2011-10-21, 12:26
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det är det visst, och jag ska garva dig och dina vidriga vänner rätt i ansiktet när en gris i Färjestad råkar ut för samma grej och ni då i vanlig ordning i detta forum kommer lipa som barn om hur ful tacklingen var.

Sluta trolla nu din pajas. Det är en korrekt tackling mot en junis som försöker rygga undan istället för att titta upp.
Citera
2011-10-21, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enoutarn
Ja, man minns ju en viss tackling i slutsekunderna som sänkte en viss Wallin förr året, jävlar vad liv det blev
Det värsta av allt var ju ändå att det var en helschysst tackling Wallin åkte på däruppe i Örnsköldsvik inga armbågar eller annat skit där inte.
Citera
2011-10-21, 12:30
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Är nog den tacklingen jag tänker på ja.

Som jag minns det så är förvisso den tacklande spelaren "nerböjd", men han kan delas in i två olika "delar". En främre del med huvudet, en bakre del, kroppen.

Som jag minns den (observera jag säger inte att jag minns 100% rätt), så träffar och satsar han enbart på den främre delen dvs huvudet.

Nej han åker helt upprätt tills han ser Frögren komma från sidan, då försvinner hans skridskor framåt av någon anledning och han "ramlar" bakåt. Han böjer sig aldrig framåt eller något liknande.
Citera
2011-10-21, 12:36
Medlem
enoutarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Sluta trolla nu din pajas. Det är en korrekt tackling mot en junis som försöker rygga undan istället för att titta upp.

Ni pratar uppenbarligen inte om samma tackling, det är ganska uppenbart. Den tackling jag och skogsrök syftar på var en jävligt ful armbåge i skallen som Frögren delade ut bakom mål.
Citera
2011-10-21, 13:01
Medlem
tcfmogs avatar
Tacklingar har förbjudits men tydligen är det fritt fram att haka, hålla fast och på alla andra möjliga sätt helt förstöra spelet. Det är ett mycket större problem för hockeyn än de fåtaliga hjärnskakningar som skett till följd av regelrätta tacklingar.

Fahlman har helt rätt i sin krönika.

http://www.folkbladet.nu/271745/2011...bli-battre-aik
Citera
2011-10-21, 13:32
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ni pratar uppenbarligen inte om samma tackling, det är ganska uppenbart. Den tackling jag och skogsrök syftar på var en jävligt ful armbåge i skallen som Frögren delade ut bakom mål.

Det är samma tackling och ni är båda blinda. Det är en tackling som tar olyckligt på en liten spelare som försöker fly situationen istället för att stå upp.
Citera
2011-10-21, 13:41
Medlem
enoutarns avatar
Citat:
Det är samma tackling och ni är båda blinda. Det är en tackling som tar olyckligt på en liten spelare som försöker fly situationen istället för att stå upp.

Snälla, ta av dig Färjestadskostymen nu och kom in i matchen.
Försök se lite nyktert på situationen, snälla.
Citera
2011-10-21, 13:52
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Tacklingar har förbjudits men tydligen är det fritt fram att haka, hålla fast och på alla andra möjliga sätt helt förstöra spelet. Det är ett mycket större problem för hockeyn än de fåtaliga hjärnskakningar som skett till följd av regelrätta tacklingar.

Fahlman har helt rätt i sin krönika.

http://www.folkbladet.nu/271745/2011...bli-battre-aik

Nu har jag ju inte sett matchen men att Fahlman skulle vara partisk i sin bedömning av domarnivån vore ju inte förvånande. För övrigt så är det i dom flesta fallen inte schysta tacklingar som leder till hjärnskakningar och med tanke på hur många vi har haft i början av serien i år jämfört med tidigare år så skulle jag säga att det är ett stort problem.

Frögrens tackling är inte heller korrekt i mitt tycke och då gillar jag tacklingar även fast jag håller på Luleå.
Citera
2011-10-21, 13:56
Bannlyst
Citat:
Försöker fly??? Timråiten åker ju rakt mot Frögren som värsta kamikazepiloten och vore det inte för armbågen så hade Frögrens tacklingen varit klockren. Att Frögren sätter upp armbågen beror nog mest bara på en reflex och inte alls i syftet att skada men det spelar ingen större roll. Gott att Frögren iaf verkar ha brytt sig om hur det gick för Timråiten. Jag tänker inte anklaga Frögren för att vara värsta psykopaten eller våldsverkaren handlar nog mest om en olycka på grund av Frögrens reflex att sätta upp armbågen men armbågen ska inte vara där den är. Kanske inte heller ska vara någon avstängning men matchstraff eller åtminstone utvisning känns ju ganska så rimligt. Finns väl inte mycket mer att säga om det där.
Senast redigerad av Skogsrök 2011-10-21 kl. 13:58.
Citera
2011-10-21, 15:00
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Nu har jag ju inte sett matchen men att Fahlman skulle vara partisk i sin bedömning av domarnivån vore ju inte förvånande. För övrigt så är det i dom flesta fallen inte schysta tacklingar som leder till hjärnskakningar och med tanke på hur många vi har haft i början av serien i år jämfört med tidigare år så skulle jag säga att det är ett stort problem.

Frögrens tackling är inte heller korrekt i mitt tycke och då gillar jag tacklingar även fast jag håller på Luleå.

Det handlar inte om den specifika matchen utan rent allmänt. Hjärnskakningarna beror mestadels på att spelarna inte är uppmärksamma. Någon enstaka tackling har väl varit ful.
Citera
2011-10-21, 15:08
Medlem
tOpOffs avatar
Såg inte matchen mellan HV71- Frölunda igår men Fredrik Eriksson var tydligen nära att få halsen cuttad. Någon som har klipp på detta?

http://www.gp.se/sport/1.754336-fick...en-av-skridsko
Citera
2011-10-21, 15:11
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det handlar inte om den specifika matchen utan rent allmänt. Hjärnskakningarna beror mestadels på att spelarna inte är uppmärksamma. Någon enstaka tackling har väl varit ful.

Då får du gärna peka ut vilka regelrätta tacklingar som har gett hjärnskakningar i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in