2011-10-13, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoutarn
Eftersom DN har helt andra förutsättningar än domarna.

Jag tror och tycker att DN har som uppgift att studera repriser mer och göra bedömningar efter vad spelarna har för intentioner osv...
Jo, alltså jag håller helt klart med om att det är så som det borde vara. Dock verkar det ju som att de faktiskt väger in eventuella skador i sina domar också.
Citera
2011-10-13, 19:37
Baseras bötern på Madsens lön per match, eller är det samma böter per match för alla spelare?

btw går bötern till "offret", eller går det till disciplinnämndens kaffe-kassa?
Citera
2011-10-13, 19:40
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeymode
Jo, alltså jag håller helt klart med om att det är så som det borde vara. Dock verkar det ju som att de faktiskt väger in eventuella skador i sina domar också.

De gör säkert det men det är ju det som gör det så märkligt. Bertilssons tackling är fullständigt klockren om Berglund har pucken men en "schysst" interference bör inte rendera i sju matcher om inte skadorna räknas in. Mig veterligen så skall inte DN blanda in ev skador i sin bedömning. I sådana fall kan mitt tanke exempel om sju matchers avstängning för en tripping bli sann och det är knappast rimligt.
Citera
2011-10-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Baseras bötern på Madsens lön per match, eller är det samma böter per match för alla spelare?

btw går bötern till "offret", eller går det till disciplinnämndens kaffe-kassa?

Hur beräknas bötesbeloppen?
Indelningen bygger på spelarens totala månadsinkomst (kontant lön samt ev. pensionsavsättning).

Nivå 1 (månadsinkomst <5 000 kr) 500 kr/för en matchs avstängning
Nivå 2 (mån.ink. 5 001 – 10 000) 1 000 kr/för en matchs avstängning
Nivå 3 (mån.ink. 10 001 – 25 000) 2 500 kr/för en matchs avstängning
Nivå 4 (mån.ink. 25 001 – 35 000) 3 500 kr/för en matchs avstängning
Nivå 5 (mån.ink. 35 001 – 50 000) 5 000 kr/för en matchs avstängning
Nivå 6 (mån.ink. 50 001 – 70 000) 7 000 kr/för en matchs avstängning
Nivå 7 (mån.ink. 70 001 – 90 000) 9 000 kr/för en matchs avstängning
Nivå 8 (mån.ink. 90 001 – 110 000) 11 000 kr/för en matchs avstängning
Nivå 9 (mån.ink. 110 001 – 130 000) 13 000 kr/för en matchs avstängning
Nivå 10 (mån.ink. 130 001 – 150 000) 15 000 kr/för en matchs avstängning
Nivå 11 (mån.ink. 150 001 – 170 000) 17 000 kr/för en matchs avstängning
Nivå 12 (mån.ink. 170 001 <) 20 000 kr/för en matchs avstängning

källa: http://www.mynewsdesk.com/se/view/pr...venskan-177438

btw, på tok för hårt! men nu är det som det är, ritchie fick ju avstängning för att han svor förra året så man får väl vara nöjd om man jämför...
Citera
2011-10-13, 21:20
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
De gör säkert det men det är ju det som gör det så märkligt. Bertilssons tackling är fullständigt klockren om Berglund har pucken men en "schysst" interference bör inte rendera i sju matcher om inte skadorna räknas in. Mig veterligen så skall inte DN blanda in ev skador i sin bedömning. I sådana fall kan mitt tanke exempel om sju matchers avstängning för en tripping bli sann och det är knappast rimligt.

Det är bara det att DN inte betraktar Bertilssons tackling som en schysst interference som du gör. Läs deras motivering så slipper du spekulera varför han vart avstängd. Förstår att du som brynäsare ser situationen med cyklop vi andra tycker inte att den var schysst.
Citera
2011-10-13, 21:23
Medlem
-Mystics avatar
En fråga till er FBK-supporters: Jag har bara följ Färjestad resultatsmässigt så jag undrar om ni tror att en ny tränare kommer att göra någon märkbar skillnad? Är spelarna helt enkelt för dåliga eller är det tränaren som sänker laget?
Citera
2011-10-13, 21:28
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
En fråga till er FBK-supporters: Jag har bara följ Färjestad resultatsmässigt så jag undrar om ni tror att en ny tränare kommer att göra någon märkbar skillnad? Är spelarna helt enkelt för dåliga eller är det tränaren som sänker laget?

