2011-11-01, 16:12
  #9493
Medlem
Nostradumbasss avatar
När jag lyssnar på intervjun så märker jag att Terje i dom jobbiga partierna genomgående
benämner sig själv som "man"; tredje person singular. Indikativt för folk som inte vill ta
ansvar och vill lägga distans mellan sig själv och ansvarstagandet. "Jag" är mycket
jobbigare att säga än att säga "man" om sig själv; det är bara lögnare och möjligen
efterblivna dagisfröknar som pratar om sig själv i tredje person.
Citera
2011-11-01, 16:12
  #9494
Medlem
veyloons avatar
Sitter o lyssnar på intervjun nu, och kan inte hjälpa det, men jag skrattade högt när han nyss sa angående folk som hört av sig, och visat stöd men ändå tagit avstånd från det han gjort.
"....men dom förstår också att det finns en människa bakom, och vill ge ett stöd till människan-Terje"

sitter och fnissar, eftersom Herjebloggen blev så otroligt påtaglig. xD
__________________
Senast redigerad av veyloon 2011-11-01 kl. 16:16.
Citera
2011-11-01, 16:15
  #9495
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
När jag lyssnar på intervjun så märker jag att Terje i dom jobbiga partierna genomgående
benämner sig själv som "man"; tredje person singular. Indikativt för folk som inte vill ta
ansvar och vill lägga distans mellan sig själv och ansvarstagandet. "Jag" är mycket
jobbigare att säga än att säga "man" om sig själv; det är bara lögnare och möjligen
efterblivna dagisfröknar som pratar om sig själv i tredje person.

Jag lade också märke till hur han skiftade till "man" när han svarade på vissa av frågorna.
Det kommer en längre version sen. Undrar om den är klarare. Befarar att den bara brer på mer av Terjes (som han inbillar sig) Comeback-dravel. Undrar för övrigt om det är Terje själv som kontaktat SR. Det är märkligt hur nästan alla dansar efter hans pipa och hur få redaktioner som belyser andra viktiga perspektiv i fuskaffären.
Citera
2011-11-01, 16:18
  #9496
Medlem
Fnodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
http://bit.ly/sm3Ttg

18.40 in i programmet är intervjun

Tror jag smäller av! Igen!!! Förutom två böcker, en om troll och en med landskap så ska han då släppa en med sina lodjursbilder. 3 böcker är alltså i röret just nu

Nu får det väl ändå vara nog. Att inte reportern flippade ut totalt. För det första lär det inte finnas några köpare på någon av böckerna. För det andra så finns det inga förlag i världen som är intresserade att ens titta på det hela. Fy fan vad sorglig han är.
Citera
2011-11-01, 16:24
  #9497
Medlem
flyguy78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Jag lade också märke till hur han skiftade till "man" när han svarade på vissa av frågorna.
Det kommer en längre version sen. Undrar om den är klarare. Befarar att den bara brer på mer av Terjes (som han inbillar sig) Comeback-dravel. Undrar för övrigt om det är Terje själv som kontaktat SR. Det är märkligt hur nästan alla dansar efter hans pipa och hur få redaktioner som belyser andra viktiga perspektiv i fuskaffären.

Fullkomligt menlös intervju endast gjord i marknadsföringssyfte. Ett gott skratt åt alla fortsatta uppenbara lögner gav det iaf. Folk tittar konstigt åt mig här på bussen

Det är tydligen "måååååååånga" som hört av sig med stöd till människan Terje. Blir inte Fusk-Terje och alla andra Terjar avundsjuka undrar jag då?
Citera
2011-11-01, 16:29
  #9498
Medlem
Fnodens avatar
Tänkte på en sak. Terje visar två fågelbilder i sin blogg, en sidensvans från 2011 och en bild med kaja och tornseglare från 2010. Helt plötsligt är inga fågelbilder skarpa längre. Antingen har han fått sämre syn eller så är dessa fåglar inte inklippta. Rena skitbilder som vilken amatör som helst skulle kunna ta. Bok nummer 4 är säkert också i antågande; Mina ärliga fågelbilder ...
Så nu kan vi se fram emot 4 nya böcker den närmsta tiden
1. Trollboken
2. Landskapsboken
3. Lodjursboken
4. Fågelboken (ej helt spikad)
Citera
2011-11-01, 16:31
  #9499
Medlem
En fundering !
Om Terje nu har stora skullder borde han inte kunna ha så mycket på kontot för då skulle fogden ta stålarna. Bilder kan han knappast sälja i så stor utsträckning. Enligt /N så var inte bildförsäljning hans grej, han höl på med kurser och fick in stålarna där.
Kurser kan han knapast längre ha då ingen vill gå dom och ställen som Mullsjöfolkhögskola kommer troligen att byta ut han.
Vart komer degen in ? Är der vi skattebetalare som försörjer denna pajas? Är det så tycker jag att han först ska släja alla sina kamrerautrustning och alla böcker mm. Ta ett vanligt jobb som gott duger till vi andra som vill göra rätt för oss.
När man ser han fotar med ett dyrt objektiv där och ett annat där och det huset så blir vart fall jag förbannad. Förutom skullder till vi skattebetalare så har vi alla som han stulit bilderna från som också borde få betalt, kasserad bokuplaga för 100 000:- mm ja listan kan säkert göras lång.
Själv jobbar jag med annat och drömmer om en framtid som jag spar till och planerar för, men jag jobbar och betalar den själv.
Det är hög tid detta får ett slut!
Vart vänder man sig för att klaga och kräva rättvisa ?
Citera
2011-11-01, 16:52
  #9500
Medlem
Fnodens avatar
Hur kunde någon gå på historien om vargen? Bara för att en mytoman säger att han tagit en vargbild sista dagen på året så betyder det inte att det är sant. Han får dessutom ett förlag att tro på honom och de ger ut boken Året.
Allvarligt talat. Terje hade sitt 400 mm tele 2006!!! Vi som följde honom i Söderhamn vet att han mest använde 400:an. Varför skulle han helt plötsligt använda endast 180 mm när väl tillfället dök upp, en vild svensk varg på isen. Långt från land dessutom. Så även om han hade 180 mm monterat så hade han LÄTT hunnit byta till 400 mm och göra fler bilder, det vore ett stort tjänstefel att inte göra det.
- Titta på bilden!!! Vad är det som säger att det här är en varg!!!!!??? Jesus!!!

