2012-03-02, 12:24
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdaq
Färjestad slog ut oss, och alla andra lag dom mötte i slutspelet, inget konstigt med det. Men i år har vi ett betydligt bättre lag än i fjol. Drömmar av guld.

Derbyvinster är riktigt sköna och med mer stämning än något annat vi kommer få se i elitserien. Vi har ju trots allt inte vunnit SM guld under min tid, så man kan ju aldrig vara säker.

Vi spelade tre 0-0 matcher, ska vi inte kolla på dom andra 50 matcherna vi spelade istället?

Jag tror ändå att AIK skulle må bättre av att försöka vara lite ödmjuka och slå ur underläge. Ni har inte heller lyckats ta er särskilt mycket högre upp i tabellen i år.

Själv har jag upplevt ett sm-guld och det slår det mesta. Barnafödande och liknande får väl stå först men inte långt ifrån.

5 0-0 matcher lirade ni. Frölunda, Växjö, Timrå, Frölunda och Luleå har ni spelat 0-0 mot.
Senast redigerad av siryessir 2012-03-02 kl. 12:26.
Citera
2012-03-02, 12:25
Bannlyst
Skulle vara kul att se Brynäs mot ett lag som HV eller Färjestad i semifinal. Ett lag med unga orutinerade killar mot det motsatta. Slutspel är annat än seriespel.
Citera
2012-03-02, 13:18
Medlem
Färjestad ute efter Lill Burra

http://www.vf.se/sport/ishockey/jatt...s-av-farjestad
Citera
2012-03-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Jag tror ändå att AIK skulle må bättre av att försöka vara lite ödmjuka och slå ur underläge. Ni har inte heller lyckats ta er särskilt mycket högre upp i tabellen i år.

Själv har jag upplevt ett sm-guld och det slår det mesta. Barnafödande och liknande får väl stå först men inte långt ifrån.

5 0-0 matcher lirade ni. Frölunda, Växjö, Timrå, Frölunda och Luleå har ni spelat 0-0 mot.
Att komma från supporterskaran där väldigt många redan tagit ut en 4-0 seger i matcher mot gnaget och tror att SM-guldet bara ligger där och väntar på Luleå och snacka om ödmjukhet klingar inte så bra, eller?

AIK vann fyra raka mot hv efter att ha blivit mosade i grundserien. Vill Luleå och dess fans klara sig längre än kvarten så är det ödmjuka man ska vara och inte upprepa hv's misstag
Citera
2012-03-02, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av misonbos
Att komma från supporterskaran där väldigt många redan tagit ut en 4-0 seger i matcher mot gnaget och tror att SM-guldet bara ligger där och väntar på Luleå och snacka om ödmjukhet klingar inte så bra, eller?

AIK vann fyra raka mot hv efter att ha blivit mosade i grundserien. Vill Luleå och dess fans klara sig längre än kvarten så är det ödmjuka man ska vara och inte upprepa hv's misstag
Jag som en bitter, hårt prövad och luttrad HV-supporter kan bara säga att jag känner en viss värme inombords när jag läser om en del luleiters åsikter om hur man på det allra enklaste av enkla sätt skall kunna promenera till sig ett guld i detta slutspel
Citera
2012-03-02, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Jag som en bitter, hårt prövad och luttrad HV-supporter kan bara säga att jag känner en viss värme inombords när jag läser om en del luleiters åsikter om hur man på det allra enklaste av enkla sätt skall kunna promenera till sig ett guld i detta slutspel

Kommer att bli en riktigt smäll när Luleå åker i kvartsfinal
Det kommer inte bli lätt för topp 4 att gå vidare om HV och Färjestad hamnar på undre halvan. Tror inte både HV och Färjestad åker i kvartsfinal.

Och jag står fast vid min all in på Färjestad
Citera
2012-03-02, 13:49
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misonbos

Att AIK är det lättaste laget att välja för Luleå står ju rätt klart. 4-1 i matcher och i 4 av dessa matcher har AIK lyckats göra 0 mål. Att AIK bör vara mer ödmjuka står ju rätt klart det med. Använd bara samma siffror och se om du får samma resultat. Luleå har inte heller varit något topplag att tala om som HV och har inte samma mättnad på framgångar. I slutändan får vi ju se hur det går i kvartsfinalen om inte Luleå överraskar och väljer något annat lag men det tvivlar jag på.

Sen vet jag inte vem som har skrivit att Luleå vinner sm-guldet hur lätt som helst. Fast du kanske inte är medveten om att avancemang från kvartsfinal som många tror på inte genererar något sm-guld.
Citera
2012-03-02, 13:55
Medlem
Kommer inte slutspelet bli liiite liite tråkigare nu när Djurgårn inte är med?

Vi får röja i kvalserien istället..
Citera
2012-03-02, 13:58
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieVedder

Hade hellre mött er än AIK. Kvartsfinalerna ifjol var bra underhållning även fast ni var svin
Citera
2012-03-02, 14:15
Medlem
IceEyess avatar
Citat:

Alternativt ta tidigt sommarlov, om ni rycker upp er vill säga
Citera
2012-03-02, 14:20
Medlem
J.R.s avatar
Citat:

Fast slutspelschans finns även om den är liten. 2 segrar för er och 2 förluster för Modo så har ni samma poäng, minusmålen ni ligger efter har ni ju läge att vända på när ni möter övikarna. Luleå slår Växjö i sista matchen så dom behöver ni inte heller oroa er för knappast Linköping heller.
Långsökt? Ja lite kanske men det hade varit kul att spela kvartsfinal mot DIF istället för AIK.
Citera
2012-03-02, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
AIK gör 21 fler mål än seriesegrarna trots att man kommer sex placeringar bakom dom. Bara Färjestad har gjort färre mål än Lule av de åtta slutspelslagen.
Inte så klädsamt att yla om gjorda mål då...

Finns bara ett lag i ES som har bättre +statistik när det gäller mål än Luleå, och det är det som räknas. Har man gjort fler mål men har sämre statistik innebär det att man har en taskig keeper.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in