2011-08-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Fast när du var barn anade du ju inte att du var på en annan mental nivå än du skulle komma att vara. Och du hade inte vuxit ifrån behovet att busa och leka. Så det är inget konstigt i att längta tillbaka, tycker jag. Visst skulle det kännas konstigt om man plötsligt var 8 år igen och hade minnen från sitt vuxna liv, men det har man väl inte i så fall? För då längtar jag inte tillbaka.

Annars - klart jag gör!

Nej, det gjorde jag visserligen inte. Men nu i efterhand minns jag ju hur det var på den tiden och det är inget jag i särkilt många avseenden längtar tillbaka till.
Citera
2011-08-26, 02:45
Medlem
Njae. Hade dålig familj och utstött i skolan. Fast samtidigt så var det slött å soft endå. Speciellt sommarloven.

Ångrar är kanske ett bättre ord i mitt fall. Ångrar att jag lät det gå så långt som det gjorde. Att fastna i depprission när man var typ 7 år och aldrig säga nått till nån. Kort å gott hade jag ingen ''normal'' barndom. Eller lycklig eller va man ska säga
Citera
2011-08-26, 02:54
Medlem
Densomvet83s avatar
Saknar tiden då man spelade fotboll på rasterna, sen behövde man inte oroa sig ett skit för någonting, but life goes on.
Citera
2011-08-26, 03:04
Medlem
Jaha, går in och kollar på 'Nya inlägg' och ser detta. Ångest igen då.
Och ändå är jag bara 20.

Bästa tiden var 13-14-15-16.

Som många skriver, göra en jävla massa hyss och galenskaper utan en tanke på konsekvenserna.
Palla, spinka, kasta ägg och bli jagad.

Spela nykter när man kommer hem efter en fest, aldrig bakis. På den tiden fanns det bara magiska hemmafester dessutom. Samlas 40 pers vid en jävla grillplats och supa skallen av sig.

Kan skriva en bok om detta. Är i stort sett det enda jag och en polare snackar om när man röker eller tar några bärs. fan

Allt var mycket roligare innan man blev 18, hälften av allt roligt var ju att det var förbjudet.

aja, fortfarande är man ju ung, mycket kvar att göra.

kram
Citera
2011-08-26, 19:42
Medlem
All-Down-The-Lines avatar
Låg och mellanstadiet is(was) the shit! Klart som fan man längtar tillbaka!

Ryska posten, sanning eller konsekvens, snatteri, pallning, fotboll och landhockey, soft airgun krig, busplingningar, kompisar som frågade chans åt en, tjuvröka osv. Det var tider. Det enda som kan ens jämföra sig med det idag är fan sex och riktigt bra fest och drogsessions... Otroligt jävla tragiskt.

Då ville man inget hellre än att bli vuxen, när man väl är vuxen längar man tillbaka och försöker skjuta på riktiga vuxenlivet så gott det går! Det enda positiva med att vara vuxen är fan sexet! Var nice att vara för ung för jobb, ansvar, alkohol och droger asså.
Citera
2011-08-26, 20:47
Bannlyst
Nej. Jag är vuxen nu, har snart egen familj att ta hand om. Ingen idé att gå och tänka tillbaka så där.
Citera
2013-02-01, 19:45
Bannlyst
Ja.

Fast jag tänker mer på ungdomsåren istället för barndomen.

Jag var rikare materiellt sett då eftersom jag fick dra nytta av föräldrarnas stora hus, bil och sommarstuga. Huset gav mer av rymd eftersom det fanns en övervåning som erbjöd panoramautsikt utan insynsskydd. Med bilen kunde man ofta ta sig till landet som låg naturskönt till precis intill en mindre mellansvensk stad.

De anhöriga var roligare. När man ville göra det man tyckte var kul, tex sporta, så var flera av polarna med på att göra samma sak.

Det var lugn och ro, det fanns ingen vidare press för något och både kulturen och näringslivet erbjöd saker som inte erbjuds idag. Hit hör idag "gammal" datorteknik med spel, särskilda tidningar och en omvärld som var äldre, mindre tät och lite snyggare.
Citera
2013-02-01, 20:28
Medlem
frozendragons avatar
Ja självklar om jag kunde finns det flera saker jag vill gå tillbaka och ändra.
Citera
2013-02-01, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av personaldisorder
Själv så saknar jag den även fast den kanske inte va den bästa, men livet lekte endå och jag hade inga problem i världen. Jag hade kompisar och lekte med dom vi gjorde hyss men vi levde, Jag saknar min barndom gör inte ni?

ja det har hänt ts
Citera
2013-02-27, 23:48
Medlem
Fartgupps avatar
Utan tvekan saknar jag min barndom. Det var en speciell tid som nu känns orealistikst onåbar och overklig, som ett annat liv. Självklart var det inte enbart en bra tid, men man minns ju vad man vill minnas och så kan det få vara. Sommarloven var enormt långa....
Jag vet att det är andra tider nu, på gott och ont. Om jag någon gång i framtiden har barn så är det nog lite för att återuppleva/återskapa den tiden.
Skulle jag gå tillbaka i tiden och så är det snarare till ungdomsåren (gymnasiet); skulle ha valt och gjort annorlunda om jag visste vad jag vet nu.
Citera
2013-02-27, 23:53
Medlem
När det dyker upp problem och jag blir lite nere så saknar jag barndomen spec runt 10 års åldern med sommarlov
Citera
2013-02-28, 02:07
Medlem
Fievels avatar
Inte riktigt, jag var ganska socialt isolerad, blev mobbad, hade en sjukdom som tog över en stor del av mitt liv, hade få vänner, mina föräldrar skildes när jag var 7 bla bla bla... Mycket skit som hände då och det är inte förens några år sedan som saker och ting börjar ljusna upp lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in