http://i1187.photobucket.com/albums/z390/Fnoden/Hunden_terjad.jpg
Citera
2011-11-01, 17:05
  #9501
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnoden
Hur kunde någon gå på historien om vargen? Bara för att en mytoman säger att han tagit en vargbild sista dagen på året så betyder det inte att det är sant. Han får dessutom ett förlag att tro på honom och de ger ut boken Året.
Allvarligt talat. Terje hade sitt 400 mm tele 2006!!! Vi som följde honom i Söderhamn vet att han mest använde 400:an. Varför skulle han helt plötsligt använda endast 180 mm när väl tillfället dök upp, en vild svensk varg på isen. Långt från land dessutom. Så även om han hade 180 mm monterat så hade han LÄTT hunnit byta till 400 mm och göra fler bilder, det vore ett stort tjänstefel att inte göra det.
- Titta på bilden!!! Vad är det som säger att det här är en varg!!!!!??? Jesus!!!

http://i1187.photobucket.com/albums/z390/Fnoden/Hunden_terjad.jpg

Han hävdar ju att han ska tala sanning (mmm) + att inget i boken Året skulle vara "klippt och klistrat". Alltså: han har målat dit vargen.
Citera
2011-11-01, 17:11
  #9502
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnoden
- Titta på bilden!!! Vad är det som säger att det här är en varg!!!!!??? Jesus!!
Nu var det ett tag sedan jag tittade på den där bilden, och ärligt talat, när man får upp bilden och ser silhuetten, så tolkar hjärnan blixtsnabbt bilden - i alla fall min hjärna - och resultatet är RÄV!

Nu säger jag inte att det är så, men det var som sagt min ryggmärgsreaktion innan storhjärnans logikcentra tog över och matchade synintrycket mot den information den försetts med av Terje.

Så vad är rätt, räv eller varg?


http://i1187.photobucket.com/albums/z390/Fnoden/Hunden_terjad.jpg
__________________
Senast redigerad av Byline 2011-11-01 kl. 17:15.
Citera
2011-11-01, 17:23
  #9503
Medlem
Han är för härlig vår Terje, så säger han i radiointervjun "att de äkta lo-djursbilderna, har jag hemma och plockar fram senare i mitt nya lodjursprojekt"
Den här människan fattar tydligen fortfarande inte vad han ställt till med. Han har redan börjat på nästa vända med en stor lögn, att han sitter på ett gäng riktiga lodjursbilder, då han varit djuren så nära. Ta kamrautrustningen och lås in karlen, innan han gör mer skada.
Säger som Uggla: Jag mår illa ,illa...
Citera
2011-11-01, 17:26
  #9504
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Nu var det ett tag sedan jag tittade på den där bilden, och ärligt talat, när man får upp bilden och ser silhuetten, så tolkar hjärnan blixtsnabbt bilden - i alla fall min hjärna - och resultatet är RÄV!

Nu säger jag inte att det är så, men det var som sagt min ryggmärgsreaktion innan storhjärnans logikcentra tog över och matchade synintrycket mot den information den försetts med av Terje.

Så vad är rätt, räv eller varg?


http://i1187.photobucket.com/albums/z390/Fnoden/Hunden_terjad.jpg


Hittar just nu ingen stor bild på tidningslodjuret (Camera Natura - undrar om inte Fnoden lade in en bildlänk här förra veckan?). Men både Året-vargen och tidningslodjuret skulle kunna vara målade. Det känns inte som om kroppshållningen/proportionerna är helt hundra i någon av bilderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in