möter inte alla lag alla lag.

Diskussionen är i övrigt löjlig då jag aldrig kommer ändra min ståndpunkt, och i och med att förra säsongens resultat inte påverkar den aktuella ligan eller det kommande slutspelet ett skit.

Jag lever här och nu och det är bara den senaste & kommande matchen som är relevant för mig.

I dagsläget är både Frölunda & HV71 bättre än Färjestad, och du borde vara nöjd över vad Frölunda presterat än så länge, mycket bättre blir det nämligen inte, dom ligger ju för fan topp tre och utmanar både SAIK och HV på riktigt allvar.
Senast redigerad av Skogsrök 2011-11-15 kl. 21:50.
Citera
2011-11-15, 21:48
Medlem
tcfmogs avatar
http://norran.se/2011/11/sport/borta-bra-i-elitserien/

Bortalagen tar 45% av poängen i årets elitserie, betydligt större andel än tidigare säsonger. Vad beror detta på? Att spelet har blivit mer defensivt? Att Elitserien är jämnare? Själv tror jag det beror på den ökade toleransen mot hakningar och andra spelförstörande moment. Detta gynnar det destruktiva laget som ju oftast är bortalaget.
Citera
2011-11-15, 21:57
Moderator
vfs avatar
Citat:

I dagsläget är både Frölunda & HV71 bättre än Färjestad, och du borde vara nöjd över vad Frölunda presterat än så länge, mycket bättre blir det nämligen inte, dom ligger ju för fan topp tre och utmanar både SAIK och HV på riktigt allvar.

Jag är givetvis nöjd med Frölunda än så länge, dock tror jag inte alls på Lill-Kenta som den som tar Frölunda till ett SM-guld. Han är dock smart som har manövrerat sig fram till en stark position
i klubben.

Nu saknar Frölunda Joel och Kahnberg och han sparkade iväg Koivisto, Koivisto är en målskytt
som verkligen hade behövts i nuläget. Sjöström är förvisso en stabil defensiv pjäs men det är
något som Frölunda har gott om.
Citera
2011-11-15, 21:57
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
http://norran.se/2011/11/sport/borta-bra-i-elitserien/

Bortalagen tar 45% av poängen i årets elitserie, betydligt större andel än tidigare säsonger. Vad beror detta på? Att spelet har blivit mer defensivt? Att Elitserien är jämnare? Själv tror jag det beror på den ökade toleransen mot hakningar och andra spelförstörande moment. Detta gynnar det destruktiva laget som ju oftast är bortalaget.

Kan ju svara hur det ser ut i Brynäs fall. När man spelar på bortais försöker man mer och mer vara det spelande laget i varje match, istället för det normala där man låter hemmalaget föra matchen. Detta har resulterat i att man kunnat ta kommando i matcherna och skapa en tidig ledning som man senare i matchen kan spela på.

När man spelar hemma gör flera av bortalagen jag sett den här säsongen precis samma sak (med undantag från Luleå) vilket satt Brynäs i gungning och har resulterat i att man fått med sig tidig ledning och gjort Brynäs till det jagande laget. Tror helt enkelt att fler bortalag vågar kliva upp mer i banan för att leda matchera vilket eliminerar den berömda hemmafördelen mer och mer. På pappret ska ju alltid hemmalaget vara det förande laget, så tycker jag inte längre det ser ut.
Citera
2011-11-15, 22:00
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Kan ju svara hur det ser ut i Brynäs fall. När man spelar på bortais försöker man mer och mer vara det spelande laget i varje match, istället för det normala där man låter hemmalaget föra matchen. Detta har resulterat i att man kunnat ta kommando i matcherna och skapa en tidig ledning som man senare i matchen kan spela på.

När man spelar hemma gör flera av bortalagen jag sett den här säsongen precis samma sak (med undantag från Luleå) vilket satt Brynäs i gungning och har resulterat i att man fått med sig tidig ledning och gjort Brynäs till det jagande laget. Tror helt enkelt att fler bortalag vågar kliva upp mer i banan för att leda matchera vilket eliminerar den berömda hemmafördelen mer och mer. På pappret ska ju alltid hemmalaget vara det förande laget, så tycker jag inte längre det ser ut.

