2011-09-30, 07:45
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hultas
AIK är förövrigt ungefär lika farliga offensivt som en bukett vissna blommor.

Fast det var dom förra säsongen också, bara Frölunda gjorde färre mål. AIK liksom Luleå
bygger sitt spel på en stark defensiv och inget av lagen lär vara inblandade i några
målorgier. Kul för tränarna, mindre kul för åskådarna.

Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Fortfarande ingen trepoängare och jag tycker inte att spelet var så jäkla bra idag heller.

Jag börjar mer och mer tro på att ända sättet att ta sig ur detta hålet är att sparka Czarnecki. Alltid lättare att sparka en tränare än att göra om halva truppen.

Sparka tränaren? Är han sämre än Sammen t.o.m!
Senast redigerad av vf 2011-09-30 kl. 11:28. Anledning: stavning
Citera
2011-09-30, 08:14
Medlem
FIGHTPLAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Fast straffar är ju ett helt annat djur. Det krävs ett helt annat psyke för att sätta en straff.
Kempe var väl DIFs bästa straffskytt förra säsongen.
Citera
2011-09-30, 08:28
Medlem
svulles avatar
Folk pratar alltid om att Bången ska ta nästa kliv och stega över Atlanten inom en inte allt för lång framtid - men då måste han tamejfan producera? Han spelar bra, men han gör inga jävla poäng.

Sen kan man fråga sig vad Rudslätt, Blomdahl och/eller Sandberg pysslar med. Det snackas om vilken bra start AIK fått. Fan, jag tycker inte vi har börjat denna säsong bra. Vi spelade bra emot Apa IF i derbyt och förlorade väldigt oförtjänt, men utöver det så har bara matchen emot Kaffebönorna varit bra.

Skärpning för i helvete.
Citera
2011-09-30, 09:49
Medlem
volym123s avatar
Nu har bremen och håve gått skilda vägar.
http://www.hv71.se/Nyheter/Bremberg-...-skilda-vagar/
Senast redigerad av volym123 2011-09-30 kl. 09:52.
Citera
2011-09-30, 10:01
Medlem
hultass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Fast det var dom förra säsongem också, bara Frölunda gjorde färre mål. AIK liksom Luleå
bygger sitt spel på en stark defensiv och inget av lagen lär vara inblandade i några
målorgier. Kul för tränarna, mindre kul för åskådarna.
Jag har sett varenda match och vi har aldrig varit lika ofarliga som vi är idag. Jag vet inte vad som har hänt men skott på mål och att hugga på returer är tydligen inte aktuellt.
Citera
2011-09-30, 10:26
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hultas
Jag har sett varenda match och vi har aldrig varit lika ofarliga som vi är idag. Jag vet inte vad som har hänt men skott på mål och att hugga på returer är tydligen inte aktuellt.

Fast om du minns hur det var ifjol så vet du att matcherna Luleå-AIK alltid såg ut såhär för er, ni har väldigt stora problem med Rönkens hockey där ni blir pressade i uppspelen.

Jag tror helt enkelt att Luleå passar AIK väldigt dåligt.
Citera
2011-09-30, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av volym123
Åh, tack gode gud, fan så gott att bli av med den energitjuven.

Hursom var på HV-matchen igår, finns inte mycket att säga annat än att Axelsson antagligen kommer bli MoDo:s Bremberg dock kommer Axelsson dra på sig mycket, mycket mer utvisningsminuter än Bremberg, och att Per-Åge Skröder måste ha blivit psykiskt förstörd av sin vistelse i Örnsköldsvik.

På tisdag möter HV71 solna if borta och det är faktiskt en match jag ser fram emot trots att solna if inte ens kan spela ishockey.

Att Färjestad just nu ligger sist är en karamell man får suga på så länge det nu varar, men kanske att Färjestad kan lösa sina problem genom att panikvärva Bremberg
Senast redigerad av Skogsrök 2011-09-30 kl. 10:48.
Citera
2011-09-30, 11:04
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volym123

Jag gissade här i tråden att Bremberg skulle bli "årets flopp", tyckte att det fanns alla möjligheter att det skulle gå så här. Han är slut som artist.
Citera
2011-09-30, 11:04
Medlem
Hem med Linkan nu för sjutton! Han kan producera i Djurgården, speciellt i dagens Djurgården. Vi behöver någon som har kylan och kan slå flippmackor till våra målskyttar! Speciellt så skulle han vara enormt användbar i powerplay, som varit under all kritik de senaste matcherna.
Citera
2011-09-30, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EddieVedder
Hem med Linkan nu för sjutton! Han kan producera i Djurgården, speciellt i dagens Djurgården. Vi behöver någon som har kylan och kan slå flippmackor till våra målskyttar! Speciellt så skulle han vara enormt användbar i powerplay, som varit under all kritik de senaste matcherna.
Du fattar visst inte att han är slut, förbrukad över allt han kan bidra med till Dif är att sänka dem, och detta faktum var något som Hardy fattade redan förra säsongen när han tacka nej till Bremberg. Rätt lag i dagsläget för Bremberg är kan bara Färjestad eller Malmö och inga andra.

(Han har kostat HV71 ett Sm-guld den gnällige pederasten)
Senast redigerad av Skogsrök 2011-09-30 kl. 11:16.
Citera
2011-09-30, 11:21
Medlem
persiflages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieVedder

Jag förstår din synpunkt, visst vore det underbart om Linkan inte hade någon prislapp alls och kunde producera poäng för Djurgården igen? Ett önsketänk, endast. Djurgårdens problem ligger inte i att vi saknar material utan det ligger i någonting som jag ännu inte kommit på. Antar att vi måste stabilisera vår defensiv först och främst.
Citera
2011-09-30, 11:27
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Du fattar visst inte att han är slut, förbrukad över allt han kan bidra med till Dif är att sänka dem, och detta faktum var något som Hardy fattade redan förra säsongen när han tacka nej till Bremberg. Rätt lag i dagsläget för Bremberg är kan bara Färjestad eller Malmö och inga andra.

(Han har kostat HV71 ett Sm-guld den gnällige pederasten)

När Hardy tränade Djurgårn 2000 -2001 så platsade inte Linkan in i spelsystemet och fick byta klubb då, och samma sak är det den här gången så var därför han inte fick kontrakt i Djurgårn inför förra säsongen.. Så din teori är helt fel i det fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in