2005-09-15, 21:56
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Jo den samlingen rymmer flera bra noveller. The Boogey Man är klassisk. Filmen "Maximum Overdrive" var ju en riktig kalkon men novellen den är baserad på, "Trucks", finns med i Dödsbädden och är riktigt lyckad faktiskt.

Jag minns första gången jag läste Garderobsmonstret. Det var i den perioden jag själv började skriva, och jag minns att jag själv hade kommit på den geniala twisten på slutet.
Citera
2005-09-15, 22:12
Medlem
Richard Bachman-böckerna är riktigt bra. Skiljer sig en del från Kings "vanliga" böcker. Har läst de flesta King-böckerna och tröttnade precis som en del andra här när jag kom till de nyare böckerna, förutom Gröna Milen då. Rätt kul format med små miniböcker som Gröna Milen var först. Senare så upptäckte jag Richard Bachman-böckerna och då fick jag en nytändning.
Citera
2005-09-16, 13:25
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingu_666
Richard Bachman-böckerna är riktigt bra. Skiljer sig en del från Kings "vanliga" böcker. Har läst de flesta King-böckerna och tröttnade precis som en del andra här när jag kom till de nyare böckerna, förutom Gröna Milen då. Rätt kul format med små miniböcker som Gröna Milen var först. Senare så upptäckte jag Richard Bachman-böckerna och då fick jag en nytändning.

Det verkar som han tar ut svängarna lite mer i de böckerna som är skrivna under pseudonym. Det är inte lika "ordnat", och berättelserna kan sluta precis hur som helst, mitt i en mening eller vad som helst. Ganska kul tycker jag.
Citera
2005-09-16, 18:50
Medlem
J.Ns avatar
Dark Tower böckerna är på väg att komma ut på svenska.

Tidigare översattes bara de två första, men de var de böcker som såldes sämst av alla så resten översattes aldrig. (De två första får nya omslag och är översatta på nytt).

Jag har försökt mig på dem men har tröttnat en bit in i den fjärde. Jag ska dock ge dem en sista chans när de släpps igen på svenska, men sen ska jag fan aldrig mer röra dem

Vad det gäller noveller så tycker jag som andra här att det är där det finns de absoluta bästa berättelserna att hämta. Att det sen inte går att göra långfilm på en kort berättelse säger nästan sig självt... Värsta exemplet måste vara Gräsklipparmannen.
Citera
2005-09-16, 20:28
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Dark Tower böckerna är på väg att komma ut på svenska.

Tidigare översattes bara de två första, men de var de böcker som såldes sämst av alla så resten översattes aldrig. (De två första får nya omslag och är översatta på nytt).

Du har möjligen ingen länk till nån sida med mer information om detta?
Citera
2005-09-16, 20:44
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Du har möjligen ingen länk till nån sida med mer information om detta?
Testa http://www.foljeslagarna.com/
Citera
2005-09-16, 20:45
Bannlyst
Visst ja hur kunnde jag glömma. Förbannelsen är en riktigt bra bok med.
Citera
2005-09-17, 18:22
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
Testa http://www.foljeslagarna.com/

Den är bra. Jag rekommenderar deras nyhetsbrev som oftast är den som snabbast gett mig ny King-info.
Citera
2006-12-29, 17:54
Medlem
hEikis avatar
Nu har jag läst min första bok...

...frivilligt utanför skolans gränser.
Det var "Död zon" av Stephen King och jag tyckte att den var helt okej i början, bättre mot mitten men att den sedan tappade mot slutet.
Nu är det så här att jag undrar om jag kommer gilla övriga S.K-böcker? Vad tror ni, är "Död zon" bland dom bättre eller sämre bland övriga S.K-böckerna?

Vad tycker ni?
Citera
2006-12-29, 18:25
Bannlyst
Stephen king är bra, skippa hans fantasyböcker bara, de kan jag inte med.
Citera
2006-12-29, 18:32
Medlem
hEikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Stephen king är bra, skippa hans fantasyböcker bara, de kan jag inte med.
Vilka är det?
Eller rättare sagt, vilka är det inte?

edit: tack moderator för sammanfogningen, ber om ursäkt över att jag inte gjorde sökning innan jag gjorde inlägget...
Citera
2006-12-29, 18:51
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Den nya tråden Nu har jag läst min första bok... fogades till denna.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in