Stämmer inte in på LHC som är extremt defensiva på bortaplan. Luleå framstår som offensiva
i överkant jämfört med dom.
Citera
2011-11-15, 22:12
Medlem
enoutarns avatar
Citat:
Stämmer inte in på LHC som är extremt defensiva på bortaplan. Luleå framstår som offensiva
i överkant jämfört med dom.

De gånger man fått en "tidig" ledning har man varit väldigt defensiva, ja det stämmer. Tittar man på hur mycket mål man har gjort är det en jävla tur att man varit så pass "stabila" i sitt försvarsspel, annars hade det inte blivit många poäng såhär långt.

Som Pontass skrev tidigare så är förhoppningsvis den skrala målproduktionen till ända nu när KUNG CARL är tillbaka .
Citera
2011-11-15, 22:42
Bannlyst
Citat:
Jag är givetvis nöjd med Frölunda än så länge, dock tror jag inte alls på Lill-Kenta som den som tar Frölunda till ett SM-guld. Han är dock smart som har manövrerat sig fram till en stark position
i klubben.

Nu saknar Frölunda Joel och Kahnberg och han sparkade iväg Koivisto, Koivisto är en målskytt
som verkligen hade behövts i nuläget. Sjöström är förvisso en stabil defensiv pjäs men det är
något som Frölunda har gott om.
Jag personligen är som sagt var inte särskilt förtjust i Kenta, men det går inte att bortse från det faktum att han hittills i sin karriär har lyckats få det mesta möjliga ur de flesta av sina lag.

Jag kan inte tänka mig att det finns en kotte i Jönköping/Huskvarna eller Timrå som har något att anmärka över vad Kenta lyckats få ur de lag han lett.

Det är möjligt att Frölunda inte är ett lag som vinner SM-guld, men var det någon i somras som ens ansåg det vara en realistisk förväntning att kräva det av Frölundalaget?

Det är inget fel med en bra definsiv så länge man släpper färre mål än vad man gör framåt, kolla bara på Färjestad genom åren.

Det kanske först nu vi får se Kentas form och prägel på Frölundalaget (sånt kan ta lite tid att bygga in i ett lag).Koivisto och Kallio är säkert riktigt bra spelare men uppenbarligen passa dom inte in i Kentas plan för Frölunda och då finns det ju ingen plats för dem helt enkelt.

Det är möjligt att Frölunda klappar ihop missar slutspel och rentutav hamnar i kvalserien, men den möjligheten gäller ju i så fall lika mycket för både för SAIK, HV71 och Brynäs. Det vore väl lite väl magstarkt av HV, SAIK och Brynäs-fansen att i dagsläget kräva sina tränares avgång bara för att den lilla teoretiska möjligheten alltid finns där. Därför blir du ju lite extra söt när du gnyr över Kenta i dagsläget.

En tränares ansvar är att få mesta möjliga ur sitt lag. Det får Kenta i dagsläget och Frölunda går som tåget. Det finns därför inte minsta lilla anledning att ifrågasätta vad Kenta gör för Frölunda.
Senast redigerad av Skogsrök 2011-11-15 kl. 22:47.
Citera
2011-11-16, 01:29
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontasss
Tror det blir svårt att få loss Wikegård som en följd av hans uppdrag med TV4, de lär inte släppa honom så enkelt. Vidare kan man ställa sig frågan; var Wikegård verkligen en så bra tränare? Det är en sak och sitta och tala om stora idéer som expert i tv och en att göra det till verklighet. Mycket snack och liten verkstad. Jag är medveten om att DIF hade det skralt ekonomiskt under stora delar av Wikegårds tid i klubben, vilket till viss del kan förklara uteblivna resultat.

Wikegård har nog varit klok nog att skriva in en klausul för en tränarroll i kontraktet, kan inte tänka mig annat.

Sen är det svårt att bedöma vad Wikegård egentligen skulle kunna tillföra, jag tror att många Djurgårdare som är trötta på Hardy och hans oengagemang ser Wikegård som en frisk fläkt som skulle tillföra energi och vända upp och ner på en del grejer.

Men som sagt så tycker jag att Challe är den solklara efterföljaren till Hardy, oavsett om det är i årets säsong eller till början av nästa då Hardys kontrakt har gått ut. Enormt Djurgårdshjärta och i mitt tycke en tränare som fått oförtjänt mycket skit för att han tränat två usla lag i Timrå och Modo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in