2011-01-17, 15:50
Medlem
Någon som vet om "Under the Dome" finns utgiven på svenska ännu?
Citera
2011-01-17, 21:06
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Hittade Köplust på loppis för ett tag sen.Överraskande bra,måste jag säga.

Jag hittade också Köplust av slump för ett tag sedan i en second hand-butik som jag annars aldrig brukar gå in i. Har inte hunnit läsa den och har lite annat som jag tänkt att läsa innan jag tar i tu med den, men förr eller senare så ska jag läsa den med.
Citera
2011-01-17, 22:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubblaren
Någon som vet om "Under the Dome" finns utgiven på svenska ännu?

Nej, inte ännu.
Citera
2011-01-20, 00:00
Medlem
MickelMacks avatar
Har läst "DET" och "Pestens Tid" småläser "Knackarna" just nu. "DET" är nog den mest skrämmande bok jag någonsin läst. Speciellt när Bill och Eddie är vid Neighbolt street. Undrar bara är "Randall Flagg" i Pestens Tid och "Robert Gray AKA Pennywise" i "DET" samma person? läste snabbt på wikepedia att Stephen King fortsätter använda "Randall Flagg" som magiker i en annan bok undrar vilken bok han syftar på?
Citera
2011-01-20, 08:54
Medlem
MaLus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMack
Har läst "DET" och "Pestens Tid" småläser "Knackarna" just nu. "DET" är nog den mest skrämmande bok jag någonsin läst. Speciellt när Bill och Eddie är vid Neighbolt street. Undrar bara är "Randall Flagg" i Pestens Tid och "Robert Gray AKA Pennywise" i "DET" samma person? läste snabbt på wikepedia att Stephen King fortsätter använda "Randall Flagg" som magiker i en annan bok undrar vilken bok han syftar på?

Drakens ögon/The Eyes Of The Dragon
Citera
2011-01-20, 09:47
Medlem
Corvs avatar
Citat:
RF är med i EotD, som MaLu säger, men även också mörka tornet serien, hearts in atlantis och The Stand. King hävdar även att RF är Nyarlathotep..
Citera
2011-01-26, 13:39
Medlem
Thunderhogs avatar
Såg precis filmen om Christine och måste säga att jag blev sugen på att läsa boken. En fråga bara, får man reda på hur Christine blev som hon blev i boken? Riktigt nyfiken.
Citera
2011-01-26, 14:13
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderhog
Såg precis filmen om Christine och måste säga att jag blev sugen på att läsa boken. En fråga bara, får man reda på hur Christine blev som hon blev i boken? Riktigt nyfiken.

Man får betydligt mer av Christines och Christines tidigare ägares bakgrundshistoria i boken än i filmen.
Citera
2011-01-26, 14:18
Medlem
MickelMacks avatar
http://www.firstshowing.net/2009/holy-sht-warner-brothers-is-remaking-stephen-kings-it/

Frågan är när den nya ska vara klar.
Citera
2011-01-26, 14:51
Medlem
shaqims avatar
Citat:
http://www.firstshowing.net/2009/holy-sht-warner-brothers-is-remaking-stephen-kings-it/

Frågan är när den nya ska vara klar.

Har tagit upp det i tidigare i tråden. 2012 låter bekant men inte säkert. Riktigt fet lär den bli!=)
Citera
2011-01-26, 21:58
Medlem
Thunderhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drfreudstein
Man får betydligt mer av Christines och Christines tidigare ägares bakgrundshistoria i boken än i filmen.

Då blir det att kika in den när man kommer till bokhandeln nästa gång. Speciellt eftersom man inte fick reda på ett piss i filmen.
Citera
2011-01-28, 20:19
Medlem
Jag har läst ut Pestens tid nu, den var bäst hittills av dem jag läst av honom! Nu funderar jag på vad jag ska läsa härnäst. Hur är Knackarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in