Det största problemet jag ser just nu är spelet i mittzon. Man kommer inte in ordentligt i anfallszon så man hamnar ute i hörnen och tappar puck eller få spela någon chanspass bak till back som oftast skjuter på täckande motståndare. Om det beror på NC eller inte kan jag inte svara på. Som idag mot Timrå är vi helt klart bättre sett till 60 minuter och har mängder med chanser, men lyckas bara sätta ett mål. Det är för dåligt.

Det kommer inte att hända något magiskt om NC får sparken, det tror jag inte. Problemen ligger djupare än så.
Citera
2011-10-13, 21:30
Medlem
Blir intressant att se om Hyvönen får någon avstängning för sin armbåge:

http://www.youtube.com/watch?v=wsqKCWRwSso
Citera
2011-10-13, 21:32
Medlem
Flärps avatar
Tycker vi förtjänar tre poäng idag. Vi är helt klart bättre än Timrå sett över 60 minuter även om vi inte gör någon kanonmatch. Riktigt trist att vi blir rånade på ett solklart mål och att domarna inte ens kan besvära sig med att ringa, det är snudd på skandal.

Nu blir jag väl lynchad men efter det jag såg av Hannes tackling så ser jag ingen armbåge i huvudet, den går på sidan. Visst hoppar han in i situationen men då ska han isf bara få utvisning för charging. Att Hallin åker på en hjärnskakning beror på att hans huvud flyger in i plexiglaset, det syns tydligt. Jag vill dock inte ta gift på detta förrän mer bilder kommit upp på Hockeyligan. Blir dock inte förvånad om han åker på en avstängning ändå.

Edit: Nu har jag sett klippet igen och jag ser ärligt inte vad som händer. Det kan lika gärna vara axel som arbåge enligt mig, men det är omöjligt att se. Men visst får Hallin en smäll av antingen armbåge eller axel innan huvudet åker in i plexit och isf är det väl en korrekt bedömning.
Senast redigerad av Flärp 2011-10-13 kl. 21:37.
Citera
2011-10-13, 21:41
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det är bara det att DN inte betraktar Bertilssons tackling som en schysst interference som du gör. Läs deras motivering så slipper du spekulera varför han vart avstängd. Förstår att du som brynäsare ser situationen med cyklop vi andra tycker inte att den var schysst.

Fast diskussionen som är viktigast just nu är om tacklingar mot huvudet ska ses som allvarligare än tacklingar som inte går mot huvudet. Nämnden såg inte Bertilssons tackling som en tackling mot huvudet medan man samtidigt gjorde det väldigt klart att Madsens var det. I ena fallet blir en spelare skadad, i det andra inte. Alltså bedömer man uppenbarligen efter hur spelaren som får ta emot tacklingen mår i efterhand vilket är skandal. Bertilssons tackling är inte snygg, men läser du nämndens motivering i båda fallen så låter det utan tvekan som att Madsens är värre.
Citera
2011-10-13, 21:41
Medlem
Losec.Muppss avatar
Om det var Djurgården som var riktigt bra, eller Linköping som var riktigt dåliga (eller en kombination av båda) kvittar faktiskt för mig ikväll. Det var så jävla skönt att se hela laget göra en solid insats.
Kommer inte bli till mig över att en viss M.Nilson visade en tillstymmelse till engagemang, för då jinxar jag säkert skiten.
Citera
2011-10-13, 21:43
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losec.Mupps
Om det var Djurgården som var riktigt bra, eller Linköping som var riktigt dåliga (eller en kombination av båda) kvittar faktiskt för mig ikväll. Det var så jävla skönt att se hela laget göra en solid insats.
Kommer inte bli till mig över att en viss M.Nilson visade en tillstymmelse till engagemang, för då jinxar jag säkert skiten.

Enligt matchtråden var det domarna som var dåliga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in