Det var flera år sedan nu som jag läste en bok och även köpte en bok skriven av S.K. Den senaste boken jag köpte är Om en Buick ( nått sådan hette den allafall), jag bärjade läsa den, men tröttnade mycket snabbt. Innan den köpte jag Drömfångare. Vilken jag inte heller var så förtjust i.
Jag tycker som många fler än mig förstås, att S.K's böcker är sämre nu! Dom var mkt bättre förr. Nu känns det mer som att han bara skriver böcker för att skriva och ge ut något, oavsett om dom är bra eller inte.
Ska man läsa böcker av denne Herre så tycker jag att man ska ta och läsa dom äldre :
Lida, Eldfödd, Pestens Tid, Jyrkyrkogården sat Varsel ( The Shining). Även Benrangel gillar jag. Desperation är bra den med på ett sätt. Nu minns jag inte ( fattar inte varför, tillfälligt hjärnsläpp) vad hans första bok heter.. Men ni som läser S.K vet vilken jag menar, den är även den riktigt bra.
Den grymmaste av dom alla, enligt mig, är Lida. Den gör sig både som bok och film.
Har dock inte läst Den gröna milen än, men jag har sett filmen några ggr- där har vi en film som jag tycker är riktigt bra. Annars så brukar filmatiseringarna av S.K's böcker inte bli så bra. Ta tillexempel Dreamcatcher, blev besviken på den filmen, även boken bör tilläggas.
Hjärtan i Atlantis har jag läst, men bara sett dryga 10 min på filmen.
Jag läser hellre böckerna och ser helst inte filmatiseringarna.
Ja, förutom dom jag nämt redan : Varsel, Lida exempelvis.
För er som vill hitta böcker av Herr King så kan ni hitta billiga sådana här:
http://www.bokborsen.se/ .
Kolla gärna in sidan, jag har själv köpt böcker därigenom flera ggr. Man hittar böcker där av dom allra flesta författarna. Dock är det begagnade böcker, ibland kan man ha tur att få tag i någon som är relativt ny.