2011-10-04, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious
Ifall du tänker på matchen som spelades i Karlstad så gjorde dom inte det.

FBK tog ut målvakten i slutet och fick då in 2-2 på en skitpuck

Var det han som var längst bak när Johan Forsberg gjorde mål?
Rätt säker på att det var Claesson som gjorde att halvhjärtat försök att täcka undan skottet. Men vilken jävla kanon det var..
Citera
2011-10-04, 22:28
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoutarn
När jag kör situationen fram och tillbaka (med ganska kornig bild) så tycker jag att det ser ut som att det är en Luleå-spelare som är på pucken i luften, kan ju dock absolut inte sägas med säkerhet. Ännu mer tveksamt huruvida domaren hinner se vem som faktiskt är på.

Tycker att det ser ut som att det är Gunnarsson som tar i pucken först och sen tar det i en LHC-klubba.
Citera
Medlem
svulles avatar
Den enda ljuspunkten i allt jävla mörker är väl att Elitseriens största hora Per Ledin blev slaktad av Tobbe Viklund och fick avbryta matchen.
Citera
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious
Ifall du tänker på matchen som spelades i Karlstad så gjorde dom inte det.

FBK tog ut målvakten i slutet och fick då in 2-2 på en skitpuck

Var det han som var längst bak när Johan Forsberg gjorde mål?

Så var det ja, fick för mig att det var tvärtom, my bad.
Citera
2011-10-04, 22:31
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieVedder
Rätt säker på att det var Claesson som gjorde att halvhjärtat försök att täcka undan skottet. Men vilken jävla kanon det var..

Jo, det var rätt bra fart på det skottet. Smart av Forsberg också att skjuta sådär mellan benen. Blir nog svårt för Wesslau att se pucken/när han skjuter då.
Citera
2011-10-04, 22:31
Medlem
På tal om juniorer i es!

Ludvig Byström (D) gjorde sin första ES match i Modo ikväll och stod för en stabil och fin insats. Spelade enkelt och lugnt, utmärkte sig inte alls på något sätt vilket får vara godkänt för en Gallerlirare som är back =)
Så två gallerpojkar vare som gällde ikväll! Henke Samuelsson passar bättre i J20 än Ludvig Byström måste jag påstå..

Sen är det nog så illa att i och med Byströms insats kan Hersley känna sig smått körd, han har visat sig vara just den flopp alla Malmöiter sa att han skulle bli..
Citera
2011-10-04, 22:32
Medlem
litensorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Den enda ljuspunkten i allt jävla mörker är väl att Elitseriens största hora Per Ledin blev slaktad av Tobbe Viklund och fick avbryta matchen.
Hur fan kan man tycka det är kul när någon blir skadad? Och ja , det var en bra tackling!
Citera
2011-10-04, 22:36
Medlem
Marthins avatar
Riktigt jävla pinsam tredje period. Ingen kämpar och Svensson släpper in lätta jävla puckar som t.o.m. Owuya hade tagit....

AVGÅ
Citera
2011-10-04, 22:38
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litensork
Hur fan kan man tycka det är kul när någon blir skadad? Och ja , det var en bra tackling!

För att Per Ledin och även Andreas Jämtin förtjänar att få sina ansikten ommöblerade efter allt skit och alla tjuvnyp de kört genom åren.
Citera
2011-10-04, 22:49
Medlem
DertyHarrys avatar
Kan inte säga att jag följer elitseriehockeyn slaviskt men vad fan är det frågan om, hur fan kan man tappa 7-2 till 7-7, inom loppet av 5 spelminuter dessutom. Och senare förlora på straffar. Riktigt jävla pinsamt dåligt. Avgå alla!
Citera
2011-10-04, 22:51
Medlem
Ferross avatar
Jag tycker att vi gör en av våra bättre matcher på senare omgångar idag. Det slarvas en del i markerinsspelet och när vi har puck i egen zon men annars ser det rätt så bra ut. Offensivt så tycker jag att vi igen skapar rätt många halvchanser men inte så många riktigt bra målchanser.

Stort plus still Gunnarsson också, inte bara för målet utan för att han såg riktigt bra ut och det kändes som om han vågade ta mer avslut på en match än vad många andra backar gjort på hlea inledningen av serien.
Citera
2011-10-04, 22:51
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DertyHarry
Avgå alla!

Summerar kvällen. När 7-5 kom så visste i princip alla i klacken att det var kört. Ett smärre mirakel att vi inte torskade med typ 7-10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in