2011-10-15, 04:25
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Hur många gånger skall man skriva att tacklingar inte skall bedömas efter skador de eventuellt kan ge utan själva uppsåtet. Är det så jävla svårt att förstå? Jag har förstått att du är extremt jäkla glad i Luleå men någon gång lär du väl lämna klubbmärket och och släppa sargen. Om du sett vad jag skrivit om tacklingar mot huvudet innan "Bertilsson" så bör du ha förstått vad jag står i ämnet. Att du vägrar titta på Wikegårds video där han mycket pedagogiskt förklarar varför det inte är en avstängning på sju matcher ser jag som att du bestämt dig för att ditt Luleåblödande inte skall ha fel.
Det är beklämmande att du påstår att du bekymrar dig för spelares hälsa då du verkar skita fullständigt i spelet hockey som sådant. Vi kommer inte ha en spelare som vågar tacklas om denna inkonsekventa bedömning skall råda. Hur fan skall vi då kunna hävda oss i internationella sammanhang? Hockeyförbundet får nog inrätta en krisgrupp i Luleå för att ni skall komma över Bertilsson. Måtte Bertilsson gå in och proppa Berglund igen i det första bytet i nästa match mot Luleå. Heads up!
Det är beklämmande att du påstår att du bekymrar dig för spelares hälsa då du verkar skita fullständigt i spelet hockey som sådant. Vi kommer inte ha en spelare som vågar tacklas om denna inkonsekventa bedömning skall råda. Hur fan skall vi då kunna hävda oss i internationella sammanhang? Hockeyförbundet får nog inrätta en krisgrupp i Luleå för att ni skall komma över Bertilsson. Måtte Bertilsson gå in och proppa Berglund igen i det första bytet i nästa match mot Luleå. Heads up!
Detta inlägg är bland dom dummaste jag läst. Har du inte uppsåt så ska du inte straffas eller få lindrigare straff? Är Bertilsson en clown som bara kan åka rakt fram så därför ska han inte bli bestraffad? I NHL är uppsåt oväsentligt. Det är ju inte första gången som Bertilsson är i trubbel, men han är förjävla klantig för att få straff.
Enkel fysik och logik kan förklara varför Berglund inte är beredd på en tackling och varför han inte var ouppmärksam. I Gävle kanske man tror att människors ögon är som hos en fluga placerad på sidan av huvudet. Berglund vänder upp och förväntar sig inte en, i NHL beskrivet officiellt som en blindside tackling 2011.
Så överklaga ni till Hockeyförbundet med dina idiotiska argument.
"Vi, i Brynäs, överklagar avstängningen med argumenten att vi har spelare som gör fega tacklingar mot en icke puckförande spelare som, till skillnad mot infödda Gävlebor, inte har ögonen placerade där öronen ska vara. Vi i Brynäs lag förväntas att lära oss tackla för att skada, dels beroende på att vi ska förbereda oss internationellt och dels beroende på att då kan vi skapa roliga argument för att det inte är bestraffbart. PS Vi i Brynäs tror inte heller på månlandningen eftersom den är gjord av ost DS"