2008-06-08, 00:04
Medlem
csaars avatar
King är för det mesta bra, stundom mästerlig. Ett par, tre av verken i Dark tower serien är riktiga fullträffar. så vitt jag vet har det bara kommit ut fyra av dem på svenska än. Men på engelska var flera av de sju böckerna riktigt bra.
Hjärtan i Atlantis är nog en av hans bästa på senare år. men, jag är rädd för att han har (möjligen) börjat bli lite ojämn.
Jag kan utfärda varningsflagg för en bok som ni inte skall läsa om ni gillar king: Signal. I den gör han alla de fel han varnat för i sin bok Att skriva. Jag är faktiskt tveksam till om han verkligen har skrivit den, eller om han, möjligtvis, har knåpat ihop den som ett slags skämt. Alltså läs bara signal om ni gillar att skriva och vill veta hur ni inte skall misshandla hantverket. allt jag tänkte på när jag läste den var: "Hur fan tänkte han?" och "Skulle han fått den publicerad om han inte hette Stephen King?"
Jo det skulle han nog fått, den duger som tidsfördriv, vilket inte kan sägas om mycket av den skit som publiseras. den var bara inte stephen king-klass.
Citera
2008-06-08, 15:54
Medlem
cerns avatar
Jag letar efter boken "Det" som är översatt till svenska.
Kan läsa på engelska men gillar inte när det kommer upp ord man måste slå upp.
Va tidigare idag och köpte de tre första böckerna i mörka tornet serien och letade också efter boken "Det" Men tjejen i infodisken sa att den inte tillverkas längre och att de inte har den på svenska (endast på engelska)
Vet ni vart jag kan hitta denna bok som alla rekommenderar?
Citera
2008-06-08, 15:59
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Jag letar efter boken "Det" som är översatt till svenska.
Kan läsa på engelska men gillar inte när det kommer upp ord man måste slå upp.
Va tidigare idag och köpte de tre första böckerna i mörka tornet serien och letade också efter boken "Det" Men tjejen i infodisken sa att den inte tillverkas längre och att de inte har den på svenska (endast på engelska)
Vet ni vart jag kan hitta denna bok som alla rekommenderar?

http://www.tradera.com/stephen_king_det_del_1_43_2-auktion-66428074

kom ihåg att köpa båda delarna. vissa på tradera säljer bara en del, och det är ju inte så kul. köp så fort du får chansen!
Citera
2008-06-08, 17:50
Medlem
solmystiks avatar
Stephen King är en jäkligt underhållande författare, även om hans böcker inte tillhör den skara jag gärna läser. Dock hänfördes jag första gången jag läste Jurtjyrkogården och rycktes med i de ruggigt bra böckerna Varsel, Det och - till viss del - Cujo. Helt klart böcker av sådant snitt att man inte vill lägga de ifrån sig.
Citera
2008-06-08, 18:50
Medlem
SweetAsss avatar
För er som letar böcker som ev inte översätts längre till svenska och kanske är svåra att få tag på, så rek jag denna sida:

www.bokborsen.se
Citera
2008-06-08, 19:09
Medlem
cerns avatar
Ska hålla ett öga på DET böckerna. Tack!
föressten är det någon som vet om de sista delarna av mörka tornet-serien kommer att översättas?
Citera
2008-06-08, 20:02
Medlem
Patient67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
föressten är det någon som vet om de sista delarna av mörka tornet-serien kommer att översättas?

Alla delarna kommer ut på svenska... nästa bok kommer i höst och heter "vargarna i calla"

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170023107
Citera
2008-06-08, 22:06
Medlem
csaars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patient67
Alla delarna kommer ut på svenska... nästa bok kommer i höst och heter "vargarna i calla"

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170023107

Det är en bra del av de sju. ärligt talat: de fem första är riktigt bra, sedan dalar det tyvärr - eller kankse var det jag som fick nog av streckläsningen.
Citera
2008-06-09, 16:33
Medlem
Patient67s avatar
Jag har inte böjat läsa serien än...läste bara dom 2 första delarna när dom släpptes för många årsen, men nu ska jag läsa klart serien...

Har köpt del 1,2 och 4 alla nya och inbundna till vrak priser

Revolvermannen fick jag för 19:- inbunden på CDON och De tre blir dragna för 49:- inbunden på CDON och del 4 Magiker och glas inbunden för 89:- på coopforum
Citera
2008-06-09, 17:18
Medlem
Manny Calaveras avatar
Dark Tower serien och Talismanen rekommenderar jag starkt!

Jag ska tackla The Stand härnest tror jag, den låter hur bra som helst.
Citera
2008-06-10, 12:51
Medlem
csaars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manny Calavera
Dark Tower serien och Talismanen rekommenderar jag starkt!

Jag ska tackla The Stand härnest tror jag, den låter hur bra som helst.

men, då måste du gilla "svarta huset" också?
Citera
2008-06-10, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av csaar
Det är en bra del av de sju. ärligt talat: de fem första är riktigt bra, sedan dalar det tyvärr - eller kankse var det jag som fick nog av streckläsningen.

Vad fann du bra? Den taffliga Kurosawa-homagen? Det poänglösa införlivandet av en bifigur från Salems' Lot? Den löjliga roboten? Den vedervärdiga Calla-dialekten och mongisarna? Inslagen från Marvel Comics och Harry Potter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in